Painelaakerin vaihto tuskin on kovinkaan haastava homma, vanha pois ja uutta tilalle. Laakerihan ei ole mitenkään siellä kiinni, haarukan ja asetelman välissä nalkissa. Eniten tässä operaatiossa työtä teettää laatikon irrotus + kiinnitys ja tietysti se kytkin...
BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.
Joo toi on helppo urakka, purkamista vaan melko paljon.
Kardaani pois, ennen ku saa lootan pois, pohjan suoja pellit pois, sit tarttet "metrin" varren millä saa lootan yläpuoliset pultit pois... On siinä hommaa
No ei tuo hommana kovin suuri ole jos pysyy avaimet käsissä ja on edes jotain käsitystä kytkimen vaihdosta! pakoputki pois ja kardaani irti siitä se sit lähtee. Ja tosiaan tarvitset niihin laatikon ylimmäisiin pultteihin todella pitkän jatkovarren.
itellä alkoi kans painelaakeri ääntämään ja pitäs alkaa kytkin remontti tekemään + muut hilut. toivottavasti vauhtipyörässä ei ole mitään vikaa on meinaan aika kallis
joo joutuuhan tuossa purkamaan aikamoisen määrän osia autosta ennenku se painel.+kytkin on vaihdettu mutta eihän se ole ku tehä
Vittumoisin koko hommassa on varmasti se toinen startin pultti joka on irtomutterilla. Hankala varsinkin siinä vaiheessa kun se takas pitäs laittaa. Helppohan sekin on jos imusarjan irrottaa mutta muuten vaatii kyllä kärsivällisyyttä. Ite oon sen aina laittanut sillain takas että mutteri rautalangan päähän kiinni ja sit pujottaa kohilleen ja toinen samalla kiertää pulttia.
Hommassa tarviaa myös torx hylsyjä. 3/8 vääntimeen sopivat mahtuvat hyvin koska pultit ovat lähellä askin kuorta / kytkin koppaa. Kokoja en muista.
miten muuten , vähän kytkimestä poiketen, sen vauhtipyörän kans, jos sen vaihtaa kiinteään, ku se nyt on kaksmassa vauhtis?? loppuuko väännöt tuossa 325 kokonaan? :think
EDIT:tai ei nyt kokonaan mutta tiedätte mitä tarkoitan
miten muuten , vähän kytkimestä poiketen, sen vauhtipyörän kans, jos sen vaihtaa kiinteään, ku se nyt on kaksmassa vauhtis?? loppuuko väännöt tuossa 325 kokonaan? :think
EDIT:tai ei nyt kokonaan mutta tiedätte mitä tarkoitan
Ei se kaksimassaisuus vaikuta "vääntöön" mitään vaan vp:n hitausmomentti. Ihan sama siis onko se kiinteä vai ei. Eikä pelkästään sen vp: n massa määrää kuinka paljon sen hitausmomentti on.
miten muuten , vähän kytkimestä poiketen, sen vauhtipyörän kans, jos sen vaihtaa kiinteään, ku se nyt on kaksmassa vauhtis?? loppuuko väännöt tuossa 325 kokonaan? :think
EDIT:tai ei nyt kokonaan mutta tiedätte mitä tarkoitan
Kyllä loppuu,mikäli et kiinteän vauhtipyörän kanssa asenna myös "joustavaa" kytkinlevyä.Eli kun jotain täysin kiinteällä "paketilla" saa rikottua,niin silloin se vääntö loppuu.
Kyllä loppuu,mikäli et kiinteän vauhtipyörän kanssa asenna myös "joustavaa" kytkinlevyä.Eli kun jotain täysin kiinteällä "paketilla" saa rikottua,niin silloin se vääntö loppuu.
joustavaa kytkinlevyä?? no mitä pitäs sitten tarkalleen ottaen esimerkiksi tehä tai mikä olisi viisainta jos tuo kyseinen kaksoismassavauhtipyörä saattuu olemaan viallinen? tarkoitan että miten sen korvaamalla saa toimivan paketin ? tuon joustavan kytkimen heititkin, mutta voitteko tyhmälle vähän tarkentaa että ymmärrän
joustavaa kytkinlevyä?? no mitä pitäs sitten tarkalleen ottaen esimerkiksi tehä tai mikä olisi viisainta jos tuo kyseinen kaksoismassavauhtipyörä saattuu olemaan viallinen? tarkoitan että miten sen korvaamalla saa toimivan paketin ? tuon joustavan kytkimen heititkin, mutta voitteko tyhmälle vähän tarkentaa että ymmärrän
Comment