Originally posted by tope
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325 hyytyy sillontällön
Collapse
X
-
Olin siis kuvitellu että tossa on ilmamäärämittari, mutta siinä onkin siis se ilmamassa mittari. Niin siis kumpaa nyt pystyikään säätää? Vähän ristiin kuulostaa menevän toi kumpaa voi, vai voiko kumpaakin, vai olenko ihan pihalla? Joskus olen kyllä tosta säätämisestä lukenu jotai topiccii, mut ei nyt löydy, kun en saa mitään haettua söörssillä ja googlettamalla ei löydy.
Comment
-
-
Sulla on siinä ilmaMASSAmittari jota ei pysty säätämään. Mittarissasi on "kuuma langat" jotka voivat olla poikki tai sitten ei, mutta joka tapauksessa se on paskana. Joten osta uusi tai etsi TOIMIVA käytetty, itse löysin toimivan 40€ joten kannattaa kysellä hintoja!Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Originally posted by [BMW] View PostSulla on siinä ilmaMASSAmittari jota ei pysty säätämään. Mittarissasi on "kuuma langat" jotka voivat olla poikki tai sitten ei, mutta joka tapauksessa se on paskana. Joten osta uusi tai etsi TOIMIVA käytetty, itse löysin toimivan 40€ joten kannattaa kysellä hintoja!
Comment
-
-
Nyt vihdoin sain tilattua sen ilmamassamittarin. Kuhmon varaosilta kävin tilaa ja hinta 430e+rahti. Hinta piti olla ensin 310e, sit nousi 340 ja loppuunsa kun tilas nii vielä toi hinnan nousu ja pitää antaa vanha vaihossa. Saa nyt nähä tuleeko ees oikee osa, kun meinaavat aina vääriä osia tuputtaa. Suoraan boschilta ois maksanu 900e ja vaihtolaitteen kans 655e. Kajaanin varaosamaailmassa hinta vissiin myös jotai 315-400e.
Comment
-
-
No nii.. On ilmamassamittari vaihettu, samoin venttiilikopantiivisteet jotka olivat parhaat päivänsä nähneet aikoja sitten.
Sama temppuilu jatkuu. Kerran pukkas sellaiset savut putkesta temppuilun päälle, että olin jo melkein varma että palaa koko kosla. Noin 10min tuprutti paksua savua auton sammutuksen jälkeen+ heti alkuun kumin(?!)käryn hajua. Jarrut ei ollu jumissa. Tämän jälkeen toimi kuin unelma n.1000km, jonka jälkeen sama maantiellä temppuilu jatkui. Ja aina 50-150km ajon jälkeen ja vain kerran.
Viime viikolla temppuili pitkästä aikaa taajamassa ja sen jälkeen kolmen päivän ajan käynti vain pahentui. Humppailu tuli pitkästä aikaa mukaan kuvioihin ja nyt humppaa melkein koko aika tyhjäkäynillä. Ajossa jumii väliin, on tosi laiskan kuuloinen ja kulutusmittari pyörii 12-20 välillä. Saattaa jopa nousta pykälittäin. Käynti muutenkin tosi vaivalloisen kuulloista, koko auto heiluu väliin. Käy vissiin melko rikkaalla väliin kun bensa haisee...
Keskikulutus ollut nyt väliin jopa alle 7, väliin vähän yli. Juuri tässä tilassa en kulutuksesta tiedä syökö oikeasti niin paljon kuin mittari näyttää, kun en sillä nyt aja enää ennenkuin saan kuntoon.
Ykkös puolassa pieni halkeama, vaihtoon menee. Tulpat melko karstaisen näköiset ja kärjessä vähän valkoista. Vaihtoon nekin vissiin vaikka eivät ole kovin pitkään vielä paikoillaan olleet. En kuitenkaan usko että kaikki johtuu vain tästä. Mun tuurilla joudun purkaa viel koko auton...
Nyt kiinnostas voiko lisäilmaluistin toimivuutta testata? Ja miten? Sen liitin kun käytettiin irti ja laitettiin takaisin paikoilleen jonka jälkeen auto käymään kuului melko ikävän kuuloinen kolahdus.
Lisäksi olisin todella kiitollinen jos joku tietäväinen voisi antaa kaikkien antureitten ym. mittausarvot/toimivuuden testaus ohjeet, kun en niitä kaikkia mistään löydä.
Moottorinlämpötila-anturit antoivat lämpimällä koneella 0,32kOhm ja arvot alkoivat nousta kun lämpötila laski. Nämä siis vissiin vörkkii, mutta voivatko siltikin olla sököjä tai vajaa toimintaisia?
Hei ja meinas unohtuu että tunnostaa siltä niiku vetäs imun päälle. Yleesä ku lämmöt sinisen ylärajalla tuntuu selvästi kun löysää imun ja meno kevenee. Tätä ei tapahtunut viimeisenä päivänä kun auto on liikenteessä ollut.
Comment
-
-
Mulla joskus kans ajaes loppu vääntö yhtäkkiä ja kone käyttäytyi hetken kummallisesti. Myöhemmin samana päivänä auto sammu heti käynnistyksen jälkeen, mutta pysyi kuitenkin käynnissä kun piti kiekat 3000 yläpuolella, mutta sen alle kun mentiin niin sammu. Auto piti silloin aika ilkeen oloista ääntä. Sieltä oli huohotin letku päässy irti ja noi oireet johtui siitä. Kannattaa kattoa ettei oo putket tukos ja että muutkin ilmatiet on puhtaat ja kunnolla kiinni.Ostetaan
320d E91
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostSytytyspuolat / hatut paskana. Revittäessä (puola kuumenee nopeasti) lyö sitten kipinää läpi (kone hyytyy) ja lamba saa palamatonta bensaa ja kone menee varaohjelmalle.
Tutkippa onko koneessa semmoset vialliset halkinaiset sytkäpuolat
(halki siitä rungosta ja haisee vähän palaneelta)
Comment
-
-
Originally posted by brenna View PostNyt toimii bemu taas nätisti. Kolme puolaa vaihdettiin, mitä ei ollu vielä vaihdettu. Ei vaikuttanu asiaan paljookaa. Suurin vian aiheuttaja oli taas lambda, joka oli täys sökö. Se sentäs takuuseen meni, kestihän se entinen jopa 25tkm!
Ja se lamba oli sökö sen takia että se sai palamatonta bensaa (koska puolat ei toiminu kunnolla) Tai sitten se oli vain karstan peitossa, ja olisi korjaantunut kunnon hehkutuksella... (thermoshok)
Omassani tismalleen sama vika, parani tosi paljon kun vaihto 3 puolaa, (tai siis lyö vikaa päälle paljon harvemmin) mutta pitää vielä vaihtaa ne loputkin, kun on kaikki loputkin halki..Lamba sitten sen jälkeen..
Comment
-
Comment