Eli ongelmana on että jäähdytysnesteet katoaa. Nestettä joutuu lisäämään muutaman tuhannen välein jolloin check control ilmoittaa nesteen olevan vähissä. Lämmöt ei nouse yli puolenvälin ja puhallinkin puhaltaa ihan normaalisti lämmintä ilmaa. Autosta on vian ilmettyä alkanut kuulumaan myös ihmeellistä ääntä "tzir tzir" konehuoneesta, kun tyhjäkäynnillä kuuntelee auton vieressä. Oliskohan vika vesipumpussa... :think
							
						
					e36 nesteet häviää
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onhan se ilmattu huolellisesti kun niitä nesteitä on sinne vaihdettu ja lisätty, korkin tiivisteet kunnossa ja paineet pysyy???
 
 Vuotoja konehuoneen puolelta? letkuihin pitäisi tulla valkoisia läiskiä vuotokohdille.
 Ei haise makealle sisätilat, ei glykolia laseissa= ei vuoda ainakaan kenno tai vesiventtiili.Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ilmattu ilmausruuvilla ja pitäis olla ihan hyvin ilmattu. Ensimmäisellä kerralla autokorjaamolla ilmasivat. Nesteet on vaihdettu lohkolämmittimen laiton yhteydessä. Auton alle ei ole ilmestynyt läikkiä tai en ole ainakaan huomannut. Eikä haise makealta sisällä.Originally posted by Ralliperuna View PostOnhan se ilmattu huolellisesti kun niitä nesteitä on sinne vaihdettu ja lisätty, korkin tiivisteet kunnossa ja paineet pysyy???
 
 Vuotoja konehuoneen puolelta? letkuihin pitäisi tulla valkoisia läiskiä vuotokohdille.
 Ei haise makealle sisätilat, ei glykolia laseissa= ei vuoda ainakaan kenno tai vesiventtiili.E91 320D -09
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kokeile kuskin jalkatilasta mattoa, sinne voi vuotaa... Lienee aika yleistä e36:lle, että lämmityslaitteen letkujen tiivisteet hapertuu, ja se vuotaa nesteet kuskin jalkatilaan... Ei se ainakaan omasta compactista aikoinaan mihinkään haissut eikä se mattokaan ollut ku ihan pikkusin nihkeä, huomasin vaan että sitä nestettä häviää... Ja sinnehän se vuosi...Originally posted by mctomppa View PostIlmattu ilmausruuvilla ja pitäis olla ihan hyvin ilmattu. Ensimmäisellä kerralla autokorjaamolla ilmasivat. Nesteet on vaihdettu lohkolämmittimen laiton yhteydessä. Auton alle ei ole ilmestynyt läikkiä tai en ole ainakaan huomannut. Eikä haise makealta sisällä.
 
 Eli menet ja katot räjäytyskuvasta mitä tiivisteitä siellä on, ja purat puoli auto ja vaihdat ne tiivisteet, menee päivä... Korjaamolla ne saattaa ehdotella kaikenmoisia saatanan kalliita varaosia, pitäis vaihtaa kennoja yms, mutta vika on todennäkösesti niissä euron tiivisteissä...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voiko ne nesteet vuotaa vänkärin jalkatilaan? Omassa koko oikea puoli lattiasta on märkä. Viime kesänä tein kuivausoperaation mutta taas on takalattiakin märkä..
 
 Myös nestettä häviää vähäsen.. Syyläri ja paisuntasäiliö ovat uudet.. Myös termostaatin kotelo vaihdettu viime kesänä. Letkuissa ei näy jälkiä vuodoista..
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voi kai se sinnekin vuotaa, riippuu mikä tiivisti on hapertunut ja kuinka se litku siellä kojelaudan sisällä valuu... Mutta toi on kuitenkin se todennäkösin syy... Tai sitten se syylärin korkki on huonosti kiinni, mutta mä luulen että se on jo tarkistettukin... Mutta jos mitään ulkoisia merkkejä ei näy, niin ei se vaan katoa mihinkään se neste, siellä se on autossa edelleen, eri paikassa vaan..Originally posted by anatolisnki View PostVoiko ne nesteet vuotaa vänkärin jalkatilaan? Omassa koko oikea puoli lattiasta on märkä. Viime kesänä tein kuivausoperaation mutta taas on takalattiakin märkä..
 
 Myös nestettä häviää vähäsen.. Syyläri ja paisuntasäiliö ovat uudet.. Myös termostaatin kotelo vaihdettu viime kesänä. Letkuissa ei näy jälkiä vuodoista..
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Se neste mitä lattiamatto on imenyt ei vaan ole sellaista tahmaista niinkuin jäähdytysneste yleensä on..
 Pitäisi katsoa onko vuodon merkkejä kennon lähettyvillä mutta taitaa olla melko työläs juttu purkaa esiin se sieltä...
 Comment
Comment