Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i M52B28, NESTE 1 5W-50 API SJ/CF

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

E36 328i M52B28, NESTE 1 5W-50 API SJ/CF

Tällaista öljyä olen kaatanut koneeseeni.
    Onko kellään kokemuksia?

Minulla on pieni epäilys, että öljyä kuluu (ajettu 2000km ja 0,5 litraa), mutta voi olla, että olen öljynvaihtoa tehdessäni ja heti perään mittatikkua katsoessani tehnyt asian vinossaolevalle autolle.

Jokatapauksessa lisäsin nyt puoli litraa ja seurailen tilannetta.
    Kannuista on mennyt liki 7 litraa. Valutin moottorin kuumana tyhjäksi. Annoin valua yön yli ja vaihdoin myös filtterin.

Miten yleensä on ko. moottorityypin öljynkulutus?
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

BMW E39 M5, vm. 2002
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6706
    • PK-seutu

Originally posted by jonne
    Tällaista öljyä olen kaatanut koneeseeni.
    Onko kellään kokemuksia?

Minulla on pieni epäilys, että öljyä kuluu (ajettu 2000km ja 0,5 litraa), mutta voi olla, että olen öljynvaihtoa tehdessäni ja heti perään mittatikkua katsoessani tehnyt asian vinossaolevalle autolle.

Jokatapauksessa lisäsin nyt puoli litraa ja seurailen tilannetta.
    Kannuista on mennyt liki 7 litraa. Valutin moottorin kuumana tyhjäksi. Annoin valua yön yli ja vaihdoin myös filtterin.

Miten yleensä on ko. moottorityypin öljynkulutus?
    Oma M52B28 ei syö yhtään öljyä about 8tkm vaihtovälillä. (Castrol TWS Motorsport 10W-60)
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• Susi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 473
      • Kuopio, Suomi

Entinen E36 323i:ni (M52B25) ei kuluttanut yhtään öljyä ja autolla oli myydessä ajettu yli 200tkm. Käytin Mobil Synt S 5W-40 öljyjä ja ne toimivat tosi hyvin kyseisessä kiukaassa.

Comment

• Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

Omallekaan 328:lle ei öljy maistu (Mobil 5W-50), mittariin tuli aamulla 222222km.

Vaihtovälinä 10tkm.
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

Comment

• Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6931
          • N/A

Kohta 7000km ajettu 5w40 castroleilla, aivan ylärajassa edelleen.
          Terve m52 ei vie öljyä.

Comment

• reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

Suodatin imasee tuon 0,5L otitko sen huomioon, eli käytit autoa, annoit seistä ja mittasit "lähtötilanteen"?
            ...

Comment

• Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9974
              • KVLA

Nesteen öljyjä en käyttäisi kuin korkeintaan koteloiden öljyämiseen.Pienellä varauksella siihenkin.

Comment

• jonne
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 248
                • Rusko

Neste

Originally posted by Heguli 31
                Nesteen öljyjä en käyttäisi kuin korkeintaan koteloiden öljyämiseen.Pienellä varauksella siihenkin.

Mihinkähän testituloksiin tai tieteelliseen näkemykseen tuokin heitto perustuu ?
                Mikä laulaen tulee, se tulee.

BMW E39 M5, vm. 2002

Comment

• Buttmonkey
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 63
                  • Hyvinkää/Vantaa

Mulla 328i -97 ja sama homma nesteen öljyllä, nyt mobilit (5W-50) sisällä eikä kulu tippaakaan.

Comment

• Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9974
                    • KVLA

Originally posted by jonne
                    Mihinkähän testituloksiin tai tieteelliseen näkemykseen tuokin heitto perustuu ?
                    Tuli pilattua yksi (Fordin) moottori noilla Nesteen paskoilla.Kun ilmaiseksi sai öljyt niin tuli käytettyä.

Öljyrenkaat pikeytyi jumiin ja kusi ölyä joka tiivisteestä pihalle.Siinä sulle tieteellistä näyttöä.Perustuu siis "perstuntumaan",ja riitti minulle noiden alustanvoiteluaineiden kanssa pelleily.Oli sen verran halpa "kokeilu".

Comment

• Pluto
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1860
                      • Raisio

Originally posted by Heguli 31
                      Tuli pilattua yksi (Fordin) moottori noilla Nesteen paskoilla.Kun ilmaiseksi sai öljyt niin tuli käytettyä.

Öljyrenkaat pikeytyi jumiin ja kusi ölyä joka tiivisteestä pihalle.Siinä sulle tieteellistä näyttöä.Perustuu siis "perstuntumaan",ja riitti minulle noiden alustanvoiteluaineiden kanssa pelleily.Oli sen verran halpa "kokeilu".
                      Nesteellä on melkoisen laaja öljyvalikoima. Tietty jos pistää 2t öljyä 4t-koneeseen saa sen ehkä rikki.
                      BMW F32 435d

Comment

• bemari320mies
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 788
                        • Suodenniemi

Bemarin koneisiin paras tuntuu olevan castrol, esim. GTX Magnatec. Jos kone on kunnossa, niin ei syö castrollia lainkaan, mutta laitappa vaikka mobilit, niin johan kuluu.
                        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                        EX: BMW E34 525i -90
                        EX: BMW E28 528iA -85
                        EX: BMW 320i Taxi -86

Comment

• Odeq
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 341
                          • Espoo

itellä on mobilin rally 5w-40 ja autona E36 320i hyvin pysyy tavarat sisällä ja vaihtorajana oon pitäny 8000km.

Comment

• Susi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 473
                            • Kuopio, Suomi

Originally posted by bemari320mies
                            Bemarin koneisiin paras tuntuu olevan castrol, esim. GTX Magnatec. Jos kone on kunnossa, niin ei syö castrollia lainkaan, mutta laitappa vaikka mobilit, niin johan kuluu.
                            No jaa... silloin kun minulla oli aikoinaan E30 316i (M40), niin kun siirryin Mobilin öljyistä Shellin öljyihin alkoivat nostajat naputtaa paljon enemmän.

E36 323i:ssa (M52B25) Mobil 5W-40 Synt S-öljyt toimivat tosi hyvin (muita öljyjä en tosin edes kokeillut kun nuo toimivat niin hyvin). Vaihtovälinä minulla oli huoltoväli-ilmaisin eli noin 15tkm ja tippaakaan ei tarvinnut lisätä, kun ei kuluttanut öljyä.

Niin ja en ole mikään Mobilin myyntimies, sillä nykyisessä on Castrolin TWS 10W-60 öljyt, tosin pitää miettiä laittaisinko talveksi notkeammat.

Mene ja tiedä...

Comment

• Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9974
                              • KVLA

Originally posted by Pluto
                              Nesteellä on melkoisen laaja öljyvalikoima. Tietty jos pistää 2t öljyä 4t-koneeseen saa sen ehkä rikki.
                              Turha pojat teidän on tietoviisata leikkiä,kun teillä ei ole tapauksesta enempää tietoa.Olen yli 15v tehnyt autopuolen asennushommia aikoinaan töikseni,joten öljyt ja niiden sopivuudet on varmaankin keskiverto-pentti autoilijaa paremmin selvillä.

Jos Nesteen kurat olisi oikeasti huippuöljyjä,niin miksiköhän niitä ei oikein mikään öljynvaihto firmakaan suosittele vaihtoehtona.Merkkiliikkeistä puhumattakaan.(Joitain POIKKEUKSIA voi löytyä).

Mutta jokainen tunkee moottoriinsa vaikka vaseliinia.Minä olen oppirahat maksanut,enkä Nesteen öljyjä voi kenellekkään siksi suositella.Markkinoillahan on samaan rahaan parempiakin vaihtoehtoja,ja useita.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎