Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 sirinää 5000rpm:n jälkeen.ONGELMA RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joppeli
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 29

    e36 sirinää 5000rpm:n jälkeen.ONGELMA RATKAISTU

    eli e36 320 vm92 mikähän on ku rupee kuuluun sellasta sirinää 5000rpm:n jälkeen se on sellasta epä tasasta sirinää.??vastatkaa
    Last edited by joppeli; 06-09-2006, 20:11.
  • crazyman1987
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 17

    #2
    onko se vanos systeemillä?
    täl hetkellä: e36 325 coupe

    ex: e36 325 coupe
    e30 325
    e30 320


    -BMW- "When you love power"

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Originally posted by joppeli
      vastatkaa
      Puhutko livenä näin?

      Itse tein RVS-käsittelyn öljytilaan ja sirinä korkeilla kierroksilla väheni ja käynti pehmeni.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Kuuluuko se sirinä päästä, pakoputkesta, hanskalokerosta, anopista, moottorista vai miltä suunnalta edes? Vauhdissa vai paikallaan?
        ...

        Comment

        • joppeli
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 29

          #5
          Originally posted by reddewil
          Kuuluuko se sirinä päästä, pakoputkesta, hanskalokerosta, anopista, moottorista vai miltä suunnalta edes? Vauhdissa vai paikallaan?
          eli ääni kuuluu koneesta ajettaessa ja paikallaan viiden tonnin rpm:n jälkeen. sit kun kierrokset laskee niin rupee käymään viidellä sylinterillä vähä aikaa ja sit se taas vähän ajan päästä toimii. se rupee kuuluun 5000rpm ja tuntuis et vähä hyytyis.jostaki ventiilin kopan kohilta.ongelma on et miks se sirisee viiden tonnin jälkeen ja sen jälkeen rupee käymään viidellä mut muullon ei?kone on ei vanos

          Comment

          • joppeli
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 29

            #6
            Originally posted by crazyman1987
            onko se vanos systeemillä?
            ei ole

            Comment

            • joppeli
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 29

              #7
              Originally posted by crazyman1987
              onko se vanos systeemillä?
              eli ääni kuuluu koneesta ajettaessa ja paikallaan viiden tonnin rpm:n jälkeen. sit kun kierrokset laskee niin rupee käymään viidellä sylinterillä vähä aikaa ja sit se taas vähän ajan päästä toimii. se rupee kuuluun 5000rpm ja tuntuis et vähä hyytyis.jostaki ventiilin kopan kohilta.ongelma on et miks se sirisee viiden tonnin jälkeen ja sen jälkeen rupee käymään viidellä mut muullon ei?kone on ei vanos

              Comment

              • Jorma
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 42

                #8
                Veikkaan että yhden tulpan sytytysmuuntaja lyö läpi josta johtuu "sähköinen" sirinä. Korjaus - uusi muuntaja.

                Comment

                • joppeli
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 29

                  #9
                  Originally posted by Jorma
                  Veikkaan että yhden tulpan sytytysmuuntaja lyö läpi josta johtuu "sähköinen" sirinä. Korjaus - uusi muuntaja.
                  siis tarkoitatko puolaa???mistä sen tietää mikä puola?
                  Last edited by joppeli; 27-08-2006, 12:26.

                  Comment

                  • joppeli
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 29

                    #10
                    Originally posted by joppeli
                    siis tarkoitatko puolaa???
                    ´mistä sen tietää mikä puola?

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #11
                      Mä en kyllä joppeli oikein tajua tota sun postaustyyliä , miksi kysyä kaksi kertaa tai lainata omaa postia?

                      osta yks puola ja vaihdat sen jokaiseen sylinteriin vuorotellen. Myös vikakoodien luku VOI auttaa selvittämään, mutta voi olla, että vikaa ei näytä vaikka sellainen olisi.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • Jorma
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 42

                        #12
                        Autosähkökorjaamolta löytyy varmasti mittalaite joka ilmoittaa viallisen puolan. Veikkaisin että kärähtäneen puolan erottaa silmilläkin - jokin kylki on kuumentunut liikaa ja mustunut ja muovi ehkä sulanut.

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #13
                          Originally posted by Jorma
                          Autosähkökorjaamolta löytyy varmasti mittalaite joka ilmoittaa viallisen puolan. Veikkaisin että kärähtäneen puolan erottaa silmilläkin - jokin kylki on kuumentunut liikaa ja mustunut ja muovi ehkä sulanut.
                          Varmasti jos puola on kärähtänyt, mutta yleensähän näissä puolat viat ovat sellaisia, että puola ei toimi tietyillä kierroksilla mutta muuten normaalisti.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • joppeli
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 29

                            #14
                            Originally posted by alspe
                            Varmasti jos puola on kärähtänyt, mutta yleensähän näissä puolat viat ovat sellaisia, että puola ei toimi tietyillä kierroksilla mutta muuten normaalisti.
                            aina kun kylmänä käyttää kierroksia yli 5000rpm:n niin se sirisee ja rupee käymään vähä aikaa 5 sylinterillä.mut kun lämmöt on normaalissa ja kierrättää sitä yli 5000rpm:n niin se ei rupee käymään viidellä mut silti sirisee ja tuntuu et vähä niinku hyytyis.voiko olla mahollillista vikaa ventiiileissä tai jakopään ketjussa?auto käy kumminki moitteitta alle 5000rpm:n

                            Comment

                            • Neutrone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1320
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by joppeli
                              aina kun kylmänä käyttää kierroksia yli 5000rpm:n niin se sirisee ja rupee käymään vähä aikaa 5 sylinterillä.mut kun lämmöt on normaalissa ja kierrättää sitä yli 5000rpm:n niin se ei rupee käymään viidellä mut silti sirisee ja tuntuu et vähä niinku hyytyis.voiko olla mahollillista vikaa ventiiileissä tai jakopään ketjussa?auto käy kumminki moitteitta alle 5000rpm:n
                              Testaa nyt ne puolat ensin... Onko siinä nyt kauheesti järkee kylmänä kierrätellä 5000rpm?
                              F10 530d semiVOLL
                              ex. E90 320d M-Sport '06
                              ex. E39 523i M-Sport '00
                              ex. E36 325i Coupe '92
                              ex. E30 316i '89



                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎