Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ratin vaihdosta E36 -93 (kuvia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redline
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 772
    • Helsinki

    Ratin vaihdosta E36 -93 (kuvia)

    Tuli hankittua kolmipuolainen bägiratti jonka oli tarkoitus korvata vanha ja kulunut nelipuolainen malli. Asentaessa ilmeni kuitenkin onkelmia, sillä ensinnäkin uuden ratin "slipring" on erilainen kuin vanhan. Vanhassa bägillä on liitin joka löytyy ohjauspylvään alta. Uudessa taas ei ole tätä liitintä vaan ilmeisesti toimii slipringin kontaktipinnan kautta. Nimitykset voivat olla päin persettä mutta kuvat selventävät tovion mukaan tilannetta. Uuden ratin slipringin osanumero kertoo että ratin pitäisi istua -94 malliin asti. Eli tuon puolesta kuvittelin että olisi sopinut autooni, joka on siis valmistettu 3/93. Kysymys kuuluu siis: saako tuota uutta rattia millään ilveellä sovitettua autooni?

    Vanha ratti: http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=32&fg=35

    Uusi ratti:


    Kaksi ensimmäistä kuvaa ovat uudesta kolmipuolaisesta ratista ja kolmas vanhasta nelipuolaisesta.
    Last edited by Redline; 08-07-2007, 21:01.
    E30 325i Cabrio -91
    E36 325i Coupè -93
  • Jukipuki
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 380
    • Kontiolahti, Lehmo

    #2
    Ei sit näköjään heittämällä mennytkään paikalleen? Toimiskohan muuten tällainen viritelmä: Vaihdat sen vanhan ratin slipringin uuteen ja otat uudesta osan nro. 2 pois välistä ja tökkäät vanhasta slipringistä tulevan airbägin- ja töötin piuhan bägiin paikalleen (liittimethän pitäisivät olla samanlaisia)... Itse mietin tuota vaihtoehtoa mutta omassa ei se slipring käynyt vanhasta uuteen.
    Last edited by Jukipuki; 28-02-2007, 23:49. Reason: selvennystä
    Ajossa:
    G20 330E
    Ex:
    E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

    Comment

    • Redline
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 772
      • Helsinki

      #3
      Ei mieleästäni onnistu noin. Yritin samaa. Odotellaan josko jollain muulla olisi jotain tietoa/ideoita. Täytyy soitella hieman puheluita merrkkiliikkeisiin jos osaisivat siellä sanoa.

      Hemi ja Buksin-1, missä olette kun teitä tarvitaan?
      E30 325i Cabrio -91
      E36 325i Coupè -93

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Tossa ohjeet toteutukseen
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Robi View Post
          Tuossa on erityypin modausohjeet.
          Enpä ole jo periaatteesta tehdyt mitään "modfikaatioita" airbagjärjestelmiin, vaan aina on vaihdettu oikeat osat oikeaan paikkaan. Eli ei mitään tietoa miten tuo käytännössä onnistuu, mutta ei oikein kaiketi millään järkevämmin kuin vaihtaa kamat oikeanmallisiin. e36:kin on niin monta variaatiota systeemeistä, että kannattaa todellakin varmistaa etukäteen että palikat sopii.

          Comment

          • Redline
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 772
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Robi View Post
            Katselin tuota jo aiemmin mutta niinkuin Hemi totesi, ei tuo modi käy minun rateilleni. Ymmärsinkö oikein, että ratti ei siis sopisi autooni vai tarkoititko Hemi kenties että tuon ratin saisi sopimaan vaihtamalla joitain osia.
            E30 325i Cabrio -91
            E36 325i Coupè -93

            Comment

            • Redline
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 772
              • Helsinki

              #7
              Osaako kukaan sanoa mitä nämä ovat:



              E30 325i Cabrio -91
              E36 325i Coupè -93

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                #8
                Laitetaan vanhaan topicciin.. Minulla juuri samanlainen ongelma kuin aloitus postaajalla. Eli sporttiratissa 3 liukurengasta kun taasen vakiossa nelipuolaisessa vain töötin liukurengas ja bägi johdolla. Onko auton puolelle saatavana erikseen noita koskettimia?
                E61 520Da

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎