Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i vs 320i vaihteisto/kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    E36 325i vs 320i vaihteisto/kytkin

    Potilas: -91 325i johon on vaihteiston hajoamisen takia lykätty kiinni kaksilitraisen loota. Samalla on vaihdettu kytkin, koska painelaakeri vonkui ja levykin oli aivan loppu.

    Lopputulos: Kytkintä on ilmattu huolella ja hartaasti jopa merkkiliikkeen toimesta. Kytkin ei kuitenkaan irrota kunnolla vaikka itkisi. Työsylinteri on jo vaihdettu uuteen, ei auttanut. Pääsylinteriä ei ole vaihdettu, mutta merkkiliikkeestä saadun mielipiteen mukaan se ei ainakaan ilmaa päästä lävitseen. Kasausvaiheessa kaikki kytkimen osat verrattiin tarkasti vanhoihin, olivat täsmälleen saman kokoisia.

    Onko siis laatikoissa jotain eroa siellä kytkimen puolella? Eri kytkinsarjojahan noihin on, mutta missä ne oleelliset eroavaisuudet ovat? Vauhtipyörässä? Kytkinkopassa?

    Nimimerkillä poltetaan kohta koko paska.
    Eioo penaria alla enää.. :(
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    ETK:n ja Motonetin varaosaluettelon selaamisella olen tullut siihen tulokseen, että kytkimen osissa eroa 2.0 ja 2.5 litraisen välillä olisi vain paineasetelmassa. Kun kytkin nyt pelaa, mutta ei kuitenkaan irrota kunnolla, niin mitäs tapahtuisi jos askartelisi sopivasti jatkoa työsylinterin varren päähän? Sittenhän sen pitäisi painaa irrotushaarukkaa pidemmälle ja pakkohan sen on irrottaa.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎