Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 "vanhemman" ja "uudemman" iskarin yläpään erot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    e36 "vanhemman" ja "uudemman" iskarin yläpään erot?

    ei sattunu söörtsillä silmään eli kysytään näin ja yksinkertaisesti. voiko vm.91-92 tarkoitetun iskarin laittaa -93 vm autoon. jos ei niin miksei? mikä ero on vanhemman ja uudemman iskarin yläpäässä?
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #2
    Uus ja vanha yläpään kiinnitys ei mene ristiin, ne on aivan erilaiset. Huomaa heti kun näkee. Voisin periaattessa ottaa kuvia eroista jossain välissä, noita tolppia kun tuolla on jokunen kipale.
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • bmwbmw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1370
      • Kainuu

      #3
      käys laakeri nappaa muutama havainnollistava kuva. ja laita sit tähän topicciin.
      sigpic
      Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 983
        • Rovaniemi

        #4


        Tuosta kuvasta näkyy, että iskarissa tosiaan tuo yläpään sorvaus on pidempi vanhassa kuin uudessa. Vasemmalla tosiaan vanha ja oikealla uudempi.




        Nuista kuvista erottaa tukilaakereiden erot. Vanhempi (oikealla kuvassa) on tuollainen yhtenäinen möykky, josta jousilautanen ei ole purettavissa ilman särkemistä. Vasemmalla uudemman mallinen, jossa lautanen ja tukilaakeri erillisiä osia.

        Vanhan jouset eivät käy uuteen (jousen yläosan kierteen halkaisija pienempi vanhassa jousessa, ei mahdu lautaseen) mutta uskoisin että uuden mallin jouset passaa vanhaan yläpäähän ongelmitta, kokeillut en ole, mutta väittäisin näin.

        bmwbmw, jos meinaat vanhan mallin iskarit laittaa, niin mulla on noita vanhan mallin tukilaakereita 4kappaletta tarpeettomana.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • bmwbmw
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1370
          • Kainuu

          #5
          huijaako kuvat vai onko vanhemmanmallinen tavallaan "ohuempi" ja jos laitan nuo vanhemmat yläpäät niin keula laskee aika pirusti
          sigpic
          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

          Comment

          • Laakeri
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 983
            • Rovaniemi

            #6
            Enpä osaa sanoa. Itse rukkasin pari tuollaista uudemman mallin yläpäätä niin, että sain vanhat jouset kiinni. 50mm madallusjouset ei kyllä oikeen pelanneet niissä (vanhan mallin siis) vaikkakin vanhoissa tolpissa niillä auto oli melko tontissa. Vaihdoin uuden mallin jouset sitten noihin tolppiin (-60mm) niin sain auton vähän kohtuulisemmalle korkeudelle.
            E34 S38B38
            E36 S50B30us hx52 ->M50B32
            2gen RAM 5.9 cummins

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by bmwbmw View Post
              huijaako kuvat vai onko vanhemmanmallinen tavallaan "ohuempi" ja jos laitan nuo vanhemmat yläpäät niin keula laskee aika pirusti
              Noista kuvista voisi kyllä vetää tämän johtopäätöksen, uudempaan tolppaan kun iskis tuon vanhan yläpään niin jousihan pääsisi ylöspäin/keula tippuisi pari senttiä. Mikäli siis menee tuo uudempi jousi suoraan tuohon lautaseen... Mutta ennenkö tämä onnistuu joutuu jatkamaan tuota iskarin yläpään sorvaustakin vanhan mallin pituiseksi...

              Ps."Samaa tilaa" käytetään hyväksi madaltavissa jousilautasissa jota myydään näihin uudempiin tolppiin...
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎