Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 pelottava "sahaus" ääni moottorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    e36 325 pelottava "sahaus" ääni moottorista

    Jees.

    Elikkäs e36 325i Ilman Vanosta autona ja tuossa huomasin äskettäin että jotain ylimääräistä on äänenlähteenä moottorissa

    Tyhjäkäynnillä kuulostaa käynti pirun hienolta.

    Sitten.
    Kun käsin antaa koneelle kierroksia niin kuuluu erittäin pahalta kuulostava sahaus ääni koneen takaosasta kierrosten lasketessa.
    Ääni tuntuu tulevan imusarjan puolelta.
    Öljy haisee lievästi bensalle. Kulutusta en oo kuitenkaan senkoommin seurannut.
    Enää en uskalla ihmeemmin autoa siirellä enää. Tuli ns. kylmä rinki perseen alle

    Auto toimii muuten moitteetta, antaa jengaa ja auto kiihtyy ja kulkee munmielestä entiseen malliin, -toistaiseksi.

    En oo ennen huomannut moista ku ääni ei auton sisäpuolelle kuulu lainkaan ja tyhjäkäynnillä tätä ääntä ei kuulu.

    Öljyä on.

    Olisko imuventtiilistä lähteny biitti irti ja se rallattaa nyt sitten siellä koneessa??!?

    Apuja.

    EDIT:
    Noniin. Vaihdoin koneeseen uuden öljynsuodattimen ja 0w-40 valvolinen öljyt.
    Rallatus poistuin niinkuin jo oletin mutta sahaus jäi.
    Kierroksia kun on reilu 2000:n tuntumassa ja siitä päästää kaasun niin ääni kuuluu.
    Yritin katsoa ja kuunnella mutta ei pysty ymmärtämään mistä lähtee...
    Last edited by JTMD; 18-12-2006, 01:02. Reason: Päivitystä
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325
  • JTMD
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 834
    • Helsinki

    #2
    eikö kukaan tiedä?
    -10 e93 325i
    -04 e46 320i
    -92 e31 850i 6speed
    -92 e30 325 cab
    -93 e36 M3
    -91 e36 325

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      Eikö tosiaan tule kierroksia nostettaessa? Itsellä tuli aika kaamea sahaus hieman alle 3000 kierroksen, vika oli Vanoksessa. Itsekin huomasin sen vasta kun pellin alla kääntelin kaasuläppää käsin päästöjä mitatessa.

      Paha tietysti arpoa näin intternetin välityksellä, käy kuunteluttamassa jossakin (laakkonen, rännäri, mitä näitä nyt onkaan) jos ei muuten selviä.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • Autobahnboy
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 400
        • Espoo

        #4
        Eikös JTMD:n 325 oo sitä mallia jossa ei ole vielä vanosta? Varmaan se pois sulkee tuon vanos-vaihtoehdon.

        Tuo bensahan saattaa haista öljyissä jos on huonot tulpat. Miten paljon koneella on ajettu? Paljon noilla "kuulemma 5w-40 tällähetkellä" öljyillä on ajettu? Rallattaako samalla lailla kylmänä ja lämpimänä? Haiseeko pakokaasu kummalliselle?

        Varmaan kannattaa kokeilla RVS käsittelyä. Itse teen sen ihan kokeilumielessä, ja jos se ehkäisisi esim juuri tälläisiä koneeseen tulevia "ongelmia".

        Comment

        • JTMD
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 834
          • Helsinki

          #5
          No koneella paineltu haisemaan semmoset 250tkm ja tulpilla ajettu oisko 1000km.
          Öljyt ovat jo vaihtokelpoiset. Ölin juuri mittaamassa öljyn tasoa kun huomasin äänen.

          Ääni tosiaan ei kuulu kuin silloin kun kierrokset laskee.
          Jos tarkkaan kuuntelee niin sellainen jatkuva ääni kyllä kuuluu n 2500 kiekan kohdalla. sitä on vain hyvin vaikea erottaa...
          -10 e93 325i
          -04 e46 320i
          -92 e31 850i 6speed
          -92 e30 325 cab
          -93 e36 M3
          -91 e36 325

          Comment

          • Juho_P
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 313
            • p-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by JTMD View Post
            Öljyt ovat jo vaihtokelpoiset. Ölin juuri mittaamassa öljyn tasoa kun huomasin äänen.
            Kannaattaapi ens kerralla kokeilla katsoa sitä mittatikkua kun kone ei oo käynnissä. En tiiä muuten mutta ei kuulu niitä sivuääniä niin paljoa..

            Sori OT
            pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

            Comment

            • Hexa-
              Newbiemmer
              • Jul 2004
              • 13
              • Ylivieska

              #7
              Originally posted by eeki View Post
              Eikö tosiaan tule kierroksia nostettaessa? Itsellä tuli aika kaamea sahaus hieman alle 3000 kierroksen, vika oli Vanoksessa. Itsekin huomasin sen vasta kun pellin alla kääntelin kaasuläppää käsin päästöjä mitatessa.

              Paha tietysti arpoa näin intternetin välityksellä, käy kuunteluttamassa jossakin (laakkonen, rännäri, mitä näitä nyt onkaan) jos ei muuten selviä.
              Ootko tuohon vanoksen rallatukseen mitä toimenpiteitä tehny? vai jatkuuko vielä samalla tavalla?
              ainahan se mieli tekee, muttei sitä nyt aina...

              Comment

              • Autobahnboy
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 400
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Hexa- View Post
                Ootko tuohon vanoksen rallatukseen mitä toimenpiteitä tehny? vai jatkuuko vielä samalla tavalla?
                Originally posted by Autobahnboy View Post
                Eikös JTMD:n 325 oo sitä mallia jossa ei ole vielä vanosta? Varmaan se pois sulkee tuon vanos-vaihtoehdon.
                Eikös auto edelleenkin ole vanokseton?!

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  On se kumma kun laitetaan uusi topic pystyyn ja koneessa pyörii vaihtokunnossa olevat "jotku" öljyt
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    #10
                    Originally posted by Hexa- View Post
                    Ootko tuohon vanoksen rallatukseen mitä toimenpiteitä tehny? vai jatkuuko vielä samalla tavalla?
                    Vanos-toimilaite vaihdettiin, rallatus loppui.
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    • JTMD
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 834
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by alspe View Post
                      On se kumma kun laitetaan uusi topic pystyyn ja koneessa pyörii vaihtokunnossa olevat "jotku" öljyt
                      No voihan nyt perkele. koneessa on 5w-40 öljyä ja olis vaihto edessä.
                      Mutta kun tää koko ongelma oikeastaan keskittyy siihen vitun sahaus ääneen joka kuuluu imupuolelta ja öljy haisee bensalle.
                      Rallatus siinä sivussa, mutta kuten jo sanoinkin niin sehän tosiaankin tode. näk. korjaantuu uusilla öljyillä mutta epäilen että sahaus ei. Kuuluu senverta selvästi kun ottaa esim öljykorkin pois kun kierrokset laskee.
                      -10 e93 325i
                      -04 e46 320i
                      -92 e31 850i 6speed
                      -92 e30 325 cab
                      -93 e36 M3
                      -91 e36 325

                      Comment

                      • JTMD
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 834
                        • Helsinki

                        #12
                        Öljyt on nyt vaihdettu 0w40.
                        Rallatus lähti mutta sahaus jäi.
                        Onko kenelläkään ideoita?
                        -10 e93 325i
                        -04 e46 320i
                        -92 e31 850i 6speed
                        -92 e30 325 cab
                        -93 e36 M3
                        -91 e36 325

                        Comment

                        • Autobahnboy
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 400
                          • Espoo

                          #13
                          Kannattaa tarkistaa että tulpat on kunnolla kiinni. Itse vaihdoin äskettäin ja löysällähän ne jostain syystä oli. Momenttiin ja johan muuttu ääni.

                          Comment

                          • JTMD
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 834
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Autobahnboy View Post
                            Kannattaa tarkistaa että tulpat on kunnolla kiinni. Itse vaihdoin äskettäin ja löysällähän ne jostain syystä oli. Momenttiin ja johan muuttu ääni.
                            Voiko siis tälläinen ääni kuulua jos tulppa ei mene tarpeeksi syvälle vaan jää "kantamaan" siihen tulpan kierteen juuressa olevaan prikkaan joka on vaikkapa lipsahtanut osittain kierteen päälle vinoon paikalleen laitettaessa? :think
                            Eli niinku käytännössä runttasee sen prikan solmuun sinne väliin ja kierre ei kierry loppuunasti?

                            Täytyypi käydä ruuvailemassa kun ei iso homma ole...
                            Epäilen kyllä että näin olis käyny koska huolellisesti ne asensin. ja ei ole eka kerta kun tulppia ruuvaillaan. mutta mistäs sitä tietää
                            Last edited by JTMD; 18-12-2006, 00:52.
                            -10 e93 325i
                            -04 e46 320i
                            -92 e31 850i 6speed
                            -92 e30 325 cab
                            -93 e36 M3
                            -91 e36 325

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Kannattaa muistaa, että sytytystulppien momentti on max. 20 Nm, ettei väännä apinaraivolla kierteitä pilalle. Alumiinikanteen tulpat saa vaihtaa vain moottorin ollessa kylmä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎