Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eekolmekuus
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 100
    • vantaa

    e36

    Moi.

    Miten on e36,3281 vm97, onko autossa minkäänlaista itsediagnostiikkaa? Moottorin vikavaloa(obd) ei ainakaan ole.
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Siis meinaat että havaitseeko ECU vikoja ja tallentaako se vikakoodeja muistiinsa? Joo, kyllähän se näin tekee, mutta euroopan malleissa ei ole mitään check engine-valoa kuten jenkeissä.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • eekolmekuus
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 100
      • vantaa

      #3
      Originally posted by eeki View Post
      Siis meinaat että havaitseeko ECU vikoja ja tallentaako se vikakoodeja muistiinsa? Joo, kyllähän se näin tekee, mutta euroopan malleissa ei ole mitään check engine-valoa kuten jenkeissä.

      Jep, sitä meinasin. Kun ongelmana on, että ajoittain tehot on hukassa. Moottori käy kyllä ihan tasaisesti, mutta tuntuu et parikyt kaakkia on ajoittain laitumella. Itelle tuli mieleen kissavika (katti) et jos sisushelyt irti tai jotain.
      Pystyykö lukemaan vikakoodeja ite?

      Comment

      • bme535
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 105
        • Jkl

        #4
        Kattivikanen yleensä romisee jollain kierrosluvulla..
        Kattiviasta ei yleensä tuu vikakoodia.
        Vois olla vaikka ilmamassamittari menossa tai kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistin..

        Vois olla viisain viiä vikakoodien lukuun..
        E34 535 tic

        Ex:
        E34 525 tds Touring
        E30 320i Touring
        E34 535i
        E30 325i
        E12 518
        E30 316 -> 318i

        Comment

        • eekolmekuus
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 100
          • vantaa

          #5
          Originally posted by bme535 View Post
          Kattivikanen yleensä romisee jollain kierrosluvulla..
          Kattiviasta ei yleensä tuu vikakoodia.
          Vois olla vaikka ilmamassamittari menossa tai kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistin..

          Vois olla viisain viiä vikakoodien lukuun..
          Ei kai siinä muu auta ku viedä koodienlukuun. Pelkäänpä vain, että ei koodeja löydy, kun vika on ajoittainen. Vai onko siimenssinohjainlaite sen verran fiksu, et tallentaa viat? Vielä joudun tähdentämään... eli siis jos autoon tulee ajon aikana joku vika, esim 1.puola hajoaa niin mikään valo ei syty, eikä mitään herjaa tuu obc:en tai minnekkään.

          Kiitos kaikille vastanneille.

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            Hyvä otsikko..

            Kyllä ne viat jää sinne muistiin, mutta mitään ilmoitusta käyttäjälle ei tule että vikaa löytyy. Ja kattivika tuskin ilmestyy välillä, vaan on tukossa kokoajan. Vikakoodin lukuun, ja jos ei mitään löydy kannattaa tutkiminen aloittaa
            Lamba-anturista..ja ei sitten vaihtamalla vaan mittaamalla.

            Comment

            • kiitoh
              Bimmer Rookie
              • Nov 2003
              • 63
              • oulu

              #7
              jos on mennyt kampiakselin asento tunnistin elä osta ainakaan siemens merkkiä hellalta löytyy sama anturi ja puolta halvempi

              Comment

              • kiitoh
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 63
                • oulu

                #8
                ja sinänsä jännä homma et bemussa on oikeaa bochin tekniikkaa ja sit on sitä siimenssin paskaa laitettu mukaan... laatua ja vitut

                Comment

                • eekolmekuus
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 100
                  • vantaa

                  #9
                  Originally posted by kiitoh View Post
                  jos on mennyt kampiakselin asento tunnistin elä osta ainakaan siemens merkkiä hellalta löytyy sama anturi ja puolta halvempi
                  jos nyt spekuloidaan tota vikaa vielä ennen koodien lukua, niin kampiakselinasentoanturihan tunnistaa moottorinasennon. Eikös tämän anturin rikkoontuminen estä moottorin käynnistymisen?

                  Kattihommasta vielä, et jos on sisuskalut irti niin sehän vie tehot. Volvoissa ainakin on joskus ollu niin, et jos sisuskalut irti, niin ajoittain toimii ok ja ajoittain ei mene mihinkään. Tai ei ne maatalouskoneet muutenkaan mee mihinkään, mut kuitenkin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎