Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 coupe, jarrut laahaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wipez
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 133
    • Turku

    e36 coupe, jarrut laahaa!

    Jeps, eli tuossa coupessa laahaa jarrut.. Mitäköhän tehdä? Melkein varma olen ollut että se on käsijarru joka laahaa, mutta enää en tiedä että laahaako jarrut myös edestä.. Mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään ja mitä sille kannattaisi tehdä?
    e90 320d -07
    Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

    Kotisivut, IT-Tuki
  • saulih
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 208
    • Jyväskylä

    #2
    Vähän samaa ongelmaa täällä. Mulla se on lähinnä sellaista, että kun tulee ajettua niin vähän niin hetkeksi jää joskus laahaamaan. Ensimmäinen jarrutus rivakasti niin aukeaa. Joku siellä kaipaa voitelua, luulisin.

    Aloita nyt siitä, että nostat nurkat ylös ja kokeilet käsin mikä pyörä laahaa ja mikä ei.

    Comment

    • bman
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 222
      • Mikkeli

      #3
      - satuloiden liukutapit jumissa
      - mäntä ruostunut

      Ei ku vaan satulat irti, katsoo nuo männät läpi, tiivisteet, voitelee liukutapit, puhdistelee satulat, palat jne muutenkin..kuparitahnat paloihin, tarkistaa vielä onko nestettä ja ilmaa jarrut, siinähän sitä. Sitten jos välillä vaan lahaa niin levy kiero ja vaihtoon.

      Jos käsijarru lahaa niin voihan sitä tietty kahvasta säädöistä löysätä jos helpolla haluaa päästä mutta yleensä säädetään niin että kahvasta vaijerit löysäksi ja ei kun takaa säätämään käsijarrun kenkiä. --> rengas pois, pyörittää levyn oikeaan kohtaan niin että yhdestä pyörän pultin reijästä näkyy käsijarrun säätöruuvi, sitä talttapäisellä meisselillä pyörittelemään, pyörittää aivan kiinni ja sitten löysää senverta ettei enää laahaa, molemmin puolin sitten aikalailla samanverran kierroksia tähän säätöön jotta olisi tasapainoiset. Ja ei kun vaan kahvalta ihan pikkusen kiristää vaijereita, kuitenkin ettei jarrut laahaa.
      Last edited by bman; 11-12-2006, 16:09.

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        #4
        Nuo liukutapit tosiaan ovat sellaisia mitkä useimmiten takertelevat. Hyväpuoli siinä on se, että ne saa jarrusatulaa irrottamatta irti ja rasvattua. Hommaa vaan riittävän pitkällä varrella olevan 7mm kuusiokolo avaimen.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • hednam
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 959

          #5
          Tai sit pääsylinteri takkuilee, näinkin VOI käydä

          2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎