Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:n alustan ongelmia etupäässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • phyxius77
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 7

    E36:n alustan ongelmia etupäässä

    Autona e36 325 ja alustana Koni Sport Kit (40/25). Ja ongelmana eturenkaiden kuluminen sisäpuolelta.
    Aurauskulmat ok mutta camber-kulmat pielessä.
    Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja kuinka ootte ratkassu ne??

    Mille tolpalle tuo FAQ-osion aihe on tehty? Ilmeisesti vakiolle?

    Entäs kolmiotukivarsien puslat, autoon vaihdettu Powerflexin epäkeskot. Mihin asentoon ootte laittaneet, paperien mukaisiin suosituksiin?

    Click image for larger version

Name:	powerflex epäkeskiö 001.jpg
Views:	1
Size:	33.7 KB
ID:	4842011

    Missä on optimi asento kallistuksenvakaajan tangolla ilman koiranluita kiinni?

    Kiitos etukäteen jos joltain löytyy vastauksia.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Tuolla takapään puslalla saa säädettyä vain casterkulmia, jolla ei ole mitään tekemistä sisäkanttien kulumiseen. Tuolta löytyy ohjeet kuinka saat camberit kuntoon ja koskee ihan yhtä hyvin Konin pumppuja kuin vakioitakin: http://www.btcf.fi/forum/showthread....6+alustakulmat

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #3
      Kysytään samalla tähän onnistuuko noiden 70-80mm pudotusten muutosten teko jollain firmalla tai memberillä, korvausta vastaan tietysti.

      Comment

      • celkku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 59
        • hml

        #4
        Originally posted by Exorcist
        Kysytään samalla tähän onnistuuko noiden 70-80mm pudotusten muutosten teko jollain firmalla tai memberillä, korvausta vastaan tietysti.
        Eiköhän tuo onnistu.

        Comment

        • Stiffi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 181

          #5
          Aikasta helpolla on sit lähteny syömään rengasta..itsellä tällä hetkellä keulasta siinä 70mm paikkeilla eikä mitään kovin huomattavaa kulumista vielä kylläkin tämä kesä vasta rullattu ja yks konstihan on vaihtaa tarpeen tullen keulasta renkaitten paikkaa gummit vaan pois vanteilta jne..
          Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

          Comment

          • Gonzalez
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 2632
            • Seinäjoki

            #6
            Tuolla etupään 40mm madalluksella ei pitäisi vielä renkaat sisältä huomattavasti kulua mikäli kulmat on kunnossa.
            Koska kulmat on säädetty ja missä?? Kunnon vehkeillä??
            530d GT F07 2010
            325i E30 Cabriolet 1987

            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Ongelma tässä on se että etupään cambereita ei pysty säätämään ilman säätöosien ja/tai säätömahdollisuuksien työstämistä. Eli tässä kohdin pelkkä mittaus ja säätötyö ei tuota toivottua lopputulosta kuin korkeintaan takapään osalta. Se renkaan sisäkantin kuluminen on tämän yhtälön pienin murhe samalla kun ajo-ominaisuudet ovat rajusti ja ennakoimattomasti yliohjaavat, samalla kun ajomukavuus on jotain huonon ja hirvittävän väliltä. Erityisesti Suomen talvessa tällainen alusta on ihan aikuisten oikeasti tappava yhdistelmä(takapään camberit kohdallaan ja etupää rajusti negatiivinen). Homma on korjattavissa kahdella 4€:n pultilla, joten mm. tuo renkaiden kanssa "kikkailu" tuntuu lievästi sanottuna typerältä.

              Comment

              • phyxius77
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 7

                #8
                kiitos camber kulmat ok.

                mutta vielä olis entäs kolmiotukivarsien puslat, autoon vaihdettu Powerflexin epäkeskot. Mihin asentoon ootte laittaneet, paperien mukaisiin suosituksiin?

                Comment

                • Exorcist
                  Wax on - Wax off
                  • Dec 2004
                  • 1806
                  • Riihimäki

                  #9
                  Nostetaan vielä ylös. Eli edelleen hakusassa tuon 70-80mm muutosten teon osaava kaveri. Mielellään yhteydenottoa privana niin saa kulmat kohdilleen..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎