Luin tuon nykimistopikin ja haullakin yritin ettiä, mutta ei suoranaista vastausta löytynyt.
Eli ongelma tuli esiin sen jälkeen kun laitoin täältä tilaamani lastun, ohjeitten mukaan tottakai. Auto toimii hienosti ja potkuakin tuntui tulevan keskialueelle lisää. Mutta lastun laiton jälkeen oli vaikea ajaa tasakaasulla, esim. 1 ja 2 vaihteella, nyki ja kävi myös huonosti tyhjäkäyntiä (tuntu että koko auto tärisee/tutisee).
Äsken vaihdoin öljyt ja suotimen, niin samalla laitoin uuden lambdan koska arvelin siinä vanhassa olevan vikaa. Käynti parani huomattavasti ja kulutusmittari pysyy aisoissa, myös tyhjäkäynti ok. Mutta edelleen alkaa nykimään/hyytymään 3000-3300rpm:n paikkeilla, aina samassa kohtaa, tuntuu kuin pensa loppuis ja sit yht'äkkiä vetää taas ja sit hyytyy. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes löysää kaasua tai painaa lisää. Sama oire oli ennen lambdan vaihtoa noitten muitten vikojen lisäksi. Sama mikä vaihde päällä. Sen huomasin äsken että jarrulla pitää vasten (joutuu siis painaa enemmän kaasua), niin sillon ei nyi.
Akun kenkä oli irti varmaan pari tuntia kun tein huoltoa, eli ecu nollaantunut.? Haitarikumi on vaihdettu uuteen ja muita ilmavuotoja ei näy. Tulpat katsoin ja näytti ihan normaalille (taitaa nykyään olla ettei voi sanoa mitään tulppien väristä, tms...). Nokka-anturin otin irti ja putsasin sitä.
Eli mistähän kannattais ettiä vikaa? Vai onko tuo lastu sit viallinen? Pitää joku päivä laittaa vanha ja kokeilla sillä. Se ei nykinyt, mutta oli yllättävän "hengetön" tuossa 3000rpm:n paikkeilla. En viittis alkaa ostelee turhia osia ja kokeilee summanmutikassa missä vika, auto ei kuitenkaan oo mulla pitkään.
Eli ongelma tuli esiin sen jälkeen kun laitoin täältä tilaamani lastun, ohjeitten mukaan tottakai. Auto toimii hienosti ja potkuakin tuntui tulevan keskialueelle lisää. Mutta lastun laiton jälkeen oli vaikea ajaa tasakaasulla, esim. 1 ja 2 vaihteella, nyki ja kävi myös huonosti tyhjäkäyntiä (tuntu että koko auto tärisee/tutisee).
Äsken vaihdoin öljyt ja suotimen, niin samalla laitoin uuden lambdan koska arvelin siinä vanhassa olevan vikaa. Käynti parani huomattavasti ja kulutusmittari pysyy aisoissa, myös tyhjäkäynti ok. Mutta edelleen alkaa nykimään/hyytymään 3000-3300rpm:n paikkeilla, aina samassa kohtaa, tuntuu kuin pensa loppuis ja sit yht'äkkiä vetää taas ja sit hyytyy. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes löysää kaasua tai painaa lisää. Sama oire oli ennen lambdan vaihtoa noitten muitten vikojen lisäksi. Sama mikä vaihde päällä. Sen huomasin äsken että jarrulla pitää vasten (joutuu siis painaa enemmän kaasua), niin sillon ei nyi.
Akun kenkä oli irti varmaan pari tuntia kun tein huoltoa, eli ecu nollaantunut.? Haitarikumi on vaihdettu uuteen ja muita ilmavuotoja ei näy. Tulpat katsoin ja näytti ihan normaalille (taitaa nykyään olla ettei voi sanoa mitään tulppien väristä, tms...). Nokka-anturin otin irti ja putsasin sitä.
Eli mistähän kannattais ettiä vikaa? Vai onko tuo lastu sit viallinen? Pitää joku päivä laittaa vanha ja kokeilla sillä. Se ei nykinyt, mutta oli yllättävän "hengetön" tuossa 3000rpm:n paikkeilla. En viittis alkaa ostelee turhia osia ja kokeilee summanmutikassa missä vika, auto ei kuitenkaan oo mulla pitkään.
Comment