Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 automaatin kolkotus kylmänä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anatolisnki
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 88
    • Lahti

E36 automaatin kolkotus kylmänä

Ilmojen kylmetessä (alle 0...2 astetta) alkanut kuuluumaan kylmänä lähdettäessä outoa kolinaa/kolkotusta. Ensi luulin sen kuuluvan vain R:llä mutta kyllä se kuuluu myös D:lläkin. Kolkotus tosin häviää kun ajaa muutaman kymmenen metriä. Kolkotuksen tuntee kädellä vaihdekepistä. En tiedä sitten kuinka kauan se kolkottelee jos on -10ast tms, koska ei ole vielä kokemusta talvesta tällä autolla. Kolkotus on melko harvatahtista jos vaikka pakittaa hissukseen.
    Mikähän voisi olla vika..?
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

Originally posted by anatolisnki View Post
    Kolkotuksen tuntee kädellä vaihdekepistä.
    Eipä taida välttämättä kolina laatikosta tulla, kun taitaa tuossakin mallissa lootan ja kepin välinen yhteys olla vain vaijeri jota pitkin tuskin kovin vibraa tulee.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

Comment

• mika74
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 145
      • kokkola

Mulla oli sama kolkutus kylmänä, loppu kun laatikko ja turpiini vaihdettiin.
      Se tosiaan tuntu mullakin kepissä semmosena pienenä tärinänä.

Comment

• anatolisnki
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 88
        • Lahti

No voi jukolauta jos pitää laatikko ja turpiini vaihtaa.. Paljos tuli maksamaan?? Kolkuttiks sulla mika74 kuinka kauan aikaa lähdöstä? Oliko vaikutusta oliko nollassa vai -15ast?

Onkohan toi miten hälyyttävää, että hajooko loota kohta vai antaako vaan kuulua ja kolkuttaa?!? Muuten ei ole ollu mitään ongelmia, ei ääniä ja sulavat vaihdot. Autolla ajettu 210tkm. Ja mistä toi ääni on peräisin?

Comment

• Jan-73
          Newbiemmer
          • Jul 2003
          • 17

Omassa autossa roikkui kardaanitunnelin äänieriste laatikon ja kardaanin liitoskohdassa ja piti pakkasella pientä ääntä ...
          kesällä ei kuulunut mitään.
          BMW 325 TDS -94

Comment

• mika74
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 145
            • kokkola

Originally posted by anatolisnki View Post
            No voi jukolauta jos pitää laatikko ja turpiini vaihtaa.. Paljos tuli maksamaan?? Kolkuttiks sulla mika74 kuinka kauan aikaa lähdöstä? Oliko vaikutusta oliko nollassa vai -15ast?

Onkohan toi miten hälyyttävää, että hajooko loota kohta vai antaako vaan kuulua ja kolkuttaa?!? Muuten ei ole ollu mitään ongelmia, ei ääniä ja sulavat vaihdot. Autolla ajettu 210tkm. Ja mistä toi ääni on peräisin?
            tuli maksamaan 980€ töineen, se kalkatti mulla vasta kun ilmat jäähty tohon nollan tietämiin, mulla kyllä on kaikenlaista vikaa vaihtaa nykimällä, sammuu tyhjäkäynnillä, menee vikatilaan ja nuo viat kaikki on vielä laatikon vaihtamisen jälkeenkin prkl tosin kalkatus loppu kyllä remontin jälkeen.
            Mulla se ääni tuli turpiinista "kuulosti kyllä enemmän siltä kuin olis koneesta menny laakerit" ja ei se kolkuttanu kun hetken kun käynnisti auton
            Last edited by mika74; 30-10-2006, 15:33.

Comment

• anatolisnki
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 88
              • Lahti

mika74, "ja ei se kolkuttanu kun hetken kun käynnisti auton". Siis kolkottiko sulla myös kun vaihde oli P:llä?
              Mulla tää kolkotus on kyllä tosi harvaa, jos esim peruuttaa hitaasti ni kolkotus on n. 1/s.

jan73, pystyykö sen eristeen kattomaan ihan vaan auton alta? :think

Comment

• mika74
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 145
                • kokkola

[quote=anatolisnki;761864]mika74, "ja ei se kolkuttanu kun hetken kun käynnisti auton". Siis kolkottiko sulla myös kun vaihde oli P:llä?
                Mulla tää kolkotus on kyllä tosi harvaa, jos esim peruuttaa hitaasti ni kolkotus on n. 1/s.

Mulla kolkutti noin minuutin kaks, P päällä ja myös ajossa.

Comment

• anatolisnki
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 88
                  • Lahti

Jeps, mulla kolkottaa vaan kun on liikkeellä. Ja tosiaan kolkotus häviää vajaan 50metrin ajon jälkeen (ainakin näillä leudoilla keleillä).

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎