Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E36 325i -91vm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockabilly88
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 16
    • Harjavalta

    Bmw E36 325i -91vm.

    Elikkäs auto käy 5-pytyllä välillä, tulpat vaihdettiin. Eipä auttanut mitään, katottiin koneelta antaako mitään vikakoodia. Eipä sekään näyttänyt mitään, katsottiin myös että onko puola/puolat paskana eipä näyttänyt nekään olevan rikki. Mikä neuvoksi? Kylmänä käy 5-pytyllä ja sitten kun kone lämpee niin sitten käy kaikilla. Tosin vain tyhjäkäynnillä, kun lähdet ajamaan niin käy vähän väliä 5-pytyllä taas ja paukkuu hemmetisti. Päästöt katsottiin, niin aivan hirveät lukemat oli. Lambda on kunnossa ja katti. Kertokaas nyt nerot että mikä neuvoksi!
    Ex:
    E30 316
    E30 325i
    E36 325i
    E38 740i
    Nykynen:E46 330ci
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Miten testasitte puolat?? Niitä ei pysty testaamaan kotikonstein, merkkihuollossa on huhun mukaan joku testeri jolla näkee onko ehjiä vai ei. Jos esim. yleismittarilla niitä mittailee niin se on yhtä tyhjän kanssa. Tarvitset yhden uuden puolan ja sitä sitten kokeillaan sylinteristä toiseen kunnes tärppää. Hintaa on uudella puolalla motonetissä/KL-varaosassa noin 40 euroa. -91 vuosimallissa ei muuten vikamuisti ole vielä niin kehittynyt että se näyttäisi esim.puolista yhtään mitään (tiedetään, tämä on syvältä)

    Kyllä nyt kuitenkin puola/tulpanhattu sektorille menee minun mielestä näiden oireiden perusteella mikäli tulpat on kerran vaihdettu. Oletko putsannut näistä "tulpanhatuista" huolella ne jouset jotka vastaavan tulpan päihin, etteivät ole jumissa/kontakti huono?? Esim.jarrucleaneri on hyvä tähän...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • soldia
      Banned
      • Feb 2006
      • 725
      • Planet X

      #3
      Originally posted by Gonzalez View Post
      Miten testasitte puolat?? Niitä ei pysty testaamaan kotikonstein, merkkihuollossa on huhun mukaan joku testeri jolla näkee onko ehjiä vai ei. Jos esim. yleismittarilla niitä mittailee niin se on yhtä tyhjän kanssa. Tarvitset yhden uuden puolan ja sitä sitten kokeillaan sylinteristä toiseen kunnes tärppää. Hintaa on uudella puolalla motonetissä/KL-varaosassa noin 40 euroa. -91 vuosimallissa ei muuten vikamuisti ole vielä niin kehittynyt että se näyttäisi esim.puolista yhtään mitään (tiedetään, tämä on syvältä)

      Kyllä nyt kuitenkin puola/tulpanhattu sektorille menee minun mielestä näiden oireiden perusteella mikäli tulpat on kerran vaihdettu. Oletko putsannut näistä "tulpanhatuista" huolella ne jouset jotka vastaavan tulpan päihin, etteivät ole jumissa/kontakti huono?? Esim.jarrucleaneri on hyvä tähän...
      Puolan voi testata myös näin?

      Kun auto on käynnissä ja käy siis huonosti niin ota koneen suojamuovit irti jolloin puolat näkyvillä. Irroita puolien liittimiä yksitellen ja kun huono käynti ei muutu vielä huonommaksi niin se kyseinen puola on paskana.

      T: Lech Walesa

      Comment

      • Stude
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 162
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by soldia View Post
        Puolan voi testata myös näin?

        Kun auto on käynnissä ja käy siis huonosti niin ota koneen suojamuovit irti jolloin puolat näkyvillä. Irroita puolien liittimiä yksitellen ja kun huono käynti ei muutu vielä huonommaksi niin se kyseinen puola on paskana.

        T: Lech Walesa
        Tämä toimii vain jos puola on totaalisesti hajonnut..! Ainut varma konsti on kokeilla yhdellä varmasti ehjällä puolalla kaikki läpi..
        -325i sedan -92 Mauritius blau
        -Volvo S80

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4582
          • Tampere

          #5
          puristuspainemittaus voisi olla hyvä tehdä.. ettei ole ollut hämminkiä vaihtotilanteessa.. ei olis ensimmäinen
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Rockabilly88
            Newbiemmer
            • Oct 2005
            • 16
            • Harjavalta

            #6
            Katsottiin liikkeessä tuolla mittarilla noita puolia, tyhmää siinä juuri olikin sen kun auto lämpesi niin sitten ei mitään ongelmaa olisi puolissa ollut. Kylmänä näytti taas vähän sekavia lukemia puolista, pitääpi koittaa vielä että koittaa yhtä ehjää puolaa. Kiioksia infosta!
            Ex:
            E30 316
            E30 325i
            E36 325i
            E38 740i
            Nykynen:E46 330ci

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎