Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkiston päässä oleva läppä e36 328

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #16
    Originally posted by Terou View Post
    Jos disabloit läpän ottamalla alipaineletkun irti, tukit sen letkun pään.
    Jos disabloit läpän ottamalla takapaksin puolelta sähköliittimen irti läppää ohjaavalta releeltä, alipaineletkua ei tarvitse irroittaa eikä täten myöskään tukkia.
    Teitpä kumman operaation tahansa, läppä pysyy aina auki.
    Reilu pari kuukautta sitten otin tuon pois toiminnasta omasta kärrystä.

    Ensin irroitin tuon liittimen--> läppä oli/jäi auki kun tyhjäkäynnillä pyöritin. Siinä sitten tuli ajoa jonkun verran ja kerran huomasin että taas on läppä kiinni. Sen jälkeen pistin liittimen takaisin kiinni ja tulppasin sen letkun, nyt on ollut aina auki.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • torx
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 383
      • Tuusula

      #17
      Off topikkia. Onko sama homma myös E46 328:sissa? Siis tuo lärpätin änkkärissä.
      Last edited by torx; 17-01-2007, 14:47. Reason: Tarkenus..
      G30 530e m-sport -19.
      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
      -
      Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

      Comment

      • Terou
        BTCF Member
        • May 2005
        • 791
        • Tampere

        #18
        Originally posted by bemmeri View Post
        Reilu pari kuukautta sitten otin tuon pois toiminnasta omasta kärrystä.

        Ensin irroitin tuon liittimen--> läppä oli/jäi auki kun tyhjäkäynnillä pyöritin. Siinä sitten tuli ajoa jonkun verran ja kerran huomasin että taas on läppä kiinni. Sen jälkeen pistin liittimen takaisin kiinni ja tulppasin sen letkun, nyt on ollut aina auki.
        Siis läppäkö oli auki tyhjäkäynnillä vaikka liitin oli kiinni? Joku jumitus siinä on silloin ollut. [spekulointia]Voisin kuvitella, että se sähkörele on siellä jumittanut, sitten kun otit johdon irti, niin se on aikaa myöten kuitenkin vähän fuskannut ja alipaine on vetänyt läpän kiinni. Mutta ei olekaan enää fuskannu toiseen suuntaan kun auto on ollut sammutetuna ja läppäsydeemiin on jäänyt alipaine ja läppä jäi kiinni.[/spekulointia]
        Voimme vetää johtopäätöksen, että varmin tapa saada läppä pysymään auki on ottaa alipaineletku irti. :think
        E46 M3 perän lukkoyksikkö
        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #19
          Originally posted by Terou View Post
          Siis läppäkö oli auki tyhjäkäynnillä vaikka liitin oli kiinni? Joku jumitus siinä on silloin ollut. [spekulointia]Voisin kuvitella, että se sähkörele on siellä jumittanut, sitten kun otit johdon irti, niin se on aikaa myöten kuitenkin vähän fuskannut ja alipaine on vetänyt läpän kiinni. Mutta ei olekaan enää fuskannu toiseen suuntaan kun auto on ollut sammutetuna ja läppäsydeemiin on jäänyt alipaine ja läppä jäi kiinni.[/spekulointia]
          Voimme vetää johtopäätöksen, että varmin tapa saada läppä pysymään auki on ottaa alipaineletku irti. :think
          Alunperin (siis ennen mitään temppuja) tuo läppä oli auki sillon kun auto on sammuksissa ja tyhjäkäynnillä kiinni. Eli otin kontista sen liittimen auki, sen jälkeen pistin käyntiin ja molemmat röörit oli auki jo tyhjäkäynnillä. Katsoin kylläkin heti käynnistyksen jälkeen että oli auki ja oli kylmä kone (pakkasta ulkona), jos tuolla lie sitten vaikutusta.

          Muistaakseni seuraava päivänä ihmettelin kun tyhjäkäynnillä vaan toisesta putkesta tuli savua ja sit katoin niin läppä oli kiinni. Melko varmasti muistan että tällöin myös auton sammuksissa ollessa läppä oli suljettuna (en ole ihan 100% varma oliko näin).

          Nyt letku tukittuna se on aina auki, oli käynnissä tai ei.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • chorrus
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 565
            • 00100

            #20
            Originally posted by hazys View Post
            Se on tyhjäkäynnillä kiinni, jolloin mottori lämpenee nopeammin, kun se ilma kiertää "jännän" putkirakenteen läpi. Se on kiinni alipaineen avulla ja aukee kun polkastaan vähän. Sillä on myös vaikutusta alavääntöön ja pakoääniin.
            Ei mitään vaikutusta alavääntöön..

            Dynottu on -> search ?

            AUDI TT Roadster 3.2
            PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
            PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

            ex.
            E38 740iA cosmosschwarzmetallic
            E38 740iA bmw schwarz II
            E39 530dAt titansilbermetallic
            E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
            E32 735iA - lachssilbermetallic
            E24 635CSI polarismetallic
            AUDI A6 TDI
            SAAB 'takemenow' 900i
            CITROËN XSARA VTS
            CITROËN JUMPER
            FORD MONDERO
            ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

            + 23 x Peugeot

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎