Autossani oli pientä tyhjäkäyntihuojuntaa josta mainitsin eräälle bemareiden kanssa pitkään touhunneelle korjaajalle. Kyselin, että pitäisikö vikakoodeja katsoa.
Hän antoi ohjeeksi ottaa akunkaapelin irti yöksi (oli 12 tuntia irti) ja sitten seuraavana päivänä kytkeä piuha takaisin ja tehdä seuraava proseduuri: virta päälle 10 sekunniksi ja virta pois 10 sekunniksi. Tämä viisi kertaa peräjälkeen. Sitten käynnistys varoen koskemasta kaasupolkimeen.
Näin tein ja nyt tyhjäkäyntivaellus on tipotiessään. Käsittämätöntä. Muutenkin on veto vähintään yhtä hyvä ellei parempi kuin aikaisemmin.
Mitä itse asiassa tapahtui auton elektroniikalle. Asiasta on varmaankin ollut puhetta palstalla, mutta en juuri tällaista löytänyt.
Hän antoi ohjeeksi ottaa akunkaapelin irti yöksi (oli 12 tuntia irti) ja sitten seuraavana päivänä kytkeä piuha takaisin ja tehdä seuraava proseduuri: virta päälle 10 sekunniksi ja virta pois 10 sekunniksi. Tämä viisi kertaa peräjälkeen. Sitten käynnistys varoen koskemasta kaasupolkimeen.
Näin tein ja nyt tyhjäkäyntivaellus on tipotiessään. Käsittämätöntä. Muutenkin on veto vähintään yhtä hyvä ellei parempi kuin aikaisemmin.
Mitä itse asiassa tapahtui auton elektroniikalle. Asiasta on varmaankin ollut puhetta palstalla, mutta en juuri tällaista löytänyt.
Comment