Elikkä nyt joku kyseisestä autosta paljon tietävä kertoo että mikä hole kyseisen auton vakioilmanputsatsarikotelossa on MAF-anturille menevän imuputken vieressä.. halkaisija n.2cm ja ruuvikanta vieressä..
							
						
					E36 M50B25 ilmanputsari..
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ainakin vanhemmissa (ennen 9/92 valmistuneet) tossa kohdassa kuuluu olla imuilman lämpötila-anturi:Originally posted by Janssoni View PostElikkä nyt joku kyseisestä autosta paljon tietävä kertoo että mikä hole kyseisen auton vakioilmanputsatsarikotelossa on MAF-anturille menevän imuputken vieressä.. halkaisija n.2cm ja ruuvikanta vieressä..
 
  
 
 Kuva lainattu osoitteesta http://www.unitedbimmer.com/kb-e36-icvcleaning.php
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 omassa 10/91 valmistetussa on ainakin kyseinen anturi.Originally posted by Janssoni View PostKiitoksia tiedosta, eipä taida omassa yksilössä kyseistä anturia olla joten tukkoon vaan.. auto on kuitenkin valmistettu 7/91.. :O-325i sedan -92 Mauritius blau auto on kuitenkin valmistettu 7/91.. :O-325i sedan -92 Mauritius blau
 -Volvo S80
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyseinen mokkula on itse asiassa kaasuläpän huohottimen liitännän vesikierron venttiili. Eli siihen liittyy kaksi vesiletkua - eikä ollenkaan johtoja. Kun imuilma on tarpeeksi kylmää, niin venttiili aukeaa ja aloittaa lämmittämään kaasuläppä huohottimen kohdalta. (Ja sama toisinpäin).Originally posted by Janssoni View PostMihis toi anturin piuha tulee kiinni? Ihan vaan mielenkiinnosta jos sellanen sattuis löytymään.. 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jaa kappas, niinpä näyttää ETK:kin kertovan, että termostaatti on mokkulan nimitys. Tuossa linkittämässäni ohjeessa vaan puhuttiin "intake air temperature sensorista", niin en sen kummemmin miettinyt asiaa. Jälkikäteen tuntuukin tyhmältä, miksi ilmamäärämittarilla varustetussa autossa olisi erikseen imuilman lämpötilaa mittaava anturi.Originally posted by tonnikala View PostKyseinen mokkula on itse asiassa kaasuläpän huohottimen liitännän vesikierron venttiili. Eli siihen liittyy kaksi vesiletkua - eikä ollenkaan johtoja. Kun imuilma on tarpeeksi kylmää, niin venttiili aukeaa ja aloittaa lämmittämään kaasuläppä huohottimen kohdalta. (Ja sama toisinpäin).
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 no ei kai tosta haittaa oo vaik ei löytyskään, varsinkaan kesällä. Se vesihän vaan lämmittää kaasuläppää. Ja sehän on parempi et saa viileetä/kylmää ilmaa sinne koneeseen koska kylmempi ilma verrattuna "kuumaan" ilmaan on happipitoisempaa jonka vuoksi palaa paremmin    
 Comment
Comment