Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä "väljistyy" E36 vaihdekepissä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R.Lehtinen
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 51
    • Lahti

    Mikä "väljistyy" E36 vaihdekepissä?

    Siinnäpäs se, rupes vaan mietityttää, vaikkei paljoa välystä olekkaan, mutta ostaessa sain pussin kamaa mukaan, kuuluu kuulemma vaihdekeppiin, ja poistaa välyksen..jotain holkkeja tms? Neuvokaa viisaammat, mihin voisi käydä, jos vaikka vaihtaisi..
    BMW E39 523iA Touring - 98
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Vaihdevivuston "apurunko" on tuettu takapäästään kardaanitunnelin kattoon holkilla. Tämä teräsrunkoinen kumisisustainen holkki on kiinni puristesovitteisissa leuoissa. Kaiken kaikkiaan aika halpa ja lapsellinen systeemi jossa onneton kumi on alttiina kaikille moottorin/laatikon värinöille ja se tosiaan kannattaa vaihtaa ajoissa jos vaihtamistuntuman haluaa pitää täsmällisenä. Vaihto on muutaman minuutin yksinkertainen homma, kunhan tietää mitä tekee. Eli niitä kiinnikeleukoja ei tosiaan kannata ryssiä.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      + se vaihdekepin tuennan etupään kumipusla joka antaa jo uutena periksi.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #4
        Itse keppihän on myös kaks osainen kumilla vaimennettu siitä liitoskohdasta ja se voi myös mennä löysäks/paskas jolloin keppi tuntuu aika vammaselta.
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Originally posted by Hemi
          Vaihdevivuston "apurunko" on tuettu takapäästään kardaanitunnelin kattoon holkilla. Tämä teräsrunkoinen kumisisustainen holkki on kiinni puristesovitteisissa leuoissa. Kaiken kaikkiaan aika halpa ja lapsellinen systeemi jossa onneton kumi on alttiina kaikille moottorin/laatikon värinöille ja se tosiaan kannattaa vaihtaa ajoissa jos vaihtamistuntuman haluaa pitää täsmällisenä. Vaihto on muutaman minuutin yksinkertainen homma, kunhan tietää mitä tekee. Eli niitä kiinnikeleukoja ei tosiaan kannata ryssiä.

          Onkohan tähän ohjeita missään netissä?
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • bman
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Mikkeli

            #6
            Omalla kohdallani sorvuutin tuohon etummaisen kumipuslan tilalle nylonista vastaavanlaisen, mukavasti jämäköityi, haittapuolena vain että noin 40km/h vauhdeissa 4 vaihteella ajettaessa laatikon kautta kantautuu pientä vikinä/ulina ääntä jota ei siis kumisella kuulunut ollenkaan.

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              Haulla löytyy seuraavaa:



              Tuon ku lueskelee niin tietää jo kaiken oleellisen aiheeseen liittyen.
              E61 525d LCI

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by fastandfurious
                Onkohan tähän ohjeita missään netissä?
                http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...t_Bushings.htm
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • R.Lehtinen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 51
                  • Lahti

                  #9
                  Onhan siinä hetkeks hommaa täytyy vaihtaa jossain vaiheessa jos tulee tarvetta auton alle, vaikka ens öljynvaihdossa..ei tee juuri nyt tehdä bemarilla muuta kuin tuikata tulee ton virtalukko jutun takia
                  BMW E39 523iA Touring - 98

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎