Eli aina kun ajan esim. johonki hidasteeseen niin kuuluu semmonen "kolahdus" takarenkaasta. Mikä olis vikana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i coupe, oikeasta takarenkaasta kuuluu kolahduksia..?
Collapse
X
-
Mulla oli sama vika just.. Rupes tosin pitämään ihan helvetillistä ääntä lopuksi.. Vika oli apurungon takarenkaan edessä olevassa puslassa, mikä osan nimi lie sitten hienommin onkaan.. Makso Ruottinmaalla 130kurnua.. Vittumainen vaihtaaEi sinne takapyörien alle mitään hiekkaa tarvita, nehän pyörii jo!
Comment
-
-
Tota kyseistä nytkähtämistä en kyllä ole huomannu, mutta mulla vaeltelee pitkin ja poikin sivulle, kun ajaa esim. motarilla +100 km/h vauhdissa.. osasyynä kyllä vaihtokunnossa olevat iskarit.. toisaalta samallahan tuosta nuokin osat menevät vaihtoo kun iskaritkin, joten en taida alkaa askartelemaan.
Comment
-
-
Takatukivarren etummainen pusla on melko varmasti mennyt.Mulla kävi sama juttu, on aika hankala vaihtaa,mutta jos sulla on vehkeet niin onnistuu irrottamatta koko vartta. Putsaat runkoon uppoavan kehyksen johon varren etuosa ja pusla tulee kiinni ympärystän ja merkkaat sen asennon tussilla/piikillä että saat samaan asentoon takaisin.
Irrotat (E36ssa) runkoon uppoavan kehyksen (kiinni 3 pultilla)ja vänkäät varovasti varren alaspäin. sahasta terä irti ja ujutat sen puslan välistä ja sitten terä kiinni ja varovasti sahaat puslan ulkokehän poikki,(varo ettet vahingoita varren pintaa)jonka jälkeen saat naputeltua sitä sen verran kasaan että tulee ulos lievällä väkivallalla. Kiinni saaminen on vähän hankalampi juttu,mutta jos teet itse niin varmista että sulta löytyy tarkasti uuteen osaan sopiva putken pala jolla voit painaa puslan takaisin tukivarteen. Scanian jarruosista taisin itse löytyy sopivan osan.
Ja muista kiristää se runkoon uppoava kehys+pusla oikeaan asentoon asennuksen jälkeen. Ohjekirjoista/korjausoppaista pitäisi löytyä se tieto miten laitetaan asento kohdilleen en muista itse enää on sen verran aikaa kulunut.
Ainakin uusi pusla mikä tuli E36 oli jo paremman mallinen kuin original mikä oli tehtaalta lähtiessä joten uskon että kestää paremmin.DetroitDieselandia
Comment
-
-
Niin unohtui sanoa että kun vauhdat niin vaihda molemmat puolet samalla.
Se että mistä tietää onko pusla rikki, niin on pakko irrottaa varren etuosan kehys (ne 3 ruuvia, oli aika lujassa vaikkei lukitteella) ja siten pääset näkemään puslan kunnon. Auton alta tiirailemalla menee arvaamiseksi.DetroitDieselandia
Comment
-
Comment