E36 täristää kun nostaa kaasun. hyvin tuntee 60-120 km/h?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Täristää?
Collapse
X
-
Originally posted by RahamiesE36 täristää kun nostaa kaasun. hyvin tuntee 60-120 km/h?
Eli tod.näkösesti kardaani/vetarit? juuri tuolla alueella missä mainitset 80-120km/h. Jos nostaa kaasua, "jurina" kuuluu selvemmin. Sitten kun on veto päällä, jurina on vaimeampi tai kokonaan pois. Kylmänä (ensimmäinen 5 min) toi jurina on selkeämmin kuultavissa.
Osaisko joku hahmottaa mistä tarkalleen ottaen mättää?
-
-
Originally posted by jengstro View PostJuuri meinasin kirjoittaa vähän samantapaisen kyssärin. Ilmeisesti sulla voi olla hiukan samaa efectiä kun mullakin. Mulla ei tärise (ehkä pientä vapinaa takapuolessa tuntuu), mutta ääni on "jurinaa"
DIY ohje: http://www.pelicanparts.com/BMW/tech.../E36-Guibo.htm
V**maiseks homman tekee ettei kardaania näy tai noita osia, koko pakoputki aika pitkältä matkalta täytyy repiä pois.
Huhuu, onko joku vaihtanut näitä osia ja mitkä oli oireet ennen vaihtoa (ja jälkeen)?
Comment
-
-
Yleensä perän "valmistumisen" huomaa äänestä ei niinkään tärinästä, väljäksihän ne menevät hampaistaan.
Osa #2 ei pitäisi olla, onko väljää kun pyörittää kardaanista?
Sama vika voisi olla myös noissa nivelissä.
#7 voisi tehdä kiusaa mutta pitäisi tulla myös ääntäkin...
Mitenkäs näiden tasapainotus on hoidettu?
Onko kukaan huomannut tasapainotus painoja omassaan?
Kardaani on varmaankin suora jollakin mittakellolla tms. mitattuna (taivutettu rautalanka on aikatarkka).M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
-
Originally posted by algernon View PostYleensä perän "valmistumisen" huomaa äänestä ei niinkään tärinästä, väljäksihän ne menevät hampaistaan.
Osa #2 ei pitäisi olla, onko väljää kun pyörittää kardaanista?
Sama vika voisi olla myös noissa nivelissä.
#7 voisi tehdä kiusaa mutta pitäisi tulla myös ääntäkin...
Mitenkäs näiden tasapainotus on hoidettu?
Onko kukaan huomannut tasapainotus painoja omassaan?
ihmettelen miten kardaani voi mennä "epä"-tasapainoon? Nivel, joo se voi tiätty aiheuttaa tota, jos se on saanu siipeensä aikasemmilta omistajilta.
Pitäis kai repiä se hemmetin putki pois että näkis mikä värisee. Auton alle, kuulosuojaimet päähän ja ajamaan 100km/h :-) .. tai sitten odotan kevääseen (M3 talliin talveksi, talvi näyttäis olevan jo)
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View PostMulla ei tärise (ehkä pientä vapinaa takapuolessa tuntuu), mutta ääni on "jurinaa".
Jos nostaa kaasua, "jurina" kuuluu selvemmin. Sitten kun on veto päällä, jurina on vaimeampi tai kokonaan pois.
Voisiko joku viisaampi tehdä vaikka jonkun tarkistuslistan mitä kannattaa tarkistaa, itselle kun ei paljoa kerro tuommoinen oire.
Saiko jengstro ongelman korjattua, ja jos sait niin mitä teit sille?Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostVanha topic mut nyt on tätä oiretta vähän havaittavissa, kuulostaisi tulevan takaa vasemmalta tuo "jurina". Ei tärise (tai ei tunnu kuskinpenkille), enkä ole huomannut lämpötilan vaikuttavan. Pienelläkin kaasulla jurina katoaa. Takaiskarit ovat lähes uudet joten niillä tuskin on osuutta asiaan. Ajettavuus on hyvä mutta rupeaa jo pelottamaan tuon äänen takia että mikä sieltä laukeaa, ei tietysti hiljaisissa nopeuksissa mutta esim. 150 vauhdissa rupeaa tuntumaan siltä että nyt jarrua. Jarrutettaessa jurinan "iskunopeus" kasvaa. Ja suurin ihmetyksenaihe on että tätä jurinaa ei aina kuulu, vain sillontällöin.:think Nyt viimeisen 2 päivän sisään ollut jatkuvaa. Katoaa välillä ja tulee itsestään takaisin.
Voisiko joku viisaampi tehdä vaikka jonkun tarkistuslistan mitä kannattaa tarkistaa, itselle kun ei paljoa kerro tuommoinen oire.
Saiko jengstro ongelman korjattua, ja jos sait niin mitä teit sille?Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Ei varmaan hullumpi veikkaus, tuota mietin itsekkin, ainoastaan ihmetyttää se (jos olisi siis laakeri kyseessä) että miksi ääni katoaisi kaasua annettaessa, eikös sen pitäisi sillonkin meteliä pitää? :thinkKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostEi varmaan hullumpi veikkaus, tuota mietin itsekkin, ainoastaan ihmetyttää se (jos olisi siis laakeri kyseessä) että miksi ääni katoaisi kaasua annettaessa, eikös sen pitäisi sillonkin meteliä pitää? :thinkSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostVilliveikkaus: Takapyörän laakeri.
Tietysti yksi villi kortti on myös takajarrut! seurailkaapa onko jarrujenkäytöllä vaikutusta tuohon jos vaikka mäntä jumittaa satulassa ja hankaa ihan pikkusenki kuluneeseen levyyn on siitä seurauksena tärinä
T:JussiAjossa: Citroën Jumper h1l2
Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé
Ex:
1x F30
1x E60
5x E36
1x E34
1x E46
2x E30
2x Toyota
1x Ford
1x Honda
Comment
-
-
Voisin jopa väittää että tuo ei täristä ollenkaan, jurinaa vaan pitää. Eli kaasun kun nostaa tai kääntää (kaasunkin kanssa) niin sillon loppuu meteli, toiselle puolelle käännettäessä voimistuu. Eli selvästikin puolittainen vika, jos sitä nostas tunkin päälle ja tsekkailis noi laakerit tossa kun kerkiää...Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Okei, selvä, kiitos vastauksista. Huomenna sit Motonetissä poikkeen!Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Updatea, talvi meni ja M3 kaivettiin tallista esiin. Ensitöikseni tuhlasin uuteen vetariin 800€uroa töineen. Se pieni värinä mikä viime kesänä herätti huomiota.
Nyt kun tota on oikeen tarkalla perstuntumalla tarkkaillut, kyseessä oleva ilmiö häipyy n. 10minuutin ajon jälkeen lähes kokonaan pois. Jos auto on "kylmä" se hieman "jurisee" ainoastaan tuossa 80-90km/h (Näin siis oli suurinpiirtein, ennen vetarin vaihtoakin)
Koko vetarin vaihto sinäänsä "lievensi" oiretta, tiätty uusi on aina uusi (kumit, tukilaakerit,nivel), mutta ei poistanut sitä.
Nooh, tää on pikkutarkkaa touhua, moni kyydissä oleva ei edes huomaa asiaa, edes sen jälkeen kun mainitsen asiasta :-)
Suhtaudun tohon värinään 80-90km/h kylmänä bemarin ominaisuutena, case closed. (Ellei joku nyt tiedä ihan tarkkaan mistä toi johtuu)
Wanha vetari on myynnissä tuolla myynti-osastolla jos kiinnostaa
Last edited by jengstro; 25-04-2007, 10:40.
Comment
-
Comment