Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 painelaakerin vaihto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ari79
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 230

    e36 painelaakerin vaihto.

    onko tollaseen e36seen (320 -91)kuinka v*****mainen vaihtaa itse painelaakeri?
    samalla laitan uuden kytkinlevyn ja paineasetelman.
    Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


    Plus hirvee määrä muita resuja
  • RcMTm5
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 65
    • Kotka

    #2
    Painelaakerin vaihto tuskin on kovinkaan haastava homma, vanha pois ja uutta tilalle. Laakerihan ei ole mitenkään siellä kiinni, haarukan ja asetelman välissä nalkissa. Eniten tässä operaatiossa työtä teettää laatikon irrotus + kiinnitys ja tietysti se kytkin...
    BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Joo toi on helppo urakka, purkamista vaan melko paljon.
      Kardaani pois, ennen ku saa lootan pois, pohjan suoja pellit pois, sit tarttet "metrin" varren millä saa lootan yläpuoliset pultit pois... On siinä hommaa
      ...

      Comment

      • erg0z
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 43
        • Kaarina

        #4
        juu

        niin, toi ei oo tosiaankaan helppo urakka.. ainakaan omassa e36 325. joutuu purkamaan aikas paljon ja aikaa menee!
        Bmw 330ci cabrio -02

        Comment

        • nootti84
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 619
          • Kajaani

          #5
          No ei tuo hommana kovin suuri ole jos pysyy avaimet käsissä ja on edes jotain käsitystä kytkimen vaihdosta! pakoputki pois ja kardaani irti siitä se sit lähtee. Ja tosiaan tarvitset niihin laatikon ylimmäisiin pultteihin todella pitkän jatkovarren.
          "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


          http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

          Comment

          • tonmppa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 276
            • nurmijärvi

            #6
            itellä alkoi kans painelaakeri ääntämään ja pitäs alkaa kytkin remontti tekemään + muut hilut. toivottavasti vauhtipyörässä ei ole mitään vikaa on meinaan aika kallis


            joo joutuuhan tuossa purkamaan aikamoisen määrän osia autosta ennenku se painel.+kytkin on vaihdettu mutta eihän se ole ku tehä

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 683

              #7
              Vittumoisin koko hommassa on varmasti se toinen startin pultti joka on irtomutterilla. Hankala varsinkin siinä vaiheessa kun se takas pitäs laittaa. Helppohan sekin on jos imusarjan irrottaa mutta muuten vaatii kyllä kärsivällisyyttä. Ite oon sen aina laittanut sillain takas että mutteri rautalangan päähän kiinni ja sit pujottaa kohilleen ja toinen samalla kiertää pulttia.

              Hommassa tarviaa myös torx hylsyjä. 3/8 vääntimeen sopivat mahtuvat hyvin koska pultit ovat lähellä askin kuorta / kytkin koppaa. Kokoja en muista.
              Last edited by Kouris; 09-04-2010, 17:38.

              Comment

              • tonmppa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 276
                • nurmijärvi

                #8
                miten muuten , vähän kytkimestä poiketen, sen vauhtipyörän kans, jos sen vaihtaa kiinteään, ku se nyt on kaksmassa vauhtis?? loppuuko väännöt tuossa 325 kokonaan? :think


                EDIT:tai ei nyt kokonaan mutta tiedätte mitä tarkoitan

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 683

                  #9
                  Originally posted by tonmppa View Post
                  miten muuten , vähän kytkimestä poiketen, sen vauhtipyörän kans, jos sen vaihtaa kiinteään, ku se nyt on kaksmassa vauhtis?? loppuuko väännöt tuossa 325 kokonaan? :think


                  EDIT:tai ei nyt kokonaan mutta tiedätte mitä tarkoitan
                  Ei se kaksimassaisuus vaikuta "vääntöön" mitään vaan vp:n hitausmomentti. Ihan sama siis onko se kiinteä vai ei. Eikä pelkästään sen vp: n massa määrää kuinka paljon sen hitausmomentti on.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9986
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by tonmppa View Post
                    miten muuten , vähän kytkimestä poiketen, sen vauhtipyörän kans, jos sen vaihtaa kiinteään, ku se nyt on kaksmassa vauhtis?? loppuuko väännöt tuossa 325 kokonaan? :think


                    EDIT:tai ei nyt kokonaan mutta tiedätte mitä tarkoitan
                    Kyllä loppuu,mikäli et kiinteän vauhtipyörän kanssa asenna myös "joustavaa" kytkinlevyä.Eli kun jotain täysin kiinteällä "paketilla" saa rikottua,niin silloin se vääntö loppuu.

                    Comment

                    • tonmppa
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 276
                      • nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Kyllä loppuu,mikäli et kiinteän vauhtipyörän kanssa asenna myös "joustavaa" kytkinlevyä.Eli kun jotain täysin kiinteällä "paketilla" saa rikottua,niin silloin se vääntö loppuu.

                      joustavaa kytkinlevyä?? no mitä pitäs sitten tarkalleen ottaen esimerkiksi tehä tai mikä olisi viisainta jos tuo kyseinen kaksoismassavauhtipyörä saattuu olemaan viallinen? tarkoitan että miten sen korvaamalla saa toimivan paketin ? tuon joustavan kytkimen heititkin, mutta voitteko tyhmälle vähän tarkentaa että ymmärrän

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16418
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by tonmppa View Post
                        joustavaa kytkinlevyä?? no mitä pitäs sitten tarkalleen ottaen esimerkiksi tehä tai mikä olisi viisainta jos tuo kyseinen kaksoismassavauhtipyörä saattuu olemaan viallinen? tarkoitan että miten sen korvaamalla saa toimivan paketin ? tuon joustavan kytkimen heititkin, mutta voitteko tyhmälle vähän tarkentaa että ymmärrän

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎