Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 coupen hattuhyllyn irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    E36 coupen hattuhyllyn irroitus

    Tuntuu olevan niin monimutkainen prosessi niin miten ihmeessä tuo lähtee irti.
    Kyseinen malli on takaniskatuilla, jotka eivät ainakaan lähde pelkällä vetämisellä. Nämä ovat ilmeisesti kiinni hattuhyllyn alla klipseillä jotka saa irti kunhan etureunaa saa nostettua, MUTTA penkit alas kaatamalla hattuhyllyn edessä on tuollainen muovisuoja joka on jollain mustilla popniitin tapaisilla kiinni. Miten ihmeessä tuon saa irti.

    Jos joku mielellään selostaisi kohta kohdalta ja vaikka kuvineen niin aina plussaa.
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    #2
    Siitä vaan niitä niittejä repimään irti. Ne lähtee kyllä kunhan auttaa jollain vähän.
    Sit niskatuet on sellasilla sokilla kiinni siellä hattuhyllyn alla.
    c-pilarin verhoilut täytyy ottaa pois ja sit vähän taivuttaa hyllyä niin mahtuu tulemaan...
    Aika paska irroitettava mutta kyllä se sieltä tulee.

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #3
      1. Takapenkin sivupalat irti. Lähtee vetämällä ensin yläpäätä ulospäin ja sitten alapää on sellasessa tapissa kiinni kaatuvien selkänojien puolelta. Huomaa kyllä kunhan ensin irrottaa yläpään.
      2. C-pilarin verhoilut irti. Ensin meisselillä sisävalot irti ja niiden liittimet irti. Etuyläreunasta ulospäin vetämällä yläpää irti. Sitten Sen jälkeen auton perää kohti hieman työntämällä saa otettua ne pois, koska taka-alareunan kiinnikkeet on sellaset koukkumaiset. Ole varoivainen yläkiinnikkeiden kanssa. Mieluummin yksi kohtuullisella voimalla tehty napakka nykäisy oikeaan suuntaan kuin repimällä mihin sattuu.
      3. Muovinen suojalista selkänojien takaa irti. Lähtee meisselillä kampeamalla. Kampea kiinnitysnastojen kohdalta niin et riko listaa/kiinnikkeitä.
      4. Jos kaiuttimet on alkuperäistä linnunpönttömallia, pitää nekin irroittaa. Hattu hyllyn päältä verkot irti meisselillä. Alta Paljastuu kaksi ruuvia, joilla pönttö on kiinni peltirungossa. Ruuvit pois ja pönttö tipahtaa peräkonttiin.
      5. (Tästä en ole varma onko tarpeellista. Itse otin kun hattuhyllyn irroitin.) Takasivuverhoilupaneelit irti. Ovat samanlaisilla kiinnikkeillä kuin ovipaneelit. Kun saa sormet väliin niin lähtee nykimällä irti. Kannattaa hapuilla ne klipsujen kohdat ja nykiä napakoilla nykäsyillä niiden vierestä niin tulee mahdollisimman vähän vaurioita.
      6. Niskatuet irti. Mulla ei oo näitä omassa autossa, joten ei oo kokemusta niiden irrottamisesta, mutta tuossa edellisessä viestissähän niiden kiinnitystapa on kerrottu.
      7. Hattuhylly irti. Ei ole periaatteessa millään kiinni, mutta voi istua aika tiukassa silti. Selkänojien täytyy luonnollisesti olla kaadettuina. Ei ole väliä onko rullaverhoa vai ei, se seuraa mukana. Hattuhyllyä voi koittaa taivuttaa hieman kaarelle ylöspäin ja ottaa kaiuttimen verkkojen reijistä kiinni ja lähtä nykimään poispäin. Voi myös työntää käden hyllyn alle ja kohotella sitä hieman, koska mulla ainakin aurinko oli sulattanut jotku äänieristeet/pehmikkeet peltirunkoon kiinni.


      Toivottavasti tässä ei ole pahoja puutteita. Mutta aika tarkkaan näin minä tein, kun 8 kk sitten purin takaosan sisustukset takalasin tummennusta varten.
      E61 525d LCI

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎