325i coupe aut. -94 laatu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer-68
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 9

    325i coupe aut. -94 laatu?

    Suomi24:ssä kehotettiin kysymään täältä, elikkä onko kyseinen peli näin yleisesti ottaen laadukas? Autot ovat toki 'yksilöitä', mutta tarkoitan lähinnä keskimääräistä laatua jos autoa on pidelty normaalisti.

    Toiseksi mistä kannattaa hankkia luomet kyseiseen? Useimmissa automerkeissä näkemäni luomet ovat olleet karsean näköiset, mutta e36:een ne mielestäni sopivat melko hyvin. :think
    sigpic

    http://www.taaplari.net/terra.htm
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Määrittele LAATU?

    Comment

    • Bimmer-68
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 9

      #3
      Laadun virallista määritelmää en tiedä, mutta se on karkeasti ottaen omien pähkäilyjen mukaan:

      - Auton toimivuus niissä olosuhteissa ja toiminnoissa joihin se on suunniteltu (käyttölaatu). Eli jos auto ei toimi hyvin veneenä, se ei tietenkään ole merkki 'epälaadukkuudesta'. Määrittelijänä auton käyttäjä, jos hän käyttää autoa niissä olosuhteissa joihin se on suunniteltu.

      - Auton toimivuus suhteessa siihen tavoitetasoon johon suunnittelija on pyrkinyt auton toiminnan eri osa-alueilla (itseislaatu). Määrittelijänä suunnittelija itse testauksen kautta.

      - Auton eri osien kestävyys suhteessa käyttöaikaan.

      - Yllä määritellyn laadun suhde muiden autojen vastaavaan, joiden käyttötarkoitus on suunnilleen sama.

      Laatu on aina kiinnostanut - kynsisaksista avaruussukkulaan. Tarkoituksenmukaisuus on avainsana. Statusta en laske laatuun kuuluvaksi, koska se on korkeintaan aikaisemmin toteutuneen laadun ennakko-odotus. Laatumääritelmiä voisi laajentaa varaosapalveluun, hinta-laatusuhteeseen ym., mutta tässä tarkoitan puhtaasti auton laatua laitteena.
      sigpic

      http://www.taaplari.net/terra.htm

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6948
        • N/A

        #4
        Osaako joku sanoa mitä "uudistuksia" esm vuoden 96 autossa on vrt 92.
        kyseessä siis e36 ja coupe.

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          #5
          Originally posted by Bimmer-68 View Post
          - Auton toimivuus suhteessa siihen tavoitetasoon johon suunnittelija on pyrkinyt auton toiminnan eri osa-alueilla (itseislaatu). Määrittelijänä suunnittelija itse testauksen kautta.
          Nyt sitten odotamme suunnittelutiimin vastausta kysymykseesi...

          Lapsilla on tapana kirjoittaa mahdollisimman isoilla fonteilla.

          Tuotannon laatu tuossa bemarissa on normaalia tasoa, Toyotamaista virheettömyyttä on turha etsiä, mutta harvoin näissä on mitään rimanalituksiakaan. Suunnittelun laatu on aikalaistensa joukossa hyvällä tasolla. Ominaisuudet kestävät kyllä vertailun. Asiakaskeskeinen laatu on ilmeisesti kovaa tasoa, koska vuodesta toiseen bemari suoriutuu loistavin arvosanoin asiakaskyselyistä.

          Originally posted by Bimmer-68 View Post
          Statusta en laske laatuun kuuluvaksi, koska se on korkeintaan aikaisemmin toteutuneen laadun ennakko-odotus.
          Nykyisissa laatuopeissa tunnustetaan laajasti se, ettei laatu ole itse tuotteessa, vaan tuotteen ja asiakkaan välisessä vuorovaikutuksessa.
          Last edited by NHB; 09-10-2006, 16:38.

          Comment

          • Bimmer-68
            Newbiemmer
            • Oct 2006
            • 9

            #6
            Originally posted by NHB View Post
            Lapsilla on tapana kirjoittaa mahdollisimman isoilla fonteilla.
            No teikäläistä ei voi ainakaan kypsymättömyydestä syyttää, oli siinä määrin nerokas kommentti. Ikää on itsellä 38, joten tämä fonttikoko korreloi lähinnä henkisen ikäni kanssa.


            Nykyisissa laatuopeissa tunnustetaan laajasti se, ettei laatu ole itse tuotteessa, vaan tuotteen ja asiakkaan välisessä vuorovaikutuksessa
            Saattaa olla juu. Minua sattuu kuitenkin kiinnostamaan nimenomaan itse laitteen laatu. Takuu on ohi ja varaosia kyllä löytyy.

            Toisaalta kun laite on jo ostettu, niin jätän utelut tähän ja laatu jää sitten nähtäväksi.

            sigpic

            http://www.taaplari.net/terra.htm

            Comment

            • Jusaba
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 613
              • Joensuu

              #7
              On se kumma kun heti ruetaan jostain avautumaan uutta tulokasta vastaan.. :think Niin, tervetuloa vain joukkoon tummaan.. Ihan hyvää laatuahan nuo kolmikutoset on ja hyvin pidettynä varmasti pitkäksi aikaa vielä autoa.. Itsellä toinen E36 menossa ja tyytyväinen olen ollut.. Ruoste ongelmat vähenee huomattavasti -92 vuoden jälkeen..
              MB


              EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

              Comment

              • Bimmer-68
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 9

                #8
                On se kumma...
                On


                Tattista vaan

                Omassa tilanteessani on erikoista se, että tänä vuonna ensimmäisen
                kerran koskin sormellani Bemariin. Ensimmäinen tutustumisen kohde
                oli 520-jotain, joka oli täysi pacha. Kaikki mahdollinen rempallaan.
                Toinen onkin sitten tämä nykyään omistamani, jota kyselykin koski.


                sigpic

                http://www.taaplari.net/terra.htm

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Määrittelemilläsi ja tavoittelemillasi laatukriteereillä: Osta Toyota.

                  Comment

                  • jam75
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 654
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by Bimmer-68 View Post
                    On


                    Tattista vaan

                    Omassa tilanteessani on erikoista se, että tänä vuonna ensimmäisen
                    kerran koskin sormellani Bemariin. Ensimmäinen tutustumisen kohde
                    oli 520-jotain, joka oli täysi pacha. Kaikki mahdollinen rempallaan.
                    Toinen onkin sitten tämä nykyään omistamani, jota kyselykin koski.


                    Niinpä :( Täällä ei kestä kritisoida bmw-merkkiä ku se on joillekki niin pyhä lehmä ja sen kyllä huomaa vastauksista. Kuhan lipat ja läpät on kohillaan jollakin mageella värillä vedettynä niin pointseja tulee. Mutta hei, tämähän on tuuningklubi ja Hemi, älä heti aja miestä japanialaisiin

                    Kuten joku tuolla jo kerkes mainita, että edellisistä käyttäjistähän se on kiinni kuinka hyvän auton ostaa. Laatuhan paranee mitä viimeisemmäksi mennään kehitysversiossa tai ainakin sitä luulis näin Otetaan esim sisusta, vaikka se e36:sen sisusta on parantunut siitä alkupään surkeista materiaaleista niin olen nähnyt "koskemattomia" 91vuosimallin sisustoja ja ns pommin jäljiltä parit -97 sisustat eli käyttö ratkaisee vaikka loppupään materiaalit on tehty kestävemmiksi. Pikku nitinät ja kitinät oli kylläkin näissä -97 versioissa poistuneet verrattuna taas näihin "koskemattomiin". Suurin ongelma taitaa olla ku täällä lukee noita ongelmia, että kukaan ei osaa näitä vehkeitä korjata, merkkiliikkeissä ollaan pihalla ku lumiukot ja juuri näissä paikoissahan pitäis olla tietotaito/vermeet korjata eikä arvuutella niillä hinnoilla :( Tervetuloa kerhoon ja paljon huolettomia kilometrejä

                    Comment

                    • UPI
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 115
                      • Oulu

                      #11
                      Aikoinani pähkäilin ostanko E36 vai E46. Olen koeajanut seitsemän eri bemua ja molemmista malleista, päädyin kuitenkin E46 malliin (328i/-99). Moottoreina on ollut koeajoissani aina kuutoskoneita (320, 325 ja 328) ja kaikki ovat olleet ajettavuudeltaan mahtavia. Yksinkertaisesti ajonautinto on ollut super ja ei tartte kuunnella nitinöitä/natinoita. Kyllä minusta ainakin se kertoo jo laadusta jotain, jos kuskilla on aina hymy korvissa, kun bemulla kurvailee. Aikaisempi auto oli japsi ja eron kyllä huomaa ajettavuudessa, sekä yleisessä auton olemuksessa BMW:n eduksi.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Mutta, tätähän ei kysyjä määritellyt laatukriteeriksi....

                        Comment

                        • Bimmer-68
                          Newbiemmer
                          • Oct 2006
                          • 9

                          #13
                          In your dreams

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Mutta, tätähän ei kysyjä määritellyt laatukriteeriksi....
                          Ajomukavuus on yhtä itsestäänselvä osa auton laatua kuin on kävelykyky osa elämänlaatua, joten ei tullut mieleenkään sitä erikseen mainita. Olisi melko outoa jos suunnittelijan laatutavoitteet eivät ylettyisi siihen osa-alueeseen johon auto on pääasiassa suunniteltu, eli ajamiseen. Yhtä outoa olisi se, ettei käyttäjää kiinnostaisi ollenkaan ajomukavuus, vaihteiden toimivuus, muotoilu yms. Muotoilu ei kylläkään taida ihan kaikkia kiinnostaa, sen perusteella minkälaisia pölyimureiden suurennoksia liikenteessä näkee.

                          sigpic

                          http://www.taaplari.net/terra.htm

                          Comment

                          Working...
                          X