Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 outo vika ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupasierra
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 126
    • Kotka

    E36 325 outo vika ?

    Pari päivää vaivasi outo vika. Aina kun auton käynnisti ja lähti ajamaan niin muutaman sadan metrin ajon jälkeen alkoi röpeltää. Ei kestänyt kaasua ja korjaantui kun polkaisi kaasun pari kertaa kunnolla pohjaan kytkin pohjassa. Toimi aivan normaalisti vaikka koko päivän kyseisen toimenpiteen jälkeen, mutta kun sammutti ja lähti taas ajamaan sama vika. Ajotietokone ei herjannut mitään, eikä mikään varoitusvalo kojetaulussa palanut/vilkkunut. Pari päivää nikotteli ja korjaantui itsestään ?
  • Janssoni
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 371
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by jupasierra View Post
    Pari päivää vaivasi outo vika. Aina kun auton käynnisti ja lähti ajamaan niin muutaman sadan metrin ajon jälkeen alkoi röpeltää. Ei kestänyt kaasua ja korjaantui kun polkaisi kaasun pari kertaa kunnolla pohjaan kytkin pohjassa. Toimi aivan normaalisti vaikka koko päivän kyseisen toimenpiteen jälkeen, mutta kun sammutti ja lähti taas ajamaan sama vika. Ajotietokone ei herjannut mitään, eikä mikään varoitusvalo kojetaulussa palanut/vilkkunut. Pari päivää nikotteli ja korjaantui itsestään ?
    Puolista tai tulpista lähtisin ensimmäisenä liikkelle.. omassa 325:sessa sama vika, miltäs vuodelta autos on, 91-92 malleissa ollu paljon puolavikoja(joku pilipali-yhtiö valmistanu puolat)
    Viime päivien kosteet kelit on kans voinu kerätä puolien lähettyville vettä.. Jos kuivalla pakkassäällä skulaa niin siitä todennäkösesti kyse..
    Last edited by Janssoni; 15-01-2007, 19:08.
    .



    sigpic

    Comment

    • jupasierra
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 126
      • Kotka

      #3
      -93 vanos

      olisi kyseessä. Ei kyllä mun mielestä ole puolavika. Autolla pystyi ajelemaan monta tuntia oireilematta, mutta kun sammutti vähäksi aikaa ja lähti uudelleen ajamaan niin silloin alkoi temppuilla. Pelasi taas normaalisti kun polkaisi kaasun pohjaan kytkin pohjassa pari kertaa. Onko näissä joku kaasuläpän tuntoanturi tms ??

      Comment

      • Ohvi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 75
        • Vantaa

        #4
        Mulla oli 540 e34 saman tyyppinen vika vaihettiin tulpat ja toisen rivin tulpat ui öljyssä ja yhen tulpan käret oli sulanu venakopan tiivisteet meni vaihtoon ja toimi sen jälkeen vähän aikaa helvetin hyvin mutta jatkoi 30 km jälkeen samaa epätasaista menoa.. loppujen lopuksi kutos pytyn puola oli paskana
        Jo esi-isämme ovat tehneet virheitä - ostaneet riisikipon - mutta mehän emme tee sitä virhettä
        Mutta entäs kun sen teki ja kahdesti

        Comment

        • Tommy T
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 268

          #5
          Originally posted by Ohvi View Post
          Mulla oli 540 e34 saman tyyppinen vika vaihettiin tulpat ja toisen rivin tulpat ui öljyssä ja yhen tulpan käret oli sulanu venakopan tiivisteet meni vaihtoon ja toimi sen jälkeen vähän aikaa helvetin hyvin mutta jatkoi 30 km jälkeen samaa epätasaista menoa.. loppujen lopuksi kutos pytyn puola oli paskana
          Oliko tuosta samasta pytystä tuo tulppa?
          ix---xi

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Tommy T View Post
            Oliko tuosta samasta pytystä tuo tulppa?
            On se puolavika. ononon Pojan autossa just presiis samat oireet ja puolan vaihdolla korjaantui.
            Tomi
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • pmtk
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1560
              • Iisalmi

              #7
              Omassa oireet hävis kanssa välillä ja puolavikahan se oli. Lähtisin kuitenkin liikkeelle tulppien vaihdolla ja samalla katsoisin, onko tulpanrei'issä öljyä. Jos on, venttiilinkopan tiiviste vaihtoon. Samalla kannattaa katsoa tulpanhatut. Jos ei korjaannu, vika voi hyvinkin olla puolassa.
              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

              Comment

              • Tommy T
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 268

                #8
                Originally posted by TFV View Post
                On se puolavika. ononon Pojan autossa just presiis samat oireet ja puolan vaihdolla korjaantui.
                Tomi
                Jep, oli mullakin puolavika.
                ix---xi

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎