Noi voi hyvin vielä hyväksyäkin 323 vs 328. Kyllähän se parikymmentä heppaa jossain pitää näkyäkin!
ai tälleen vai?
ei kai moottoriteholla ole mitään tekemistä 1., 2. tai 3. vaihteella saavutettavan nopeuden kanssa. omistin joskus -82 mallisen toyota tercelin, joka kelasi 60hv tehoillaan 155km/h kolmosella (ja nelosella 150km/h)
plussat sen takia että en ihan tarkkaan muista mut suunnilleen noilla se menee.
Paljonkos tuossa vehkeessä on tehoja jos jaksaa 340 km/h ottaa mittariin?
Jos ajatellaan Dandyn 3.0 M3:sta joka menee 270 km/h ja sovelletaan kolmannen potenssiin sääntöä tehon ja huippunopeuden välille, niin autossasi pitäisi olla n. 570 hv jotta kulkisi 340 km/h? Ellen oo väärässä
1-60
2-110
3-150
4-190
5-240--->pah kun mittari loppu kesken...mutta rundit tossa vaiheessa jotain 6000 ja kiertää 7000 kait siihen ois vähän tullu vauhtia lisää??
1-60
2-110
3-150
4-190
5-240--->pah kun mittari loppu kesken...mutta rundit tossa vaiheessa jotain 6000 ja kiertää 7000 kait siihen ois vähän tullu vauhtia lisää??
Tais olla puhallin nokalla...
Karua jos 2litrasellakin tuollaisia kyytejä pääsee, kun ei 2.5l meinaa samoihin kerkiimään. :/
Paljonkos tuossa vehkeessä on tehoja jos jaksaa 340 km/h ottaa mittariin?
Jos ajatellaan Dandyn 3.0 M3:sta joka menee 270 km/h ja sovelletaan kolmannen potenssiin sääntöä tehon ja huippunopeuden välille, niin autossasi pitäisi olla n. 570 hv jotta kulkisi 340 km/h? Ellen oo väärässä
taitaa kyllä tosta 3.0 M3:sta loppua välitykset kesken tuossa 270 nopeudessa ( eli kierrokset tapissa vitosella) ja tuohan oli 6 vaihteinen..
Paljonkos tuossa vehkeessä on tehoja jos jaksaa 340 km/h ottaa mittariin?
Jos ajatellaan Dandyn 3.0 M3:sta joka menee 270 km/h ja sovelletaan kolmannen potenssiin sääntöä tehon ja huippunopeuden välille, niin autossasi pitäisi olla n. 570 hv jotta kulkisi 340 km/h? Ellen oo väärässä
siinä on 321hepoa ja 240 kirahvia ja ehkä noin 4 leijonaa, antilooppeja oli 3 mutta leijonat söi ne.
nii tuo 340 on laskennallista. aika tarkkaan oot muuten laskenut, nimittäin ku mietitään et uus M5 menis 320kmh ilman rajoittajaa 507 kaakilla ja reilusti isommalla korilla, niin aika tasan varmaan just tuon 570 pollea pitäs löytyy jotta 340kmh sais kelattua mitskuun. taitas vaan loppua kytkin ekaan kaasunpainallukseen.
edittiä sen verran vielä et: laatikko on täysin samoilla välityksillä mutta 6 on ylimääränen vaihde, jolla tosiaan saa ehkä kelattua max noin 285 todellista nopeutta...
Eikös max. nopeudet eri vaihteilla rajoittajaa vasten löydy ihan omistajan käsikirjasta? Tai ainakin ne saa laskettua kun tietää laatikon ja perän välitykset sekä renkaan halkaisijan tai ympärysmitan.
E36 328 on tosiaan pidemmillä välityksillä kun pienempi koneiset. Siltikin siihenkin kaipaisi 6. vaihdetta motarilla. Vitosella normi kunnossa oleva coupe ottaa näköjään todellista navin mukaan 242 km/h. Eli ei siis paljon mitään kun baanalla menee kaiken maailman Talbotit ja Porschet heittämällä ohi.
Topicin otsikosssa puhutaan kiihtyvyydestä ja kuitenkin kysellää autojen välityksiä ? Ei kiihtyvyydestä kerro mitään kuinka kovin menee milläkin vaihteella
Mulla oli joskus vm. 86 corolla 1.3 litran koneella. tehoa oli jotain 75
hv. 1. vaihteella pääsi muistaakseni melkeen 70 asti ja 2. meni 110. Eli näiden perusteella kun vertailee niin corolla on kaikken paras kiihtymään vai ? tai sitten ei.
Oliko se niin, että M5 e34 3,8 6-gang voisi ottaa jopa 285-290 km/h MITTARIIN kun rajoitin on poistettu?
Noissa 6-gangeissa taitaa olla tuo kuutonen sellainen ylivaihde kruisailuun. Tai en nyt ole porrasperäisistä aivan satavarma, ne saattavatkin ottaa huippunsa kuutosella.
Mun 6-gang M5 Touring menee jotakuinkin:
1. 60+
2. 100+
3. ~180
4. ~225
5. ~270 (itseasiassa GPS:ään 268, eikä edes ota vielä kierrosrajoittimeen)
6. ~260 (teoreettisesti varmaan 330-340)
Farmarimallin heikkous on porrasperäisen 0,33 Cw-arvoon verrattuna huono ilmanvastuskerron 0,36. Tuo 10% heitto rajoittaa huippuja tehokkaasti, eivätkä ne kuutosella jaksa mennä viitosella ajettua kovempaa. 6-gangeissa on perävälityksenä 3,23, kun taas 5-gangeissa se on 3,91. Nopeudenrajoitinhan noissa on sellainen hieman sumea malli, ja mun autollakin nuo huiput on ajettu rajoitin kiinni, eikä sen satunnainen poisto vaikuta mitään. Mittarinopeuksille noissa vehkeissä ei voi kamalasti virnistellä, sillä oikealla rengastuksella nopeusmittari näyttää korkeintaan 2km/h väärin jostain 160:stä ylöspäin. Mulla ainakin näytti mittariin 270, kun gepsissä oli tuo 268.
Topicin otsikosssa puhutaan kiihtyvyydestä ja kuitenkin kysellää autojen välityksiä ? Ei kiihtyvyydestä kerro mitään kuinka kovin menee milläkin vaihteella
Jos kerran pilkkua aletaan viilaamaan niin otsikkohan on "E36/E46 nopeus eri vaihteilla? " Ensimmäisessä viestissä voi olla hieman asiavirhettä mutta eiköhän se ketjun kysymys tullut sinullekin selväksi, ainakin Corolla kertomuksesta päätellen.
Comment