Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i Kansivika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Untzi
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 22
    • Hyvinkää

    E36 325i Kansivika?

    Eli olen hankkimassa itselleni kyseistä peliä ja kävinkin tässä kahta eri yksilöä katsomassa, mutta harmaita hiuksia aiheutti öljykorkin sisäpuolelle vilkaisu...kummassakin oli kerros tätä kuuluisaa "kermaa".
    Toisesta lähteestä kuulin että varmuudella kansiremppa tulossa, toisesta taasen ettei tuo vielä todista mitään että moottorin huohotuksesta johtuen korkkiin oon tiivistynyt sitä moskaa.

    Olen jo kertaalleen omistanut samanlaisen kulkineen, siinä ei kyseistä ongelmaa ilmennyt.

    Joten, ostaako vaiko ei?
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    ihan normaalia, jos auto on seissyt paljon tai ajettu pientä ajoa... paisuntasäiliöstä ja öljytikusta näät onko nesteet ja öljyt sekaisin.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Untzi View Post
      Eli olen hankkimassa itselleni kyseistä peliä ja kävinkin tässä kahta eri yksilöä katsomassa, mutta harmaita hiuksia aiheutti öljykorkin sisäpuolelle vilkaisu...kummassakin oli kerros tätä kuuluisaa "kermaa".
      Toisesta lähteestä kuulin että varmuudella kansiremppa tulossa, toisesta taasen ettei tuo vielä todista mitään että moottorin huohotuksesta johtuen korkkiin oon tiivistynyt sitä moskaa.

      Olen jo kertaalleen omistanut samanlaisen kulkineen, siinä ei kyseistä ongelmaa ilmennyt.

      Joten, ostaako vaiko ei?
      Kansivikaa ei voi todeta noissa oikeestaan kun ajamalla...Jos jäähdytinnestettä häviää ja on varma ettei vuoda mihinkään on melko varmasti kansi halki...Itse ajoin 325:lla pari vuotta jossa kansi halki viidestä sylinteristä ja ei huomaa normaalissa eikä kovassakaan ajossa mitään...Nestettä häviää noin 2 dl per viikko...Purin sitten kannen irti jolloin jo silmä määräisesti näki että viidestä sylinteristä halki pakoventtiilien välistä...

      Kermaa kertyy korkin alle yli 20 asteen pakkasissa lyhyillä matkoilla..pitkän matkan jälkeen yleensä ihan puhdas, mutta ei ole kyllä luotettava mittari toi korkki...

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #4
        Tämä testi toimii nimenomaan kylmällä koneella, joskus voi kansivika "korjaantua" koneen lämmetessä jolloin se on tosi vaikea havaita..

        1.jäähytinkorkki auki
        2.kaada säiliö piripintaan jäähynestettä
        3. lyö kone käymään ja kato rupeeko kuplimaan tai neste nousemaan (selvästi) eli jos esim tulvii yli, on kansi/kansipahvi varmasti paskana

        huomaa myös jos pakoputkesta tulee runsaasti vesihöyryä..tai jäähytinneste haisee bensalle.
        Ja ennenkuin ostat teetä vielä varmuudeksi pakokaasumittaus jäähyjärjestelmästä, jos epäilet kantta haljenneeksi, se maksaa 15euroa kansiremppa 1500 euroa

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by K.S. View Post

          1.jäähytinkorkki auki
          2.kaada säiliö piripintaan jäähynestettä
          3. lyö kone käymään ja kato rupeeko kuplimaan tai neste nousemaan (selvästi) eli jos esim tulvii yli, on kansi/kansipahvi varmasti paskana
          Tämääkään vain ei kerro kansiviasta suoraan mitään. Kone/jäähdytysjärjestelmä jossa vain on ilmaa, käyttäytyy juuri näin.

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Tämääkään vain ei kerro kansiviasta suoraan mitään. Kone/jäähdytysjärjestelmä jossa vain on ilmaa, käyttäytyy juuri näin.
            No jos oletetaan että siellä jäähyjärjestelmässä on ilmaa niin
            Kerro ihmeessä miten se tietty vakio ilmamäärä joka on jäänyt sinne järjestelmään rupeaa nostamaan sitä nestepintaa välittömästi käynnistämisen jälkeen? turpoaako se ilma? jos pinta nousee selvästi, on päivänselvää että jostain tulee lisää painetta sinne sekaan..

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎