Elikkä nyt en kyllä ymmärrä tuota autoa, autossa on kaiken näköstä nykimis ja tyhjäkäynti humputus ongelmaa. Vika koodeina vain kaasuläpän asentoanturi ja lambda, mutta molemmat kuitenkin toimivat normaalisti (testattu). Kun ottaa MAFin töpselin irti nii kaikki ongelmat häviävät ja käynti tasoittuu, eikä paukuta putkessa enää. Eikös ECUn pitäs mennä varaohjelmalle jos ton töpselin ottaa pois? Myös täydet tehot tuntuu löytyvän kiihdytyksissä, tyhjäkäynti kierrokset on tosin noin 1000 koko ajan. Kulutuksesta en tiedä kun en ole paljoa noin vielä ajellu. Auto on -4/92vm. Tarkottaako toi nyt kuitenki sitä että MAF on paskana? Ja edelleenkin korostan että auto tuntuu täysin normaalilta kun ton MAFin johdon ottaa irti, paitsi tyhjäkäynti nousee ja kulutuksesta en ole varma.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325i toimii paremmin ilman MAF:ia?!?!?
Collapse
X
-
e36 325i toimii paremmin ilman MAF:ia?!?!?
Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90Tags: None
-
-
Jep, eli menee varaohjelmalle kun töpselin nyppää irti, ja jos kerran toimii paremmin ilman niin vika on ilmamassamittarissa. Ja kyllä ainakin ex.kiesissä oli noin 30% tehoista pois tuolla varaohjelmalla+kulutus huomattavasti suurempi. Jos jollain kaverillas on toimiva kiesi samanlaisella ilmamassamittarilla niin äkkiäkös tuon kokeilet vaihtaa itelles hetkeksi paikalleen niin saat 100% varmuuden asiaan...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Voikos tolla nyt ajaa mite paljoa noin töpseli irti? Ei kait se mitään hajota, enempi luulis sen paukkeen/nykimisen kanssa ajelu hajottavan. Eikös tällä ollu hintaa uutena joku 400€? Käytettyjä saa tarjota!Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Kyllähän sillä ajaa voi pakolliset ajot, mutta pidemmän kannalta kannattaa ottaa huomioon että kone käy rikkaalla kun tuo varaohjelma on päällä ja tämä käy aikaa myöten katalysaattorien päälle.
Purkaamotkin pyytää usein suhteettomia summia käytetyistä ilmamassamittareista, ja siksi kannattaa melkein ostaa joltain yksityiseltä purkuautosta tms. "Potilaan" iän ja mallin perusteella sama mittari löytyy tietääkseni ainakin 320,325,520 ja 525:sen keulilta vuosimallihaarukalla 91-94, viisaammat tarkentakoon listaa...
Ps.Nettivaraosassa oli ainakin jokin aika sitten useita samanikäisiä 325:sia purussa, ei kun soittelemaan ja tarjoamaan... ---> www.nettivaraosa.fi530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Ei tuo kyllä kerro MAF:in toiminnasta sinällään yhtään mitään. Ihan yhtä hyvin tuo kertoo ilmavuodosta MAF:in ja koneen välillä ja mahdollisesti "haitariputken" ja tyhjäkäyntimoottorin välisestä ilmavuodosta.
Missään tapauksessa en itse lähtisi massamittareita vaihtelemaan ennenkuin ilmavuodot olisi käyty erittäin tarkasti läpi.
Comment
-
-
Noniin nyt on jo kolmatta kertaa tarkastettu joka ainoa letkun/putken pätkä joten imuvuotoja ei ole, myöskään suuttimet ei vuoda. Joten kait se on pakko olla tossa MAFissa, puolatkin on kunnossa kun pelaa varaohjelmalla niin hyvin. Langat on kyllä ehjät ja on sitä yritetty putsatakkin. Ei kellään joutas ilmamassamittari testattavaks tossa omassa pelissä Joensuun läheltä?Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Päätetäämpä tämä topikki minun osalta, kun yleensä topikkeihin kukaan ei enää jaksa kirjoittaa ratkaisua vaikka vika löytyisikin. Eli ilmamassamittari oli rikki, ei auttanu puhdistus vaan ostin käytetyn (40€ ). Nyt pelaa hyvin, toivottavasti ei tuokin heti mee hajoomaan, myös kartio vv suodatin siis lähti kävelemään. Nyt on orkkis kotelo, jollain vv paneeli suodattimelle joten kannattaskohan tonne vaihtaa nyt ihan perus paperi filtteri?Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
nostetaanpas tätä ylös.
oma 325 ei vanos e36 toimii myös ilman massamittarin töpseliä kiinni paremmin, tyhjäkäynti korkeampi ja vetää alakierroksilla paremmin.
Varmuutta ei ole missä vika on. Ainakaan kulutusmittari ei mene 4. vaihteella yli 25, eikä 5. vaihteella yli 20 töpseli kiinni. Töpseli irti heilahtaa kulutus tappiin kaikilla vaihteilla, ja meno on parempaa myös.
Testasin bentleyn oppaasta "lianpolton" eli mittari irti suodattimelta, ei haitarilta, kierrokset yli 2500 ja kone seis, 4 sek. päästä pitäisi mittalangan hehkua hetken kun katsoo verkon läpi.
Oma vain naksahtaa tuon 4 sek. päästä, ilman mitään hehkumista..
Onko tullut seurattua, meneekö kulutusmittari kaikilla vaihteilla tappiin?
Hehkuuko lanka tosiaan nähtävän valkoisena suojaverkon läpikin tuossa testissä?
Onpa vaan helppo tapa testata onko esim. lanka poikki jos tosiaan toimii noin kun edellä kerroin...
Comment
-
-
Originally posted by Mr_Doctor View Postei pitäs mennä, yleensä johonki 20 litran tietämille pysähtyy.
toi oli hyvä kuulla, toivo ei oo menetetty mun mittarilla sitten...
tuo aikasemmin mainittu "puhdistuspoltto" ei toimi jostain syystä bentleyn manuaalin mukaan, mutta ajon jälkeen kyllä kuumentaa langan! taitaa vaatia enemmän kierroksia kuin 2500, tai tietyn aikaa käynnissä tai jotain.
No, joka tapauksessa maffi taitaa olla ehjä...
Comment
-
Comment