Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Jarrujen tehottomuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriP
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 65
    • Pukinmäki

    E36 Jarrujen tehottomuus?

    Käytin tänään tuota autoa (E36 316i) Tapiolan Essolla jotta korjasivat käsijarrun ja herkistelivät sen kuntoon. Taisivat vielä puhdistaakin jarrut.

    Mutta:

    Kun ajelin pois, huomasin, että oikeiden jarrujen tunto oli aivan erilainen. Kun aikaisemmin jo suhteellisen pieni jarrupolkimen painaminen aloitti jarrutuksen, nyt pitää painaa jarru täysin pohjaan ja hyvä jos jarruttaa kunnolla silloinkaan?

    Lienevätkö mokanneet korjaajat jotain? Kun sinne aamulla ajelin kaikki oli vielä kunnossa (tietty käsijarrua lukuunottamatta).

    Pitänee käydä viemässä takaisin jahka kerkeää ja vaatia että korjaavat ne jos ovat itse niille jotain tehneet?
    BMW 316i E36
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Eiköhän siellä ole vaan jääny jarrukenkien kehintä löysemmälle,olettaen että siinä on rumpujarrut takana.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • BME316
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 446

      #3
      Originally posted by Cunttory View Post
      Eiköhän siellä ole vaan jääny jarrukenkien kehintä löysemmälle,olettaen että siinä on rumpujarrut takana.
      Tuo ei pitäisi vaikuttaa etujarrujen toimintaan, etujarruthan jarruttavat eniten. Jos on nesteet jouduttu valuttamaan pois, on ilmaa todennäköisesti järjestelmässä.

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by BME316 View Post
        Tuo ei pitäisi vaikuttaa etujarrujen toimintaan, etujarruthan jarruttavat eniten.
        Aivan,mutta kyllä sen huomaa normaali jarrutuksessakin,jos kehit jarrut kireämmälle/löysemmälle.
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Originally posted by Cunttory View Post
          Aivan,mutta kyllä sen huomaa normaali jarrutuksessakin,jos kehit jarrut kireämmälle/löysemmälle.
          Näin on, huomaa ja erittäin selvästi. Ilmaus ja kengät takaa lähemmäs, ei kuitenkaan niin että laahaa niin pitäs jarrujen parantua kummasti.

          Tai sitten vanhankansan patentti että käppänä jo valmiiksi hiukan päällä, ei kuitenkaan niin että laahaa..Mutta tämä on melkonen purkka.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • PetriP
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 65
            • Pukinmäki

            #6
            No siis sen huomaa kyllä ihan normaalissa jarrutuksessakin kyllä. Sitten myös se että pumppaa jarrua niin toimii hetkellisesti "normaalisti".

            Kaipa se on korjaajien moka sitten ja saavat luvan korjata ilmaiseksi kerta toimi ihan hyvin ennen kuin sen sinne vein. Mielelläni kuitenkaan en maksa siitä että käsijarru korjataan ja normijarrut tuhotaan.
            BMW 316i E36

            Comment

            • oilhand
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 31
              • ruovesi

              #7
              kyl se siitä säätämällä paranee, onhan saattanut olla ennen jopa liian lähellä rumpua ja sillon tuntuu jarruttavan jo pienellä polkasulla. jarrukengät vaatii pienen vapaaliikkeen! montako naksua käppäri nousee?
              exät. n.50kpl joista
              kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
              nyt toyota 4runner
              vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
              useimpiin autoihin!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎