Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 käy ihmeellisesti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toni78
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 285
    • Nousiainen

    e36 325 käy ihmeellisesti

    Elikkäs

    Puolat + tulpat vaihdettu, imuvuodot tarkastettu (paitsi imusarjan tiiviste mutta tuskin vuotaa), lämpöanturi tarkastettu, lambdajännite ainakin kunnossa (tiedä sit voiko lambda satunnaisesti sekoilla mut testerissä ollessa ainakin jännite kunnossa), ilmamassamittari vaihdettu

    Oire:

    tyhjäkäynti jää välillä hummaamaan, kiihdyttäessä tehot ailahtelee selvästi, ei nyi mutta sillee jouheesti kiihtyy epätasaisesti, myös kulutusmittari heiluu kiihdyttäessä tehojen suhteessa, joutokäynnillä ei kuulu mitään erityisiä ääniä(kilinää tai kolinaaa) mutta jotenki vaan sellenen ihme resonanssi ihan kun ei kävis kaikilla...
  • Scotti
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 15
    • Tampere

    #2
    Kuullostaa aika tutulta.... :roll:

    Mulla tekee vielä sillain että jos ajaa pienellä nopudella isolla vaihteella ja laittaa kaasun pohjaan niin tökkii aina pari kertaa. Mutta jos kiihdyttää täysiä niin tuntuu että kone ei oikein anna kaikkia tehoja.
    Bmw 325i E36

    Comment

    • sqxo
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 902
      • no man's land

      #3
      Tietämätön kysyy: Onko sulla siinä VANOS? Jossain threadissa epäiltiin että siinä olis jotain vikaa kun oli tehojen vaihtelua ja tyhjäkäyntiongelmia yms..

      Comment

      • toni78
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 285
        • Nousiainen

        #4
        on joo vanos, se ite asissa piti pientä kolinaa, en oo sen paremmin perehtynyt mut tiedän että solenoidilla ohjataan venttiiliä joka sit öljynpaineen avulla säätää ajotusta imunokalta, en tiiä mitä sinne vaihdettiin oli metro-autossa huollossa ja kuulemma ihan yleinen vika ja jotain säätöprikkoja korvattiin ite säätyvällä jousiprikalla, oon ottanut venakopan kannen auki ka kattonut sen verran että nokka aikakin liikkuu siis ajotuksen säätö, ainoo on että en tiiä miten se käytännössä sit toimii, sylinteri jumissa tai jotain, muuta ei oikeen voi olla ? kokeilin myös ottaa solenoidin pois ja sillee "pakko ohjata" ajotusta ja se ainakin muutti käyntiä -> sillon ei käy edes tyhjäkäyntiä ja vasta 3000 jälkeen hyvin et jotenki se ainakin toimii...

        niin ja vika tuli ite asissa ton vanos remontin jälkeen mutta liikkeessä olivat sitä mieltä että olis kunnossa sen osalta

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #5
          Hmm... Kyllä tarvis jonkun mua viisaamman nyt keksimään et mikä sitä vaivaa.. Jos täällä sellasta henkilöä löytyy. Näissä on kyllä ollu suht paljon tollasia vikoja ku tätä foorumia lukee, esim. http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=25629. Ootko searchilla jo ettiny tietoa aiheesta?

          Comment

          • toni78
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 285
            • Nousiainen

            #6
            nollasin ruiskun muistin, se autto vähäks aikaa mut sit alkaa taas sohlaamaan.... tuntuu korvakuulolla siltä et olis sytkäpuolella häikkää, no ne puolat on vaihdettu ja tulpat kahteen kertaan eikä vaikutusta, tosin häiriösuodattimia tai tulpan varsia ihan kuin vaan en vaihtanut mutta niissä ainakin kylmänä oli jokaisessa sama vastus ja liikkeestä sanottiin että niitä ei juur ole tarvinnut vaihtaa tosin, jokaisen pytyn kun pudottaa vuorotellen pois pelistä, siis piuha irti puolalta, ei käydessä tietenkään, ni sit taas tuntuu siltä että jokainen vaikuttais korvakuulolla samalta, mut sit tossa yhestä toisesta jutusta luin että jollain oli suuttimissa jotain, mut en oikeen jaksa uskoa että niissä olis mitään, pitää varmaan vaan katsoa nekin....

            Comment

            • toni78
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 285
              • Nousiainen

              #7
              no niin, tärit sun muut värinät tulee aina samalla kierrosluvulla, noin 2000 ja sit muutenki ei oikeen vaikuta onko joutokäyntiä vai millasta vedätystä, et melkeen pakko olla joku sytkäpuolen vika mut mitenkäs onkos kellään mennyt tai miten yleinen vika on kampi- ja nokka akselien asentotunnistimien hajoaminen vai onko ihan hakusesssa jos sieltä alkaa etsimään vikaa

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                taitaa olla melkeen kaikissa noissa samaa ongelmaa... olishan se kiva, jos joku pystyis selvittämään mistä se johtuu, mutta voi olla että on monen asian yhteisvaikutusta?
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #9
                  itsellä oli täysin samoja oireita omassa pirssissä...tyhjäkäynnillä auto tärisi ja nopeemmalla vauhdilla kiihtyi kuin aallonharjalla ja kulutusmittari teki kahden litran liikettä...itsekin otin silloin akun kengät irti ja nollasin boxin niin vähän aikaa oli hyvä mutta sittenhän tuo boxi napsauttaapi virhe ohjelman ilmeisesti päälle jonka jälkeen käynti oli samanlaista...

                  omat ongelmat korjaantui lambdan vaihdolla ja kun silloin itsekin luin näitä topiceja niin ilmeni monistakin teksteistä että lambda vika ei välttämättä näy virhesysteemeistä...ja itse kyl otin vain riskin ja vaihdoin sen lambdan ei se paha ollut kun 80 egeä maksoi merkkitavara...mietin vain että ku syö bensaakin niin saakutisti niin äkkiä tuo itsensä on jo maksanu takaste...

                  jos ei muuta niin kokeile jonku toista lambdaa siihen sillä vaihtotyö itsellä kesti sen 15 minuuttia että hyvinkin näppärä homma vaihtaa!

                  oma autonihan on 325i e36 -93
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • dws
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 85

                    #10
                    Itsekin vaihdoin lambdan kun ilmeni tasan samoja oireita kuin edellä mainittiin. Oli vähän aikaa parempi, mutta nyt humpaa taas. Tosin pari eroa on entiseen:

                    1) nyt kun lyö kytkimen pohjaan ja päästää tyhjäkäynnille, tekee kone enää 2-4 'korjausliikettä' ja sen jälkeen rauhoittuu käynti. Ennen tuo humpaus jatkui usein loputtomiin eikä rauhoittunut millään.

                    2) nyt tuo humpaus on selvästi nopeatempoisempaa kuin ennen (?). MIstähän tuo taasen mahtaa johtua. Tietokone siis antaa nopeammin käskyjä korjata tuota tyhjäkäyntiä puoleen ja toiseen ilmeisesti?!

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Lambda...
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • Bemarimies
                        BTCF Member
                        • Aug 2003
                        • 85
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by dws
                        Itsekin vaihdoin lambdan kun ilmeni tasan samoja oireita kuin edellä mainittiin. Oli vähän aikaa parempi, mutta nyt humpaa taas. Tosin pari eroa on entiseen:

                        1) nyt kun lyö kytkimen pohjaan ja päästää tyhjäkäynnille, tekee kone enää 2-4 'korjausliikettä' ja sen jälkeen rauhoittuu käynti. Ennen tuo humpaus jatkui usein loputtomiin eikä rauhoittunut millään.

                        2) nyt tuo humpaus on selvästi nopeatempoisempaa kuin ennen (?). MIstähän tuo taasen mahtaa johtua. Tietokone siis antaa nopeammin käskyjä korjata tuota tyhjäkäyntiä puoleen ja toiseen ilmeisesti?!
                        Ota ilmamassamittarin piuha irti ja kato mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎