Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m50b25 ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Energizer
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 51

    e36 m50b25 ongelma

    En löytänyt haulla aivan samanlaista ongelmaa, joten koitetaas näin.

    Auto on -92 vuosimallia ja eilen laitoin auton vakuutukseen, auto on seissyt tasaisin väliajoin vuoden aikana. Lähdin liikkeelle hieman varoen kaikki tuntui pelaavan niin kuin pitää.

    Yhtäkkiä huomaan, että auton lämmöt ovat punasella (en tiedä oliko ollut jo kauan :() ja lähdin hyvin varoen kotia kohti, noin kilometri kaksi. Moottorin ääni oli aivan normaali, ajoin vähillä kierroksilla ja yritin antaa rullata vapaalla mäet. (Vika ehkä termostaatissa?)

    Perillä kurkkasin konepellin alle, paisuntasäiliöstä oli korkin alta keittänyt pari millilitraa siihen viereen. Jätin moottorin jäähtymään.

    Tovin kuluttua käyn katselemassa mikäköhän siinä on ollut. Jäähdytysnestesäiliö oli lähes loppu, lisäsin noin 6dl jäähdytysnestevesi sekotusta sinne, kunnes pinta oli taas lähes maksimissa. Käynnistin moottorin, lähti hyvin käyntiin, ääni on normaali, lämmöt nousivat puoleenväliin niinkuin pitääkin.

    mutta

    auto ei nyt enää kierrä yli 2400rpm:ää. Vaan hyytyy. Kaasupoljin menee normaalisti sentin, mutta sen jälkeen jäykkenee. Epäilin vaijeria, mutta myöskään konehuoneesta kaasua kääntämällä moottori ei kierrä yli 2400.

    Eli, mikäli kansipahvi olisi mennyt, niin moottorin pitäisi toimia, kunhan sinne lisäilee nestettä.

    Motronic on voinut mennä johonkin vikasietotilaan, mutta sen pitäisi nollaantua kun katkaisee virrat, näin ei tapahdu.

    Paisuntasäiliössä pysyy nyt neste normaalisti maksimissa.

    Hjälp.

    Hyvää isänpäivää!
    Last edited by Energizer; 12-11-2006, 16:06.
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    #2
    kuulostaa kyllä oudolta mutta kokeiles huvikseen käyttää akun napoja n.30min irti ja laita sitten uudestaan paikalleen ja kokeile vieläkö auto tekee saman?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Ettei vaan nyt vuotais vettä palotilaan jonka takia käy huonosti?? Tuleeko putken täydeltä vesihöyryä?
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • Energizer
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 51

        #4
        Noniin, vikoja löytyi useampia. Eli termari jumissa, kannen tiiviste palanut(toivottavasti vain se), ilmamääräanturi paskana.

        Nyt pitäisi löytää korjaamo suhteellisen läheltä. Asun Ruskeasannan shellin vieressä. Vinkit kelpaa kuka tekisi tuommosen rempan ja vielä sen lisäksi pitäisi pakosarja vaihtaa, joka vaatii hieman hitsaamista.
        Last edited by Energizer; 14-11-2006, 12:20.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎