Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kuskin lukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huhmis
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 4

    E36 Kuskin lukko

    Moi!

    Oon uus täällä ja yritin etsiä threadia mun ongelmaan tunnin verran eikä auttanut, joten päätin sit postata itse.

    Mulla on siis ongelmana, että kuskin lukko kääntyy kyllä joka suuntaan, mutta keskuslukitus ei avaudu vastapäivään kääntämällä kuten pitäisi. Lukitseminen toimii kyllä aivan normaalisti. Apurin puolen lukko pelittää täysin ja keskuslukitus toimii siitä molempiin suuntiin. Tässä se tärkein.

    Lisäksi vasen takaovi ei ole totellut keskuslukitusta enää pitkiin aikoihin. Muuten kyllä toimii täysin. Lienee moottorin vaihdon paikka. Takaluukussa jännä vika, että keskuslukitus toimii sitä kautta silloin tällöin, muttei useimmiten. Takaluukku kyllä lukittuu/avautuu keskuslukituksella joka kerta. Jos löytyy jotain vinkkejä niin en panisi pahakseni.
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #2
    Takaluukun ongelmasta:
    Takaluukusta varmaan johtonipusta nirhautunut johto(ja) poikki. Luukun saranoinnin kohdalta siis, lisää söörtsillä.

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #3
      Originally posted by huhmis View Post
      Moi!

      Oon uus täällä ja yritin etsiä threadia mun ongelmaan tunnin verran eikä auttanut, joten päätin sit postata itse.

      Mulla on siis ongelmana, että kuskin lukko kääntyy kyllä joka suuntaan, mutta keskuslukitus ei avaudu vastapäivään kääntämällä kuten pitäisi. Lukitseminen toimii kyllä aivan normaalisti. Apurin puolen lukko pelittää täysin ja keskuslukitus toimii siitä molempiin suuntiin. Tässä se tärkein.

      Lisäksi vasen takaovi ei ole totellut keskuslukitusta enää pitkiin aikoihin. Muuten kyllä toimii täysin. Lienee moottorin vaihdon paikka. Takaluukussa jännä vika, että keskuslukitus toimii sitä kautta silloin tällöin, muttei useimmiten. Takaluukku kyllä lukittuu/avautuu keskuslukituksella joka kerta. Jos löytyy jotain vinkkejä niin en panisi pahakseni.
      Moi. Avain liian kulunut ja siksi temppuillee. Teetä parhaasta uusi tai tilaa uusi huollosta. Takaluukun systeemiin kun laittaa öljyä niin korjaantuu.
      Last edited by soldia; 09-11-2006, 01:03.

      Comment

      • huhmis
        Newbiemmer
        • Nov 2006
        • 4

        #4
        Hei, nyt hiukan kauan ongelmasta ensimmäistä kertaa postattuani olen laittanut takaluukun johdot kuntoon.. Takaluukun valo kyllä syttyi palamaan yllättäen, mutta se olikin sitten siinä. Uusi avainkaan ei toimi. Mietin, että auttaako ongelmaan, jos lukon pistää itse osiin ja rasvaa kunnolla? Onko iso urakka? En oo mikään käsi, eli kaikennäkönen pikkuräpellys onnistuu.. Vai tarvitaanko ammattilaista?

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #5
          Jos itse lukko toimii ja pyörii avaimella oikein niin vika ei ole silloin lukossa. Ovista kannattaa tarkistaa oven/korin välinen liitos. Jos apu ei löydy sieltäkään niin sitten purkamaan verhoiluja pois ja k-lukon hilppeitä ihmettelemään lukon ympäriltä.

          Comment

          • huhmis
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 4

            #6
            Originally posted by Juubi View Post
            Jos itse lukko toimii ja pyörii avaimella oikein niin vika ei ole silloin lukossa. Ovista kannattaa tarkistaa oven/korin välinen liitos. Jos apu ei löydy sieltäkään niin sitten purkamaan verhoiluja pois ja k-lukon hilppeitä ihmettelemään lukon ympäriltä.
            Keskuslukitus ei toimi kuskin puolelta kuin kiinni ja auki sitä ovea ei omasta lukosta saa. Avain pyörii normaalisti lukossa. Takaluukusta ja apurin ovesta keskuslukitus toimii molempiin suuntiin.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15214
              • Ajamisen Iloa

              #7
              heh. ole onnellinen että sulla on edes se lukkopesä. tuossa yks kerta vähän tutkiskelin kun oli ovi jäätynyt kiinni että mitäs jos avaan sen avaimella. nooh. huomasin silloin vasta että eihän ovissa ole edes lukkopesiä.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • huhmis
                Newbiemmer
                • Nov 2006
                • 4

                #8
                Hehhehee!

                Mahtava fiilis. Kokeneet bimmeriklubilaiset ei tienny mikä on vikana, mutta sain kuitenkin lukon korjattua nyt kun vaivauduin avaamaan oven. Huomasin, että kun avainta vääntää niin se liikuttaa sellaista kivaa pikku koukkua, joka on yhteydessä lukkoon. Tai no itse asiassa minulla ei ollut. Se oli jotenkin päässyt irtoamaan. Lukitus toimi siksi, että se samainen koukku painaa itsestään lukitsevan vivun päälle kun avainta vääntää kiinni. Tietenkään se ei nosta sitä samaista vipua ylös.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎