Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katti pois E36:sesta ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    Katti pois E36:sesta ?!

    Joo eli onko haittaa/hyötyä jos korvaan katin normaalilla putkella ja vaihdan vakio loppu pöntöl tilalle vapaastivirtaavan pöntön ?:think
    Eli vähän paremmin pitäs viel saada vetämään luonnollisestihan toi katti vähän ahistaa ja varmaan tuo takavaimennin niin nuhaselta vaikuttaa
    Ja auto on lastutettu ja lastu kalibroitu..
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Hmm..Paljon melua tyhjästä?
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Luulisi vähän vaikuttavan päästöihin...
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #4
        Ainakaan E34 540ia ei juuri eroa kulkupuoleltaan vakioputkistolla + kateilla vrt. ei katteja ja Supersprintin catback. Äänet on vähän mukavammat. Sinuna jättäisin katin paikoilleen ja ehkä vaihtaisin sitten siitä taaksepäin putken / vaimentimet.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • datzka
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 778
          • Jyväskylä

          #5
          no ei päästöistä mene ainakaan läpi etkä mitään erikoisempia tehojakaan tule saamaan. Essonbaarissa voi toki kehua "prkl lastu&vapari&pörinäputki, sikanopee 325"
          ///M3 97-

          Comment

          • tigu
            BTCF Member
            • May 2006
            • 947
            • Oulu

            #6
            Saattaapa tehot kuulemma jopa laskea jos katit ottaa välistä pois.:think
            -e21 m50-

            Comment

            • Janssoni
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 371
              • Helsinki

              #7
              Ai ai benibeni, E36 on vähäpäästöinen.. Ei saa ottaa kissaa pois..
              .



              sigpic

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                #8
                Niin, ei tuo lastukaan ihmeitä tee kai vapaastihengittävässä. Itsellä siis autossa oli ostaessa lastu, vapaavirtaussuodatin & asiallinen kotelo, katit ja lambdat poissa ja Supersprintin catback putkisto. Lastun vaihdoin juuri hiljan vakioon ja ihan perstuntumalta autosta saattoi kadota muutama hevonen huipputehoilta ja ehkä ottaa kierroksia aavistuksen hitaammin. Sen sijaan alakierrosvääntöä tuntuisi olevan vakio lastulla enemmän ja auto on miellyttävämpi ajaa. Vähän vaikea selittää, mutta lastun kanssa jotenkin aggressiivisempi.

                Seuraavaksi ostan tuohon jostain vakioputsarikotelon & putsarin ja kunhan ehdin ja saan rahat kasaan tulee lambdat ja katit takaisin. Ainoa mikä jää (kun on uusi, ehjä ja mukavasoundinen) on tuo Supersprint. Toisaalta kyllähän minä nyt vakion 286 hevosenkin kanssa kerkeän.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Halvimmalla taidat saada kulkupuolta lisää kun heität autosta kaiken turhan ojaan, ylimääräiset istuimet, vaimennukset, hifit ym. Painolla sitä kiihdytellään eikä tehoilla niinkään
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Lisäksi kuljettajalle kuntokuuri läskien minimoimiseksi (esim. hiihtokelit ovat nyt mahtavat!) eikä siiderijenkkakahvaisia pissiksiä kyytiin.

                    Comment

                    • Jonhson
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 486

                      #11
                      Originally posted by Janssoni View Post
                      Ai ai benibeni, E36 on vähäpäästöinen.. Ei saa ottaa kissaa pois..
                      Entäpäs jos laittaa paremminvirtaavat catit ja putkiston, esim. SS.Riippuu vähän mihin laittaa, itsellä kävi sama mielessä mutta tuo 328 on niin mopo etten kehdannut laittaa mitään mölyputkea.On aika surullisen näköistä, jos äänet herättää huomiota ja auto ei liiku juuri mihinkään läppätiskissä.
                      -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #12
                        Originally posted by Lanttu View Post
                        Lisäksi kuljettajalle kuntokuuri läskien minimoimiseksi (esim. hiihtokelit ovat nyt mahtavat!) eikä siiderijenkkakahvaisia pissiksiä kyytiin.


                        Todellakin, painon poistolla saa enemmän aikaseksi kuin kattien poistolla!
                        ...

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          #13
                          Originally posted by Jonhson View Post
                          Entäpäs jos laittaa paremminvirtaavat catit ja putkiston, esim. SS.
                          Kuten sanottua, ero ei ole merkittävä jos vertaa:

                          Vakio / lastu, vv-suodatin+kotelo, katit pois ja decat SS:ää. Ero on itse asiassa ainakin 540i:n kohdalla niin pieni, että mieluummin ajan itse hyvin toimivalla ja miellyttävällä vakiolla. Eli oma mielipide on, että jos kaikki on ehjää, ei sitä kannata vaihtaa viriosaan, mutta jos esim. putki hajoaa voi sen ja katit korvata virimalleilla. Saattavat olla keveämpiä ja äänet paranee. Tehon takia en tällaista viritystä itse tekisi.
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • Jonhson
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 486

                            #14
                            Originally posted by Tenox View Post
                            Kuten sanottua, ero ei ole merkittävä jos vertaa:

                            Vakio / lastu, vv-suodatin+kotelo, katit pois ja decat SS:ää. Ero on itse asiassa ainakin 540i:n kohdalla niin pieni, että mieluummin ajan itse hyvin toimivalla ja miellyttävällä vakiolla. Eli oma mielipide on, että jos kaikki on ehjää, ei sitä kannata vaihtaa viriosaan, mutta jos esim. putki hajoaa voi sen ja katit korvata virimalleilla. Saattavat olla keveämpiä ja äänet paranee. Tehon takia en tällaista viritystä itse tekisi.
                            Juu tehontakia ei kannata, mutta jos haluaa paremmat äänet.Voisi toimia esim. sinulla kun on 8-kone niin, sellaiset hillityt murinat olisi varmaan ok ja polle jos toinenkin voi siinä sivussa tulla, mutta sillä ei niin merkitystä.Tätä lähinnä tarkoitin sillä, kun kirjoitin riippuu mihin laittaa...
                            -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

                            Comment

                            • toni78
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 285
                              • Nousiainen

                              #15
                              ei ehkä ihan sama kuin vakiokoneesta katin poisto mutta kyllä siitä joskus hyötyäkin on.

                              alla olevassa kuvassa on on käyrät kateilla ja niiden poiston jälkeen, muuta koneelle ei mittausten välillä ole tehty, tämän jälkeen saatiin säätämällä vielä hieman tasoitettua/parannettua lukemia (6000rpm --> pyörät luistavat rullilla, joten katittomat käyrät tippuvat melko oleellisesti)
                              koneena s50b30 vähän muuneltuna...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎