Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 318tds lähtee huonosti käyntiin... kiire...!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    e36 318tds lähtee huonosti käyntiin... kiire...!!!!

    elikkäs kaverilla on tommonen e36 tds touring vm-95 ja valitteli että lähtee huonosti käyntiin,joten siihen vaihdettiin hehkut ja se ei vaikuttanut juuri mitenkään.. mahtaako näissä just olla se tyyppi vikana tuo pumpun heikkous..??? autolla on ajettu 260tkm.
    joten kertokaahan fiksummat mikä autossa voi olla vikana...
    epäiltiin jaon hypännen,mutta pystyykö jakokettinki venymään niin paljon että se pumpun jako voi hypätä...?? ja mustaa voima savua tulee kohtuu runsaasti käynnistettäessä. ja siitä pääteltiin että saa keittoa liikaa ja ei kerkeä sytyttämään kaikkea naftaa sylinterissä. tänään vaihdetaan naftan suodatin.
  • JGI112
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 194
    • Se oikia HÄRMÄ (62300)

    #2
    E36 318TDS -98 Käynnistysongelma

    Juu, eihän näissä dieseleissä, tai yleensäkkään bemareissa näitä ongelmia ole.

    Muutama päivä sitten jo aikaa, emännän 318:a raiskattiin käyntiin paskoilla hehkuilla, että olis saanu sisälle lämpimään hehkunvaihtoon ym. huoltoon.

    No virta siinä sitten hupeni jonkun ajan jälkeen, ja laitoin kaapelit akkuun. Muutaman startin jälkeen lakkasi startti puhumasta mitään. No luulin ja säikähdin tietty että startti otti osumaa. Sitten kaverin kanssa koitettiin tuolla mun ix:llä nypätä sitä käyntiin, no eihän se aikonutkaan luvata, ja jos lupasi, ja kävikin nii kytkimen painallus tai mikä vaan himmaus nii sammu heti (ei se oikeasti käyny, muutaku pyörien voimasta) .

    Sitten jo tulin sisälle lukemaan tätä hienoa foorumia, ja päättelin sitten kertomuksista että tuo ews2 avaimen tunnistus vois olla häikkänä. No sehän se oli, toisella avaimella lähti startti pyörimään. Mutta käyntiin ei kirveelläkään. Nyt kun tuola hallissa koittanu starttailla niin koko halli täynnä savua, mutta ei hörähdä. Polttoainetta menee heikonlaisesti pumpun läpi. Auto toiminut kuitenkin moitteetta, ja ei oo loppuunajettu paska.

    Ajoneston vittuilulta vaan vaikuttais ja pahasti. tai dme..


    Sitten kyselijöille :
    Syöttöpumppu/määränsäädin ehjä
    Siirtopumppu pelaa
    Naftaa on tankissa
    Testilaitteita EI ole itsellä minkäänlaisia..
    Päärele naksahtaa
    avaa solenoidin

    Oon käyttäny searchiaki melko ahkerasti.. jollain -07 samankaltainen tilanne, eli VIIS vuotta sitten, ja seki topikki loppuu ku seinään, ilman ratkaisua..

    Että jos jollain tässä Alahärmän lähettyvillä on testeri, tai kellä vaan mitään tietoa yleensä tuon suhteen, niin nopea apu tulis tarpeeseen.

    Olis kiva tietää että saako tuon ews:n ohitettua vaikka tilapäisesti, että sais tietää että onko se boksi paskana vai tuo dme..

    Näihin kuviin näihin tunnelmiin..

    Kiitos jälleen
    Last edited by JGI112; 12-11-2012, 13:30. Reason: Ja heti edittiä
    -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
    -BMW E34 535tic Brillantrot -89
    -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
    -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
    -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
    -BMW E21 315 Safaribeige -84
    -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

    Ex:
    -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
    -BMW E34 525ix -92
    -BMW E34 525i M-Tech -91
    -BMW E34 520i -90

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Koitas ensin ladata akku täyteen ja mitata että sinne kans menee virtaa. Jos akku on ok, niin seuraavaksi kyllä startti epäilyttää.

      Omassa 330d E46:ssa startti pyöritti kyllä muttei kovilla pakkasilla käynnistynyt. Startti vaihtoon --> lähtee noin 0,5...1,5 sekunnin sisällä käyntiin. Startin ääni oli jälkikäteen ajatellen aika väsynyt, uusi startti vaan nykäisi koneen käyntiin.

      Comment

      • JGI112
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 194
        • Se oikia HÄRMÄ (62300)

        #4
        Ainoa vaan, kun täydellä akulla kokeiltu, apuvirran kans vielä. Ja vetäminenkään ei auttanut asiaa. Tuo oma 525tds lähtee kyllä ku vähä polkasee jalalla vauhtia ja kakkosella päästää kytkimen ni jo hörähtää.. Eikä tuo m41 kyllä paljon edistyksellisempää tekniikkaa ole.. En tiedä.. Päivällä katkon sieltä ews:ltä sen yhden kapeliksin ja sitte kokeilen uudella innolla
        -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
        -BMW E34 535tic Brillantrot -89
        -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
        -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
        -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
        -BMW E21 315 Safaribeige -84
        -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

        Ex:
        -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
        -BMW E34 525ix -92
        -BMW E34 525i M-Tech -91
        -BMW E34 520i -90

        Comment

        • JGI112
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 194
          • Se oikia HÄRMÄ (62300)

          #5
          Nyt tieseli sitten käypi... Jos jollakin on vastaavaa ongelmaa, niin kannattaa tsekata siirtopumppu vielä uudemman kerran. Ilmeisesti ilmaa polttoainejärjestelmään, ja siirtopumppu ei aina lähteny pyörimään. Kun sulakkeelta pyöritti pumppua pitemmän aikaa, niin heti avaimesta käyntiin..
          -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
          -BMW E34 535tic Brillantrot -89
          -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
          -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
          -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
          -BMW E21 315 Safaribeige -84
          -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

          Ex:
          -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
          -BMW E34 525ix -92
          -BMW E34 525i M-Tech -91
          -BMW E34 520i -90

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎