Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 tyhjäkäynti/lämpöongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Style-0
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 58

    E36 325 tyhjäkäynti/lämpöongelma

    Elikkäs selasin ton nykimisviat treadin läpi ja hakuakin käyttelin hanakasti josta löytykin paljon asiaa...ehkä liikaakin.:think

    Vikanahan oli/on ensinnäkin epätasainen tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä, kone "tärähtelee" miten sattuu ja se tuntuu koko koslan heilumisena.?

    Toisena vikana on että kiihdyttäessä tuntuu pieniä ns. pykäliä eli auto kiihtyy pätkittäin, jos niin nyt voi sanoa...lähinnä 2-3 vaihteilla ja 1500-3000krs alueilla tuntuu selvästi.?

    edit:
    Kaveri osasi nerokkaana miehenä sanoa että ilmamäärämittarissa epäpuhtauksia ja siihen suositteli suihkutettavaa jarrujen puhdistus ainetta...joten aattelin että mitäs menetän jos kokeilen ennen uuden anturin ostoa ...suihkuttelin sitten sitä sinne anturiin ja tuloksena oli että auto rupes käymään aivan päin persettä, tehot tuntu häviävän kokonaan ja tyhjäkäynti muuttu aivan lopullisesti päin helv***. kaveria turpaan!
    Tänään sit huomasin wurthilla käydessäni että siellä on ihan tuohon kaasuttimeen/ilmamäärämittariin puhdistusainetta, suihkuttelin sit vielä sitäkin ohjeiden mukaisesti ja kas kummaa! 5.min suihkuttelusta auto rupes taas pelaamaan hyvin...pikaisella testillä tehot palas ja nykiminen loppu . Saa nyt sit nähdä miten pitkään toimii...tyhjäkäynti on vaan edelleen samanlainen kuin alussa...

    Jatkampas sitten tähän vielä...
    Missähän mahtais olla vika kun talvella lämmitin ei jaksa puhaltaa lämmintä tyhjäkäynnillä ollenkaan...heti kun ajaa parkkiin tai jopa liikennevaloihin niin heti alkaa hönkimään viileempää ja viileempää...kaasua kun polkaisee niin taas puhaltaa hetken lämmintä ja heti taas viilenee...oisko vesipumppu menossa vai voisko johtua ilmauksesta?
    Last edited by Style-0; 28-09-2006, 21:28.
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    #2
    Tulpat vaihtoon, se on ainakin halvin konsti vianpoistoon jos niissä on vikaa.
    325i -93 E36

    Comment

    • Style-0
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 58

      #3
      Originally posted by JanisHell View Post
      Tulpat vaihtoon, se on ainakin halvin konsti vianpoistoon jos niissä on vikaa.
      Joo, tulpat menee kyl vaihtoon, noista muista treadeista lukaisin että syynä vois olla mm.lambda-anturi, ilmamäärämittari, tulpat, imuvuodot, sähköliittimet, tukossa oleva katti, jne...mikähän sit lie oikea syypää?
      en millään raskis ruveta kaikkia uusimaan...

      jollakin oli saman tyylisiä vikoja mutta ratkaisua ei kerrottu.

      Comment

      • _Pietu_
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 3660
        • Kuopio / Maaninka

        #4
        Lambda- anturivika ainakin mulla ilmeni "hummailevana" tyhjäkäyntinä, seilas ihan kunnolla kierrokset 200-1000 tms. väliä.. ja polttoaineen kulutus oli n.+15litraa /100km
        BMW F25 xDrive 20d
        ex BMW e91 320dA
        ex BMW e36 325i
        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

        Comment

        • Style-0
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 58

          #5
          Originally posted by _Pietu_ View Post
          Lambda- anturivika ainakin mulla ilmeni "hummailevana" tyhjäkäyntinä, seilas ihan kunnolla kierrokset 200-1000 tms. väliä.. ja polttoaineen kulutus oli n.+15litraa /100km
          tutun kuuloista tuo kulutus! itsellä nimittäin vetää kans kuin hevonen...reilusti yli 10l/100km...
          paljonkos tämä lambda-anturi maksaa? ja onkos vaihto vittumaista?

          Comment

          • Autobahnboy
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 400
            • Espoo

            #6
            Searchillä löytyy lambdasta monen monta tarinaa. Mutta tiivistettynä kannattaa ostaa Boschin valmistama anturi. Kustantaa noin 100€ ja vaihtaminen onnistuu katkaistulla lenkkiavaimella jossai montussa tai nosturilla. Itellä tuohon vaihtoon meni alle 10 min ku oli vanha anturi vähän palanu kiinni.

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              Imuvuodot kannattaa kanssa kattoa, tarkastus ei maksa mittää.
              haitariputki irti, ja ne letkut sieltä alapuolelta (varovasti) irti. Siitä haitariputkesta kun löytyy aika varmasti pikkusia hiushalkeamia hirveet kasat.
              itelläni oli myös tyhjäkäyntiventtiilin päästä kumiletku halki, siis se paksumpi kumiletku siitä haitariputkelta siihen mötikkään, joka on siis tyhjäkäyntiventtiili. (tosi vittumaisessa paikassa imusarjan alla) Tyhjäkäyntiventtiilissä olevan nuolen pitää sitten osoittaa suoraan ylöspäin.
              Ja sitten kun vielä putsaat sen venttiilin oikeen huolella,esim. crc:llä, niin eiköhän tyhjäkäynti parane huomattavasti.
              omassani laski kulutus n. 0.5l/100km noitten fiksauksen jälkeen.
              (uusi haitariputki 19e@kl varaosat)

              putsausohjeet
              Last edited by K.S.; 28-09-2006, 18:12.

              Comment

              • JanisHell
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 410

                #8
                Originally posted by Autobahnboy View Post
                Searchillä löytyy lambdasta monen monta tarinaa. Mutta tiivistettynä kannattaa ostaa Boschin valmistama anturi. Kustantaa noin 100€ ja vaihtaminen onnistuu katkaistulla lenkkiavaimella jossai montussa tai nosturilla. Itellä tuohon vaihtoon meni alle 10 min ku oli vanha anturi vähän palanu kiinni.
                Suosittelen ostamaan ihan alkuperäisen BMW lambdan, on kokemusta BOSCHIN virityksestä BOSCHIN huollossa. Koska ei pojat ainakaan osanneet liittää sitä kunnolla. 2kk toimi Boshchin lambda, sen jälkeen alko vittuilee tosissaan ja eikun alkuperäistä BMW lambdaa tilalle ja on toiminut nytten hyvin 2vuotta.
                325i -93 E36

                Comment

                • Style-0
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 58

                  #9
                  Originally posted by K.S. View Post
                  Imuvuodot kannattaa kanssa kattoa, tarkastus ei maksa mittää.
                  haitariputki irti, ja ne letkut sieltä alapuolelta (varovasti) irti. Siitä haitariputkesta kun löytyy aika varmasti pikkusia hiushalkeamia hirveet kasat.
                  itelläni oli myös tyhjäkäyntiventtiilin päästä kumiletku halki, siis se paksumpi kumiletku siitä haitariputkelta siihen mötikkään, joka on siis tyhjäkäyntiventtiili. (tosi vittumaisessa paikassa imusarjan alla) Tyhjäkäyntiventtiilissä olevan nuolen pitää sitten osoittaa suoraan ylöspäin.
                  Ja sitten kun vielä putsaat sen venttiilin oikeen huolella,esim. crc:llä, niin eiköhän tyhjäkäynti parane huomattavasti.
                  omassani laski kulutus n. 0.5l/100km noitten fiksauksen jälkeen.
                  (uusi haitariputki 19e@kl varaosat)

                  putsausohjeet
                  Pitääpäs tarkistella ja putsailla kyseinen venttiili...kiitän vinkistä!

                  Comment

                  • JanisHell
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 410

                    #10
                    Originally posted by Style-0 View Post
                    Pitääpäs tarkistella ja putsailla kyseinen venttiili...kiitän vinkistä!
                    Tyhjäkäyntimoottorin putsaaminen ei auta tyhkäynnin tärinään, taikka huonoon moottorin vetämiseen. Tyhjäkäyntiventtiili kannattaa kyllä putsata, mutta se on kyllä todella vittumaisessa paikassa imusarjan alla.
                    Last edited by JanisHell; 28-09-2006, 19:04.
                    325i -93 E36

                    Comment

                    • Style-0
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 58

                      #11
                      oiskohan tuohon lämmitin ropleemaan kellään nohevaa vastausta?

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #12
                        Originally posted by JanisHell View Post
                        Suosittelen ostamaan ihan alkuperäisen BMW lambdan, on kokemusta BOSCHIN virityksestä BOSCHIN huollossa. Koska ei pojat ainakaan osanneet liittää sitä kunnolla. 2kk toimi Boshchin lambda, sen jälkeen alko vittuilee tosissaan ja eikun alkuperäistä BMW lambdaa tilalle ja on toiminut nytten hyvin 2vuotta.
                        Just joo, meinaatkos että BMW tekis itse ne lambdat? Kyllä ne Original BMW lambdat ovat Boschin valmistamia. Jos huollossa ovat jotain ryssineet niin siihen en osaa ottaa kantaa.
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • TonTo88
                          Newbiemmer
                          • Nov 2006
                          • 14
                          • Eura

                          #13
                          Lämminilmapuoleen vikoi. Jäähdyttimen visko, vesipumppu, ilmaa vesikierron mukana, kannentiiviste, termostaatti. Lykkää termari kattilaan johonki 90asteeseen ja kato aukeeko se on helpoin ja halvin alkuun. Sit kun avaat syylärinkorkin ja kone käy tuleeko nesteet ulos? Onko öljyä nesteiden seas? Kuuluuko ylimäärästä kitinää jakopään lähettyviltä(vesipumppu)? Tai muuten vaan paskaset putket! ilmottele vaik privaan mulle jos kysyttäväää!
                          Now bmw e65 2007vm.Ex: 530D E60 2003vm. Ex: 530D e39 2000vm. Ex: 525i E34 91vm. Ex: 520i e34 88vm. +muita rotteloita..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎