BMW 325i -91 ei starttaa, virtalukolta sähkö lähtee startille. Onko virtalukon ja startin välissä relettä tai sulaketta, jos on niin missä? Uusi akku ostettu. Startti on niin ahtaassa paikassa, että mittaaminen on sieltä hankalaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325i ei starttaa
Collapse
X
-
No onko siinä enää kauheasti vaihtoehtoja? Luin täältä vastaavista ongelmista, jotka olivat ratkenneet akun lataamisella. Latasin omaa akkua, se ei enää ottanut virtaa vastaan, joten ostin uuden. Ei mitään vaikutusta.
Nyt on mitattu, että virtalukolle tulee sähkö ja lähtee myös eteenpäin. Olisi kiva tietää, että onko virtalukon ja starttimoottorin välissä relettä ja/tai sulaketta, jos on, niin missä? Tämä siksi, ettei turhaan tule vaihdettua starttimoottoria jos kyseessä olisikin vain rele. Mitä ovat moottoritilan sulakerasian ulkopuolella olevat kolme relettä?Köyhyys ei ole ilo, vaikka se rikkaita naurattaakin.
Comment
-
-
Originally posted by Hekuli View PostNo onko siinä enää kauheasti vaihtoehtoja? Luin täältä vastaavista ongelmista, jotka olivat ratkenneet akun lataamisella. Latasin omaa akkua, se ei enää ottanut virtaa vastaan, joten ostin uuden. Ei mitään vaikutusta.
Nyt on mitattu, että virtalukolle tulee sähkö ja lähtee myös eteenpäin. Olisi kiva tietää, että onko virtalukon ja starttimoottorin välissä relettä ja/tai sulaketta, jos on, niin missä? Tämä siksi, ettei turhaan tule vaihdettua starttimoottoria jos kyseessä olisikin vain rele. Mitä ovat moottoritilan sulakerasian ulkopuolella olevat kolme relettä?.
sigpic
Comment
-
-
Kokeile maalaisukon temppua: vaikka 2-vaihde silmään,virta päälle ja nykäse startilla - liikkuuko? Jos voi startti jymähtää jumiin ja tuo pieni pyöräytys rääpäsee sen taas pyörähtelemään.Joskus on niinkin lähdetty liikkeelle noilla kotteroilla...Niin,ja jos sähkö ei systeemiä liikauta,niin tuuppaa autoa muutama sentti vaihde päällä,niin pitäisi sen startin siinä liikahtaa,jos jumissa on...Last edited by huru-ukko; 08-01-2007, 06:26.
Comment
-
-
Originally posted by Hekuli View PostBMW 325i -91 ei starttaa, virtalukolta sähkö lähtee startille. Onko virtalukon ja startin välissä relettä tai sulaketta, jos on niin missä? Uusi akku ostettu. Startti on niin ahtaassa paikassa, että mittaaminen on sieltä hankalaa.
Pyydä yksi kaveri avuksi, laita 2. vaihde sisään ja kytkin pohjaan. Virrat sitten päälle.
Pyydä työntämään auto liikkeelle ja hyvin.
Vapauta kytkin...
Käynnistyikö?
Jos käynnistyi niin vika startissa.
Jos ei niin vika jossain muualla.
Veikkaan että startti on finaalissa. Uusi vaihto-startti n.150€.
Motonet yms. liikkeet.
Comment
-
-
Enpä tunne kyseistä auto, mutta luuisi että sinne startille jotenkin pääse käsiksi. Elikkäs jollain rauta objektilla koputtelee starttia ja sitä pienempää mokulaa startin kyljessä johon johdotkin menee (solenoidi). Kevyttä napakaa koputtelua ja uusi startti yritys.
Toinen vakio starttiongelma on startin heräte piuhan toimimattomuus. Anna startille suoraan heräte sinne minne menee se ohkane piuha.
Tässä nyt muutama kikka ensalkuun. Jos on fittimäinen paikka niin ei kannata heti lähtee purkaan.
Comment
-
-
Originally posted by bandit View Posttuliko tähän asiaan selvyyttä mulla ois saman tyyppinen ongelma!?
Juu selvyys tuli asiaan viikonloppuna. Autoa ruvettiin tutkimaan ja sieltä löytyi joku jälkiasennuksena laitettu ajonestolaite. Ajonestolaite purettiin pois, ja auto alkoi toimia jälleen.Köyhyys ei ole ilo, vaikka se rikkaita naurattaakin.
Comment
-
-
no helvetten moottorin maadoitushan se siellä kusi kummasti tärähti tulille ku testattiin akkukaapelilla erikohdasta moottoria näytti olevan aika helkutin hapettunut se moottorin maakaapeli...joten kysymys jatkuu onko tuo ainut moottorin maakaapeli siis onko siellä vaan yksi ja jos useampi niin missä kohti? tää kaapeli oli vänkärin puolella pakosarjan lähellä...eli onko tuo hankala homma vaihtaa?NHF- Nerd Home Function
Comment
-
Comment