Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kokemuksia lastuista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7430
    • Kotona

    E36 kokemuksia lastuista?

    Eli lähinnä kiinnostais tietää käyttökokemuksia täältä forumilta ostetuista lastuista (myyjät Brenner ja Benzino). Kumpi/kummalta lastu kannattaisi ostaa E36 323 bemuun?

    Lähinnä kiinnostaisi bensankulutuksen pienemisen takia lastun laittaminen (jos huhut - 0,5l per 100km pitää paikkansa), teholisäykseen kukaan kuitenkaan usko!
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
    Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
    -
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Originally posted by Zeta View Post
    Eli lähinnä kiinnostais tietää käyttökokemuksia täältä forumilta ostetuista lastuista (myyjät Brenner ja Benzino). Kumpi/kummalta lastu kannattaisi ostaa E36 323 bemuun?

    Lähinnä kiinnostaisi bensankulutuksen pienemisen takia lastun laittaminen (jos huhut - 0,5l per 100km pitää paikkansa), teholisäykseen kukaan kuitenkaan usko!
    Lue nyt vaikka alkuun kaikki foorumin lastutopicit läpi. Varmaan löytyy tietoa.

    Itsellä kävi päin vastoin, että kone piristyi, mutta en usko bensankulutuksen laskeneen koska autolla on nyt mukavampi kaasutella. Ja teholastulla käytetään 98:ia joten rahallisesti se ei tietenkään hyödytä.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Zeta
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7430
      • Kotona

      #3
      Originally posted by alspe View Post
      Lue nyt vaikka alkuun kaikki foorumin lastutopicit läpi. Varmaan löytyy tietoa.

      Itsellä kävi päin vastoin, että kone piristyi, mutta en usko bensankulutuksen laskeneen koska autolla on nyt mukavampi kaasutella. Ja teholastulla käytetään 98:ia joten rahallisesti se ei tietenkään hyödytä.
      Kyllä mä itse lastuista olenkin lueskellut, kiinnostais vain käyttäjäkokemukset juuri näiden 2 välillä, joita täällä on myynnissä.

      Onko niin, että kaikkien (halpis)lastujen kanssa pitää käyttää 98:sia vai voiko olla esim. lastuun ohjelmoitu, että 95 käyttö olisi yhtä toimivaa?
      -
      Käyttöautona: F20
      Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
      Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
      Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
      -

      Comment

      • tuffisetä
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 53

        #4
        anteeksiantanet väärinkäsitykseni mutta harvemmilla varmaankaan ollut kummankin lastua alla , saati sitten että joku olisi kummankin dynottanut.. ...mikä varmaan laskettaisiinkin sitten jo melko kiitettäväksi harrastustoimintamme tukemiseksi..

        kummallakin on kuitenkin tarjota melko messevää asiakaspalautetta joten
        tuskinpa,otitpa lastun kummalta tahansa ,joudut ainakaan pahasti pettymään..
        itse ostin brenneriltä, ja aion autoni (3.6) dynottaa lähipäivinä, mutta koska muitakin muutoksia on tehty ja auto oli edellisellä"viri"lastulla vajaatehoinen, kovin erikoista vertailukohtaa tuskin pystynen itsekään tarjoamaan..

        edit: sorry,en osaa lukea , olitkin kiinnostunut kulutuksesta
        Last edited by tuffisetä; 18-10-2006, 12:17.

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7430
          • Kotona

          #5
          Originally posted by tuffisetä View Post
          anteeksiantanet väärinkäsitykseni mutta harvemmilla varmaankaan ollut kummankin lastua alla , saati sitten että joku olisi kummankin dynottanut.. ...mikä varmaan laskettaisiinkin sitten jo melko kiitettäväksi harrastustoimintamme tukemiseksi..

          kummallakin on kuitenkin tarjota melko messevää asiakaspalautetta joten
          tuskinpa,otitpa lastun kummalta tahansa ,joudut ainakaan pahasti pettymään..
          itse ostin brenneriltä, ja aion autoni (3.6) dynottaa lähipäivinä, mutta koska muitakin muutoksia on tehty ja auto oli edellisellä"viri"lastulla vajaatehoinen, kovin erikoista vertailukohtaa tuskin pystynen itsekään tarjoamaan..

          edit: sorry,en osaa lukea , olitkin kiinnostunut kulutuksesta
          Heh, no kaikki jutut kyseisiä lastuja kohtaan kiinnostaa! Kiitosta vaan tekstistä. "Essonbaari"-kauhujuttuja olen joskus kuullut että lastun vaihdon jälkeen auto ei edes starttaa... taitaa kuitenkin olla aika harvinaista.

          Noi paikanpäällä asennettavat ja säädettävät lastut ovat tietenkin asia erikseen, muttei ole intoa pistää 500-600e tälläsen katiskan piristämiseen!
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
          Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
          Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
          -

          Comment

          • Kwame
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322
            • Ylöjärvi

            #6
            Brenneriltä olen lastun hankkinut ja sen mitä ehdin kulutusta silloin mittaamaan niin taisi se hivenen laskea. Rajoitin poistui ja alavääntö ehkä karvan verran parempi.
            e60 530d -04

            e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
            e36 320i coupe M-sport -94,
            e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
            e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

            Comment

            • Ha2
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1786
              • Oulu

              #7
              Brenneriltä ostettiin pikkuveljen kans lastut molempien autoihin.

              Mulla on E36 318is (12/92) coupe M42B18-koneella 950-loppuisella boksilla. Pikkuveljellä on E30 320i (06/90) M20B20-koneella (boksin numeroa en muista). Ajettiin testiajoa ennen ja jälkeen lastun vaihdon. Testi oli seuraavanlainen: kuski + 2 aikuista miestä kyydissä. Ajetaan tasaisella tiellä 80 km/h tasakaasulla 4-vaihteella. Kello käytiin samalla, kun tuupataan kaasu pohjaan. Vaihdetta vaihtamatta veto 140 km/h asti, jossa kello seis. Mulla tuossa 80 km/h:ssa kierroksia 2 750, joka on (oli) reilusti alle parhaan vääntöalueen. Mittaukset suoritettiin täysin samassa kohdassa ja samalla tavalla molemmilla kerroilla. Mulla aika parani 2,5-3 sekuntia ja pikkuveljellä ~2 sekuntia. Minusta se on aika paljon, varsinkin, kun tietää kuinka ponneton tuo M42 on alakierroksilla (alle 4 500). Ajoin myös jonkinlaisen matkan 5-vaihteella tasakaasulla 120 km/h ja viisarimallin kulutusmittari näytti litran vähemmän kuin ennen. Todellinen kulutuksen laskeminen tulee esille tietenkin vasta kun ajetaan pitempää muutama tankillinen ja enemmän matka-ajoa.

              Molempien autoista lisähuomiona oli selvästi parantunut vääntö, "herääminen" ja veto alemmilla kierroksilla. Ennen mun auto oli sellanen, että kun veti lähelle rajotinta ja vaihtoi isommalle niin tuli aina noin sekunnin mittainen tehoton olo ennen kuin veto taas jatkui kierrosten noustua. Nyt vetoa löytyy selvästi heti vaihteenvaihdon jälkeen. Muutenki auto on jotenkin helpompi ajettava. Pikkuveljen autossa oli ennen lastun vaihtoa liian alhainen ja vähän epätasainen tyhjäkäynti (n. 500 kierr.). Lastun vaihdon jälkeen tyhjäkäynti oli 700 kierrosta ja selvästi tasaisempi. Omassani en huomannu eroa tyhjäkäynnissä, koska se oli kunnossa ennen lastun vaihtoakin.

              Loppukaneettina voisin sanoa, että kiitos Brenneri loistavasta tuotteesta! Melkeen jopa Best buck I've ever spent!

              Edittinä vielä semmonen, että eilen oli ajokortiton tyttökaverini kyydissä eka kertaa lastun vaihdon jälkeen. Ajoin ihan normaalilla ajotavallani, enkä mitenkään revitellen. Parin kilsan jälkeen tyttökaveri sanoi, että "Miten tämä auto tuntuu menevän paljon helpomman tuntuisesti."
              Last edited by Ha2; 20-10-2006, 07:23. Reason: kierrosluku @ 80 km/h korjattu
              E61 525d LCI

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7430
                • Kotona

                #8
                Ha2, kiitos seikkaperäisestä ja kattavasta vastauksestasi!

                Heh, tosin kuulostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta, mutta kai nuo lastutkin ovat aikapaljon auto riippuvaisia. Eli toisessa vaikutus suurempi kuin toisessa.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
                Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
                Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
                -

                Comment

                • Blindi
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 524
                  • Järvenpää

                  #9
                  Muaki kiinnostais kuulla enemmän näistä lastuista, erityisesti ehkä Brennerin kauppaamista, kun juuri hänen myyntitopicin luin ja sehän vaikutti tosiaan "liian hyvältä ollakseen totta".

                  Suorityskyvyn parannuksen toivossahan näitä ostellaan, mutta kiinnostaisi myös tietää ne muutkin puolet lastun vaihdon seurauksista. Näillä tarkoitan lähinnä haittapuolia, eli ottaako joku osa tai paikka nokkiinsa lastun muutoksista, edesattaako se jonkin osan hajoamista ja siihen suuntaan. Kierrostenrajoittimen poistumista/siirtymistä pidän itse lastussa vain haittapuolena... Brenneri ainakin mainitsi omista lastuistaan, ettei tarttisi käyttää 98:ia.

                  Eihän nuo pahan hintaisia ole, eli voisi melkein ihan kokeilumielessäkin ostaa. Mutta toisaalta, talvikin tulossa eikä sillon pienillä lisätehoilla mitään tee. Mutta entäs jos kulutuskin laskee..? Oma autohan on luonnollisesti E36 325i.

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7430
                    • Kotona

                    #10
                    Originally posted by sepp0 View Post
                    Kierrostenrajoittimen poistumista/siirtymistä pidän itse lastussa vain haittapuolena... Brenneri ainakin mainitsi omista lastuistaan, ettei tarttisi käyttää 98:ia.
                    Juu mun mielestä kanssa toi kierrostenrajoittimen poisto on negatiivinen, tosin varmaan välttämätön asia. Ei tule itse huudatettua konetta punaista pidemmälle, joten ei hyötyä vaikka kuinka kiertäis. Sen verran kallista hupia jos kone laukeaa sen takia...
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **140e**
                    Myydään: HP kannettava / tabletti hybridilaite **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava tietokone **150e**
                    -

                    Comment

                    • BMW_Boy87
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 39

                      #11
                      ostin omaan bemariin benzinolta lastun ja asensin eilen siemenssin boxiin. huomioita ala vääntö parani rajoitin siirtyny kauemmas ja teho alue kasvanut.. polttoaine kulutusta en oo viel kattonu onko minkä verran tippunu mut benzinon lastu on hyvä sijoitus mun mielestä.

                      Comment

                      • Killinen
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 30

                        #12
                        Itse säädin ilmamäärämittaria ja sillä sain kaivattua alavääntöä puhdittomaan iSään. Maksoin noin 3 euroa kun piti ostaan tiivestesilikonia mittarin väliin. En sitten tiedä miten terveellistä tuo on ja kulutus ei ainekaan ole laskenut, mutta ajonautinto on huomattavasti noussut.

                        Comment

                        • honkkeli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 947
                          • Kaarina

                          #13
                          Mitä mul on kokemusta lastusta (e30) ni hmr:stä tilasin lastun ja siin oli päällä ac:n logo ja teksti. ni ainakin kulutus laski ja perse tuntumal vääntää paremmin. Rajotin nousi 6300 -> 6800 rpm

                          Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                          E46 320i -99

                          "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                          ex:
                          E34 535iA -91
                          E30 316i -89
                          E30 320i -90

                          Comment

                          • honkkeli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 947
                            • Kaarina

                            #14
                            Originally posted by Killinen View Post
                            Itse säädin ilmamäärämittaria ja sillä sain kaivattua alavääntöä puhdittomaan iSään. Maksoin noin 3 euroa kun piti ostaan tiivestesilikonia mittarin väliin. En sitten tiedä miten terveellistä tuo on ja kulutus ei ainekaan ole laskenut, mutta ajonautinto on huomattavasti noussut.
                            Miten toteutit sen? laita kuvaa jos vaan pystyt?

                            Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                            E46 320i -99

                            "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                            ex:
                            E34 535iA -91
                            E30 316i -89
                            E30 320i -90

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎