Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukon asennus ongelma(e36)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Lari-
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 58

Keskuslukon asennus ongelma(e36)

Eli olen pistämässä hälyytintä ja etsin nyt sellasia johtoa jolla saan ovet lukkoon ja auki. Mistä löydän johdot ja syötetäänkö niille +12 voltagea?

Olen purkanut hansikaslokeron ja katsellut siellä ylhäällä oikealla ilmeisesti keskuslukon ohjausboksia, josta olen irroittanut tuon valkoisen "HASSUN" liittimen ja katsellut sitä. Onko siellä niitä johtoja joihin 12 volttia syöttämällä saan lukot toimimaan??

Olen myös purkanut kuskin oven johtoliitin jutun ja katsellut niitä johtoja. Löysin myös paksun valkoisen ja paksun siniharmaan mihin syöttämällä virtaa ei tapahdu mitään. Olen myös syottänyt kaikkiin muihinkin noihin johtoihin virtaa mutta mitään ei tapahdu.

Apuja tarvitaan että saan auton taas kasaan. Ja olen koittanut kaikilla search vaihtoehdoilla mutten löydä oikeaa tietoa mistään..

Auto on 318, touring, 95vm

Kiitos kaikille jo etukäteen!
  • antti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 786
    • Espoo

Se valkoinen liitin pitää avata, poista liittimen reunasta pieni muovinpala ja ota kuoret pois liittimestä. Sisältä löytyy ruskea liitin, jonka pinnit on numeroitu. Jos odotat iltaan asti, voin kertoa oikeat pinnin numerot, en muista ulkoa. Lisäksi johdot vaihtuvat vuonna 94 vai oliko 95 joten vanhemman mallin ohjeilla ei kannata kytkeä.

Voi olla, että sulta puuttuu sieltä liittimestä metallipinnit, jotka täytyy sinne lisätä. Itse otin tietokoneen powerin johdoista.

Laitan johtojen numerot illalla tänne, jos ei muualta tule apuja.

Originally posted by -Lari- View Post
    Eli olen pistämässä hälyytintä ja etsin nyt sellasia johtoa jolla saan ovet lukkoon ja auki. Mistä löydän johdot ja syötetäänkö niille +12 voltagea?

Olen purkanut hansikaslokeron ja katsellut siellä ylhäällä oikealla ilmeisesti keskuslukon ohjausboksia, josta olen irroittanut tuon valkoisen "HASSUN" liittimen ja katsellut sitä. Onko siellä niitä johtoja joihin 12 volttia syöttämällä saan lukot toimimaan??

Olen myös purkanut kuskin oven johtoliitin jutun ja katsellut niitä johtoja. Löysin myös paksun valkoisen ja paksun siniharmaan mihin syöttämällä virtaa ei tapahdu mitään. Olen myös syottänyt kaikkiin muihinkin noihin johtoihin virtaa mutta mitään ei tapahdu.

Apuja tarvitaan että saan auton taas kasaan. Ja olen koittanut kaikilla search vaihtoehdoilla mutten löydä oikeaa tietoa mistään..

Auto on 318, touring, 95vm

Kiitos kaikille jo etukäteen!
    E46 325ti Compact

Comment

• antti
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 786
      • Espoo

Siis 4 ja 17 on oikeat pinnit. Kokeilemalla selviää, kumpi avaa ja sulkee.
      E46 325ti Compact

Comment

• naimaaslak
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 6
        • JäMsÄ

muistaakseni pinni 4 on auki ja 17 kiinni. eli niihin +12v
        pitää olla hullu ettei sekoo
        BMW E36 328I -95

Comment

• Makee28
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 527
          • Kitee

uudemmissa e36:ssa on zke-yksikkö,eli ohjaus kytketään pinneihin 4 ja 17..

vanhemmissa on zv-yksikkö,siinä on nuo 24 ja 25 pinnit käytössä.
          mutta voihan niissä kyllä olla vissiin sekaisinkin noita,vuosimallista riippumatta.

kaikissa ei ole kytkettu mitään johtoja noihin pinneihin,mutta jos on niin ne PITÄIS olla näin.
          zv:
          24=sini-puna-keltainen
          25=valko-puna-keltainen

zke:
          4=sini-puna-keltainen
          17=valko-puna-keltainen

mutta varmista vielä virtakynällä nuo ennenkuin kytket niihin ohjaimen johtoja:
          hauenleuka paikkaan mihin tulee +12v,piikillä tökkäät ko. johtoja toisesta ovet menee lukkoon,ja toisesta aukeaa.

multa voi kysyä niitä liittimeen käypäsiä pinnejä,voin sellaisia pientä korvausta
          vastaan myydä.. muutama löytyypi..

Comment

• -Lari-
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 58

jeps ja KIITTI oikeesti kaikille neuvoista. Meen nyt kattoon et mitä sieltä löytyy. Toi liitin mulla oli jo aiku yhdessä vaiheessa jne mut nyt tiedän mitä etsin. ja eikun autolle!

Comment

• -Lari-
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 58

Eli mulla siinä liittimessä oli:

pinni 4 ruskea keltainen harmaa(luultavasti)
              pinni 17 valko ruskee keltainen
              pinni 24 TYHJÄ
              pinni 25 puna sininen keltainen

ELI mitä teen??? Onko kyseessä tuo ZV vai ZKE malli??
              Miten teen kytkennät???

Tuo pinni 25 täsmää värikoodien mukaan mutta miksi 24on tyhjänä?
              Ja 4 ja 17 pinnien värit eivät täsmää eli onko minulla se vanhempi malli.
              Auto on 95 vuosimallia ja ihan loppukuukausien epeli.

Comment

• Makee28
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 527
                • Kitee

Eli mulla siinä liittimessä oli:

pinni 4 ruskea keltainen harmaa(luultavasti)
                pinni 17 valko ruskee keltainen
                pinni 24 TYHJÄ
                pinni 25 puna sininen keltainen

ELI mitä teen??? Onko kyseessä tuo ZV vai ZKE malli??
                Miten teen kytkennät???

Tuo pinni 25 täsmää värikoodien mukaan mutta miksi 24on tyhjänä?
                Ja 4 ja 17 pinnien värit eivät täsmää eli onko minulla se vanhempi malli.
                Auto on 95 vuosimallia ja ihan loppukuukausien epeli.
                pistä se liitin paikoilleen,ja ota virtakynä esiin--> hauenleuka paikkaan mihin tulee +12v,piikillä tökkäät ko. johtoja toisesta ovet menee lukkoon,ja toisesta aukeaa

virtakynä sen takia,että sillä et onnistu saamaan oikusulkuja aikaiseksi.

Comment

• -Lari-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 58

eli värit voi unohtaa ja tökin vaan noita 4 ja 17 pinnejä? 24 ei paljon tökitä ku se puuttuu.

Täytyy käydä ostamassa sellanen kokeilukynä missä on terävä kärki et saa johdon läpi tökittyä. En jaksa enäämn katkoa yhtään turhaa johtoa.

Comment

• Makee28
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 527
                    • Kitee

eli värit voi unohtaa ja tökin vaan noita 4 ja 17 pinnejä? 24 ei paljon tökitä ku se puuttuu.

Täytyy käydä ostamassa sellanen kokeilukynä missä on terävä kärki et saa johdon läpi tökittyä. En jaksa enäämn katkoa yhtään turhaa johtoa.
                    jep,unohda värit ja keskity pinneihin..
                    eikö pysty tökkimään suoraan niihin pinneihin..? nii ei tarviis johtoja katkoo/tökkii rei`ille.
                    onhan sille pinni 24:selle olemassa vastakappale siinä ohjainyksikössä?
                    voihan sekin siis olla tarvittava kohde,mutta siitä vain uupuu se pinni liittimestä.

Comment

• -Lari-
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 58

no mulla oli se 25 pinni auki ja tökin sitä +12 ja ei mitään reaktiota. Eli kyseessä ei voi olla numero 24 tai 25. Vastakappaleista en tiedä mitään ku se on niin vitt...ainen paikka et selkä katkee ku roikkuu siinä oven välissä eikä sinne nää kunnolla.. Tarviin muutenki sellasta piikkijuttua joten ostan sellasen.
                      Menee testaus huomiseen tai ma ku on remppa alla ja pitää huomenna hiukan alkaa väsään runkoa kellariin.

Kiitti neuvoista ja nopeista sellaisista. Pistän tietoa ku oon testannu seuraavaks. Sit on enään vlikun johdot ja se acc(minkä väriä en tiedä).

Comment

• -Lari-
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 58

Melkeen valmista!

Eli nyt on kaikki melkeen valmista ja kunnossa! Enään ongelmana on ovikytkimien johdot!

Osaatteko neuvoa mistä tuolle hälyyttimelle kannattaa kaapata se maadoittava johto. Otin itselläni sen apukuskin ovikykimestä, mutta siitä jäi hassu tuntuma. Hälytin hälyytti vain silloin kun apukuskin ovi avattiin eikä esim silloin kun kuskin ovi avattiin??

Kykimelle tuli johdot ruskea ja ruskeakeltainen. Toisen maadoittamalla syttyi sisävalo(molemmissa ovissa samat johdot)

Häläri on merkkiä sikura ja jos jollain on kiinnostavaa tietoa(ohjeita) siitä niin ilmotelkaa.

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎