Ajelin pienen lommon oikeaan etulokasuojaan ja samasta osasta löytyy hieman ruostettakin, niin ajattelin vaihtaa koko peltiosan, kun kerran pitää jotain tehdä kumminkin. kuinka tuo vaihtaminen tapahtuu? ostan osan maalautan sen jossain ja kiinnitän paikalle? onko osa vain muttereilla kiinni vai tarviiko hitsata?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 sedan etulokasuoja
Collapse
X
-
Originally posted by tl81 View PostAjelin pienen lommon oikeaan etulokasuojaan ja samasta osasta löytyy hieman ruostettakin, niin ajattelin vaihtaa koko peltiosan, kun kerran pitää jotain tehdä kumminkin. kuinka tuo vaihtaminen tapahtuu? ostan osan maalautan sen jossain ja kiinnitän paikalle? onko osa vain muttereilla kiinni vai tarviiko hitsata?
-
-
Tarkennetaan: Torxeilla on kiinni, ja vähän perkeleellisen tiukassa oli ainakin yhdessä kolmekutosessa kun irroitin. Lyömällä lähti auki.
Varaudu myös sitten irroittamaan konepellin toinen sarana ja hyvä on myös olla pitkähköjä jatkoja käytettävissä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostJa jos esim. motonetista haet loksun, niin sovita ennen maalaukseen viemistä, koska itellä ainakin piti leikata lampun nurkilta että meni paikolleen. Niin ja varaudu värieroon sekä siihen että tarvikeloksussa on tarvikemuodot =)
Pikkasen piti peltiä taivuttaa hienosäädössä, mutta se meni ihan paljain käsin joten sanoisin istuvuuden olevan todella hyvä.
Eikä sävyeroa tule pahaa jos maalari osaa hommansa. Ja vanha pinta itse autosta kannattaa myllyttää niin tulee taatusti yhdennäköisempi.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by -weikko View PostTai purkaamolta saman värinen ehjä lokasuoja niin ei välttämättä heittäis tuo sävy kovin kauas ja sopisi suoraan paikoilleen..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostJa olisi ehkä jopa jo valmiiksi ruosteessa, naarmuilla ja lommoinen..Hintakin kuin uudella
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEhkä se lommoinen ja ruosteinen kannattaa jättä ottamatta kun hyllyiltä löytyy ihan orggiksia ja ehjiä -93 uudempia täyssinkki lokareitakin. Se tarvike kun ei ole sinkkiä koskaan nähnytkään, niin se ruoste on tarvikkeessa nähtävissä parhaimmillaan vuoden kuluttua vaikka siihen suttaisi Finikorin "bestikset" kuuteen kertaan. Sinkattu ja nyt ehjä orggis kestää kevyesti paalinleukoihin asti e36:ssa. Rikkipitoisesta kuonasta tehty tarvike taas ei, 100% varmuudella....
Comment
-
-
En voi olla tarttumatta näihin sävyeroihin ja maalareitten pätevyys kirjoituksiin. Esim. jos samalta autotehtaalta tulee kaksi samanlaista autoa, samalla värillä ja samojen robottien ruiskuttamina 2vk päästä toisistaan, ei väri tosiaankaan ole sama. Esim täälä toyotan automaalaamossa on jokaiselle värille monta eri värimallia jotka eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. pitää vain toivoa että joku niistä , jopa kymmenestä, värimalleista on edes lähellä sitä oikeaa. Niistä vain pitää valita se sopivin. Mitä lokarin maalaamiseen tulee, on ovi ja konepelti aivan vieressä. Ei samaa sävyä saa kuin häivyttämällä värin oveen ja konepeltiin tai sitten todella hyvällä tuurilla värin täsmäämisestä alkuperäisen kanssa. Ja se alkuperäinen väri siinä autossa muuttuu aika huolella aijan saatossa, joten purkaamolta ei saman sävyistä löydy. Asia on sitten toinen jos kelpuuttaa itselleen vähän eri sävyisen osan autosta...
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostMulla komeilee tällä hetkellä kauttaaltaan ruosteessa oleva, juurikin tuo monotetin kaari =) ("maalarissakin" vikaa kyllä kun pohjia ei käytännössä ollut) Mistähän saatas mulle molemille puolille sedaniin brilliantrot (kolmesta sävystä se viimesin dupointin mukaan) -loksut? Tai sitten maalautan epoksipohjilla kutunetin kaaret kun alle 40€ niitäkin jo saa
Näihin huonoimpiin tarvikelokareihin vain ei ruostumisen suhteen oikein auta mikään, koska niihin on käytetty kaikista huonoimmanlaatuisia kierrätys"teräksiä". Eli vaikka niihin vetäisi pintaan/sisään mitä tahansa, niin pahimmillaan vikaa puskee pintaan jo reilun vuoden kuluttua.
Eli nämähän tehdään vielä paljon huonommista teräslaaduista kuin E-Kadetin teräslaadut huonoimmillaankin. Bemarista ei ainakaan minun mielestä pidä tehdä Opelia siksi että ei löydä käytettyä A-1 kuntoista orggista.
Vaikka muuten "tarvikeosan" käyttöä varsinkin vanhemmissa autoissa kannatankin, niin tässä kohtaa tarvikkeen ei pitäisi olla edes vaihtoehto.
Tosin e36:ssa nämä vm.91-92 lokasuojat nyt ei korroosionkestoltaan ole kovin kummoiset, niin ainakin ne istuvuuden suhteen silti ovat virheettömät, mitä tarvikelokari ei ole ikinä.
Se että -93 uudemmassa e36 sinkkilokasuojassa on yksi kukkanen tai paljaaksi kulunut pinta"ruoste"=tumma oksidikerros jossain etupyörän takana, ei vielä tarkoita sitä että itse lokarissa olisi varsinaista "mätävikaa".
Sinkkilokarissa kun nuo paikalliset vauriot eivät leviä eivätkä juurikaan edes pahene vuosien saatossa. Ongelma on 95%:sti vain kosmeettinen, toisin kuin silloin kun tarvikelokariin ilmestyy saman näköinen vaurio.
Sinkattu orggis on siis joka suhteessa valovuosia parempi/kestävämpi ostos kuin yksikään tarvike jos autoo aikoo pitää yli vuoden.
Comment
-
-
Eipä nyt ihan kirkossa huudateta tuota -93 ja uudempien lokarien kestävyyttä..
Kyseinen vehjes sattui olemaan sillon -94, valmistettu jotain huhti-touko akselilla. Etulokari oli mennyt täysin mädäksi, ja ulospäin näkyi vain "pieni tummuma" kunnes painepesuri siihen pomppas ja tuli tuuletus-aukot silmän räpäyksessä.
Irroittaessa huomasi että lokari oli melkolailla KOKONAAN takapuoleltaan ruosteessa, ainoastaan tuulilasin lähettyville tuleva kohta oli jotakuinkin vielä ruosteeton. Toki tuo oli pintaruostetta, mutta mielestäni sitä oli hälyttävän paljon.
Etupuolelta lokaria oli kokonaan ruostunut pois siihen maskipeltiin tulevat kiinnitykset jne.
Ja noita A1 kuntoisia itellä oli ainakin vaikea löytää ko. autoon.
Niin ja..On tuossa tullut noin 4v sitten laitettua silloseen corollaan tarvikeloksut eteen ja nyt viikko sitten auton nähneenä en huomannut mitään vikaa niissä. Ei ruosteen kukkaa, ei niin pienintäkään !
Että en sitten tiedä etteikö muka nuo tarvike loksutkaan kestä..Varsinkin kun kyseessä on ruosteen-paras-kaveri-corolla.
Edit: Toki kyseessä on voinut olla joku sinkkaus-viallinen tms..Mutta ihmettelemään laittoi silti. Omassa -92 coupessa en ole vielä missään ruostetta bongannut vaikka auto on lähes kokonaan tullut koluttua..Toki autot on yksilöitä ja oma coupe on kyllä taatusti sieltä parhaimmin pidetystä päästä joten siinäkin ehkä yksi syy moiseen.Last edited by Janzki; 31-01-2007, 20:59.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Kuuluuks se tähän etulokasuojaan se helman etuosa? Vai mihin? Kun itellä pitäs saaha se vaihettuu kummaltakin puolen. On vähän rytyssä kun kaveri nosti nosturille vähän väärästä kohti eivätkä korjaamolla vissii osanneet oikoa täysin oikeaan muotoon ja itseä häiritsee. Kiva lasku sielt vaa perässä tuli... Kyllä ketutti!
Comment
-
-
Siis jospa se etulokari on jo joskus vaihdettu sinkkaamattomaan tarvikkeeseen, niin takuullahan se on vuosien kuluttua ruosteessa. Toisaalta jos se on ollut ruosteessa niin kyse pitää jostain muusta aivan poikkeuksellisesta seikasta. Se mistä, jää varmasti arvoitukseksi.
Pointti on kuitenkin se että mikäli nyt ostetaan vireetön käytetty -93 uudempi sinkkilokari, kestää se aivan varmasti Suomenkin talvissa paaliin asti.
Sen tarvikkeen kestoikää ei tiedä etukäteen kukaan, joten miksi ottaa riski jos autoa aikoo sen muutaman vuoden pitää mitä näitä e36:ia keskimäärin pidetään?
Näin reilun 15-vuoden autopeltisepäntyön kokemuksella voin toki allekirjoittaa senkin että aina joskus, vaikkakin harvoin törmää useitakin vuosia kiinni olleeseen tarvikelokariin jossa ruostetta ei ole käytännössä yhtään.
Toisaalta, tämä aina on jo jonkinlainen "tapaus" ja siis ehdoton poikkeus siinä satojen ruosteisten ja huonosti istuvien tarvikeosien putkessa joihin tässäkin hommassa varsinkin joitain vuosia sitten törmäsi.
Nykyautoissa ruoste ei ole enään mikään ongelma joten ainoat kerrat kun siihen enään käytönnössä törmää, on halpa tarvikeosa tai väärin tehty kolarikorjaus.
Siis mikäli näissä vm.91-92 mallisissa on ehjä hyvin hoidettu etelä-Saksasta vuosi/kaksi sitten saapunut maalipinta, on lokasuojatkin toki ruosteettomat.
Näissä sinkkaamattomissa maalipintavaurio vain sitte tarkoittaa selkeää pehmentävää mätävikaa, kun taas sinkatussa osassa vaurio jää pelkäksi kosmeettiseksi pintaviaksi.
Comment
-
Comment