Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Takajarrut laahaa, käppäri löydällä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoPää
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 37

    E36 Takajarrut laahaa, käppäri löydällä.

    Elikkäs, autona on 316i -92. Kävin tuossa katsastuksessa ja läpi meni (ihmeiden aika ei ole ohi). Inssi sanoi kuitenkin, että takajarrut laahaa ja epäili käsijarrua, jonka kahva oli hänen mielestään oudon tuntuinen, löysä tjms.

    Eli, voiko laahaus johtua löysästä käsijarrusta (=vaijeri löysällä). Omasta mielestä ei, mutta viisammat kertokoon.
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    #2
    Luulenpa että sielä on jarrut päällä vähän ja siinä kahvassa on tyhjää kun sitä vetää. Onko kyseessä levyjarrut? Jos on niin seuraat vaan sitä vaijeria että minne se menee ja nostat sitä käsijarrun "tappia" ylös ja jos se liikkuu niin jarrut on silloin päällä. En tiedä ymmärrätkö mitään
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318

    Comment

    • TimoPää
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 37

      #3
      Taisimpa ymmärtää =) Unohtui mainita, että kyseessä on rummut.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Avaat ne ruosteiset rummut, putsaat ja kasaat niin taas voi tovin ajella
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • TimoPää
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 37

          #5
          Vaihtoehto sekin =)

          Käppäri vaan tuntuu muutenkin niin löysältä, että pakko siellä on jotain muutakin olla pielessä - palautusjousi poikki tms.

          Pitää tutkia, tai ts. viedä johonkin kun lähin auton rassauspaikka tee se itse-räpeltäjälle on 300km päässä. Ei varmaan ole kovin fixua ajella tuolla nyt hirveesti, ettei tule isompa remppaa.

          Kiitos vastanneille.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by TimoPää
            Vaihtoehto sekin =)

            Käppäri vaan tuntuu muutenkin niin löysältä, että pakko siellä on jotain muutakin olla pielessä
            Yleisin vika on ettei automaatti säätö(kehintä) toimi, silloin tosin polkimessakin on löysempää liikettä alussa.

            Laahaamista ei sekään suoranaisesti aiheuta.

            Aukihan ne pitää ottaa, tuollainen laahaus kuluttaa palikat ja bensan.
            Olli.

            Comment

            • Meisseli3
              Newbiemmer
              • Sep 2006
              • 11

              #7
              olisko että jarrukengät tai ainakin se puoli jossa on käppärin vaijeri kiinni, on niin ruostunut/jumissa että paulautin ei enää pelaa, huomaahan sen että jarrut laahaa niin rummut kyllä lämpenee sitten

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎