Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 Knock control test pulse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j328
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 310
    • Vantaa

    E36 M3 Knock control test pulse

    Terve!

    Otsikossa olevaa vikakoodia herjaa. Onko kenelläkään tietoa mitä tarkasti tarkoittaa?? Ilmeisesti nokka-akseliin liittyvä vika ilmoitus??

    Auto tarkemmin: E36 M3 vm 1993
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    #2
    Ekana tulis mieleen ettei dme saa nakutusanturilta tietoa ja siitä syystä vikakoodi.

    Korjatkaa viisaammat toki jos puhun puutaheinää.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Mikä vikakoodi? Olisko tämä:

      $F206
      206 Knock Regulation - Test Pulse
      $H206
      206 Knock Regulation - Test Pulse
      This code is set when a Knock Sensor detects multiple "knocks". Delete the stored code, when you
      finished processing any other faults.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • j328
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 310
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Leka View Post
        Mikä vikakoodi? Olisko tämä:

        $F206
        206 Knock Regulation - Test Pulse
        $H206
        206 Knock Regulation - Test Pulse
        This code is set when a Knock Sensor detects multiple "knocks". Delete the stored code, when you
        finished processing any other faults.
        Ei tullut kirjotettua ylös mikä oli vikakoodin numero. Ensiviikolla olisi tarkoitus käydä uudestaan testerissä ja katsoa tuleeko sama vikailmoitus.

        Comment

        • maik
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 262
          • Helsinki

          #5
          Upitaas vähän.

          Itseltä löytyi myös tämä 206 KNOCK-CONTROL TEST PULSE vikakoodi.
          Kannattaako alkaa puhdistamaan/vaihtamaan nakutusantureita?
          Kuulemma tämä koodi saattaa ilmestyä jos joutuu sahaamaan autoa käyntiin tai sitten siellä vaan on jotain vikaa, mutta jos siellä on vikaa niin eikös itse nakutusantureista pitäisi tulla myös vikakoodi??


          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Jos sitä joutuu sahaamaan käyntiin niin silloin siellä on vikaa .
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Harrison
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1529
              • Iisalmi

              #7
              Testi pulssi ei mene nakutusantureille läpi. Nakutusanturit kyllä toimii, mutta ei mene vain aina läpi.
              Itsellä oli viallinen lambda, niin teki tuota.
              Puhdista anturit liittimistä ja kato antaako muuta koodia.
              Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
              Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
              Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

              Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

              Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

              EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

              Comment

              • maik
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 262
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Jos sitä joutuu sahaamaan käyntiin niin silloin siellä on vikaa .
                Kerran olen joutunut sahaamaan käyntiin kun bensalinjat olivat tyhjinä mutta,
                voisiko tämä muka antaa kyseisen vikakoodin?


                Comment

                • maik
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 262
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Harrison View Post
                  Testi pulssi ei mene nakutusantureille läpi. Nakutusanturit kyllä toimii, mutta ei mene vain aina läpi.
                  Itsellä oli viallinen lambda, niin teki tuota.
                  Puhdista anturit liittimistä ja kato antaako muuta koodia.
                  Siis puhdistitko ne liittimet sieltä lohkon päästä itse anturista vai niistä johtojen liittimien päistä jotka sijaitsevat koneen etuosassa?

                  Lambdojen kunnosta en pahemmin tiedä mutta, päästöt näyttivät hyvältä.


                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Nakutusanturille ei mene mitään testipulssia, vaan ecu mittaa anturilta tulevaa signaalia ja vertaa sitä referenssiin. Nakuanturi on käytännössä vain mikrofoni, ja eculle tulee siis koneen rakenteisiin johtuvat äänet, jos on jotain sopivasti pielessä ei referenssiääni (test pulse, harhaanjohtava nimi) vastaa tarpeeksi anturilta tulevaa signaali = moottorin ääntä.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • maik
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 262
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Nakutusanturille ei mene mitään testipulssia, vaan ecu mittaa anturilta tulevaa signaalia ja vertaa sitä referenssiin. Nakuanturi on käytännössä vain mikrofoni, ja eculle tulee siis koneen rakenteisiin johtuvat äänet, jos on jotain sopivasti pielessä ei referenssiääni (test pulse, harhaanjohtava nimi) vastaa tarpeeksi anturilta tulevaa signaali = moottorin ääntä.
                      Joo, eli nakutuksesta(kin) tulee tuo vikakoodi.
                      Mitäköhän tässä sitten tekisi kun itse nakutusantureista ei ole vikakoodeja tullut joten niitten pitäisi olla tietokoneen mukaan kunnossa.
                      Joten teoriassa tuon vikakoodin on aiheuttanut joku muu kilinä/kolina?

                      Ehdotuksia miten edetään seuraavaksi?

                      ps. Ajossa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa.


                      Comment

                      • maik
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 262
                        • Helsinki

                        #12
                        Tällästä tietoa löytyi pelicanpartsista:

                        Knock Control Test Pulse:
                        The ECU periodically checks the knock sensor circuitry by sending a test pulse through the system. This code indicates that a test was performed, but no pulse was registered. Check the wiring and knock sensors.

                        Mutta vikakoodin numero ei ollut 206 niinkuin omassa tapauksessa vaan 1284, olisiko sitten eri DME kyseessä...

                        Linkki: http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...de_Reading.htm
                        Last edited by maik; 16-09-2009, 20:53.


                        Comment

                        • maik
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 262
                          • Helsinki

                          #13
                          Noniin nostellaas tätäkin.

                          Vaihdoin nuo nakutusanturit tuossa reilu kuukausi sitten ja sen jälkeen ei vikakoodeja näkynyt, KUNNES tänään lukasin ja vanha tuttu 206 knock control test pulse vikakoodi ilmestyi.

                          Antureiden vaihdossa käytin oikeata momenttia, putsasin kiinnityspinnat ja puhdistin liittimet.

                          Onkos kenelläkään neuvoja mistä lähtisi seuraavaksi vikaa metsästämään?

                          Niin ja onko tietoa että heittääkö dme linkutusmoodin päälle kunnes nollataan kun tuo koodi ilmestyy?
                          Last edited by maik; 08-07-2010, 22:08.


                          Comment

                          • maik
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 262
                            • Helsinki

                            #14
                            Eikö kukaan osaa auttaa??


                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎