Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 koneen ylikierrokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • illinois
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 68
    • Raceland

    E36 koneen ylikierrokset

    E36 koneen kierrokset

    Mikähän mahtaa olla syynä, että ajettaessa yli 3000 r/min esim 4.tai 5.vaihteella ja päästettäessä kaasupoljin ylös, alkaa nykiminen jonka seurauksena kone ottaa kierroksia helposti 5000 kierrokseen asti ilman että painaa edes kaasua. Kun ongelma ilmenee niin vaihteen ollessa päällä ja pikainen kaasun pohjaan painallus korjaa tilanteen ettei konee jää huutamaan. Erityisesti nopeissa mutkissa oikealle tuntuu olevan herkkä moiseen. Kaasuvivustohan on aika järeällä jousella varustettu eli viittaisi ohjausyksikön/syötön ongelmiin vai `Kokemuksia?
    DetroitDieselandia
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Villi veikkaus: Kaasuläpän asentotunnistin kenkkuilee... :roll: Jos pelaa muuten normaalisti ja poljin nousee ylös asti ettei vaijeri jää "nakittamaan"... Onhan niitä muitakin mahdollisuuksia, mut kiekat nousee noin pirun korkeelle... :?

    Tällanen nyt tulis äkkiseltään mieleen, voi mennä metsäänkin... :roll:
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #3
      Kyllä se melkein kaasuläpän jumittamiseen jotenkin liittyy... ei se kone varmaan kierrä 5000 jos läppä on kiinni :!:
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Veikkaus:

        Kaasuvaijerin kaasuläpän puolelta puuttuu kiristin"mutterin" alta pyöreä holkki, jonka läpi kaasuvaijeri menee.

        Comment

        • illinois
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 68
          • Raceland

          #5
          E36 ylikierrokset

          Tarkistin kaikki liittimet ja vaijerin+jousen, palauttaa ihan normaalisti läpän kiinni. Ongelma ilmenee vain 4-ja5 vaihteella kun tekee moottorijarrutusta tai siis kun löysää kaasua esim ohituksen jälkeen pintakaasulle. Sama juttu alamäissä kun moottorijarruttaa. Ajattelin vaan jos kaasuläpän asentotunnistin olisi rikki, niin mitä se ohjaa. Antaako käskyn syöttää koneeseen tavaraa, kun boxin muistissa on viimeiset kierrokset eikä viallisena huomaa että kaasuläppä on kiinni. Eli tunnistin toimisi vain osittain hmmn ???
          DetroitDieselandia

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎