Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 kyssäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reportteri
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 64

    e36 kyssäri

    eli kaverin autossa e36 320 coupe vm.94, pidemmän ajon jälkeen,esim.jäätäessä liikennevaloihin,auto ikäänkuin ryömii hieman taaksepäin vaikka vaihde vapaalla,sama homma kytkin pohjassa,eli pitää painaa jarrua ettei töksäytä pitkässä odottelussa perässä olijan keulaan,vaikka sauoralla tiellä ollessa. Kuullostaa varmaan hieman mystiseltä mutta näin on. Onko villejä arvauksia mikä mahtaa mättää? vika/ominaisuus on siis ajoittainen.
    ---------------------------------

    **BMW320i coupe 97**
    --

    Suzuki gsx750 F 95

    --
  • illinois
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 68
    • Raceland

    #2
    Re: e36 kyssäri

    Tää ny o villi arvaus vaan, mutta jumittaako mahdollisesti levy/rumpujarrun (kummat onkaan) käsijarrupalat ?
    DetroitDieselandia

    Comment

    • line79
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 343
      • Iisalmi

      #3
      villi arvaus on että tie ei ole suora. tuskimpa renkaat on soikeat :roll:
      BulletBroof Monkey

      E36 325 -93
      ex E30 316/320i

      Comment

      • Jukkis30
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 377
        • Oulu

        #4
        Toi on jo henkimaailman juttuja

        Comment

        • BemariVompatti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 440
          • VT 6

          #5
          Tää on varmaan joku madallettu vai? Oisko vino madallus ja painopiste väärässä kohtaa? Ihan mekaaninen veikkaus vaan.

          Empiirinen tutkimus on aina hauskaa sekä hyödyllistä, joten jos kokeilisitte mitata jostain päin maailmaa suoran pinnan vatupassilla, jonka jälkeen ajaisitte autolla rinkiä niin kauan jotta riittää ja testaisitte sitten johtuuko valuminen autosta. Löytyy samalla auton seisonnan painopiste ja pienimmän seisontakitkan suunta. ("seisontakitka" on epävirallinen termi, virallinen nimi lienee lepokitka, eli kappaleen ja alustan välinen kitka joka pystyy pitämään kappaleen paikallaan)

          En ole tarkemmin koskaan asiaa tutkinut, joten en osaa kuin spekuloida mistä voisi johtua jos tasaisella maalla valuu. Syyhän on aina siinä ettei kappale ole tarpeeksi balanssissa tai siihen vaikuttaa muutoin tarpeeksi suuri liikkeellepaneva voima joka voittaa lepokitkan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎