Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3 Puhaltimen säädin jumissa ja nyt myös RIKKI!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • säkki
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 2372
    • espoo

E36 M3 Puhaltimen säädin jumissa ja nyt myös RIKKI!

Eli osaako joku viisaampi valottaa,miten vaikea on korjata puhaltimen säädin,eli siis kyseessä se säätönupikka,jolla säädetään mihin puhallus suuntaa autossa,lasilla vai jaloille vai naamalle jne... Eilen koitin kääntää puhallusta pois ikkunoilta ja säädin jumittui,mutta kääntyi kuitenkin sen verran ettei enää puhalla tuulilasille vaan jonnekkin muualle :( Voitte kuvitella kosteella kelillä sitä huurun määrää mitä ei ikkunoista saa pois. Auttakee auttakee

Niin siis vika on paikallistettu siinä mielessä että säätönupikasta lähtevä vaijeri joka vie jonnekki ihmeen muoviseen koukunmalliseen osaan,niin on ilmeisesti irti/rikki ja mahollisesti myös jotain muuta siitä säätönupikan takaa voi olla rikki !!
    Last edited by säkki; 12-03-2007, 20:46.
    Bmw E60 520D LCI -08
  • Ranne
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 66
    • Eurajoki

Mulla oli sama vika omassa e36:ssa. Oli jotenkin jumissa mutta "pikku runkkaamisella" alkoi taas pelittämään ja hienosti pelittääkin.

Comment

• säkki
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 2372
      • espoo

Originally posted by Ranne View Post
      Mulla oli sama vika omassa e36:ssa. Oli jotenkin jumissa mutta "pikku runkkaamisella" alkoi taas pelittämään ja hienosti pelittääkin.
      Joo tämän saman "runkutustoimenpiteen" suoritin myös itse,kun rohkeni pienessä sievässä vääntää lujempaa sitä vipua Ja sainkin sen kääntymään ympäri,mutta taitaa se vaijeri vai mikä siellä nyt onkaan mikä niitä läppiä siirtelee ja aukoo niin venyny sen verran,ettei tosiaan kyllä ole kuvien perusteella kohdallaan kun vääntää esim. tuulilasille puhaltamaan,vaan puhaltaa jonnekkin ihan muualle Noh,täytynee kattoa. Robi tossa mainitsikin jo hyvän "pajan" jossa vois käydä kysäsee laittoa kuntoon. (sen verran neuroottinen olen että huvittais saada se toimimaan ihan niinkuin uudenkarhea )
      Bmw E60 520D LCI -08

Comment

• säkki
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 2372
        • espoo

ja nyt kun tuli runkuteltua sitä säädintä lisää ni nyt se sit hajos. eli se vaijeri ilmeisesti lähti irti tai meni poikki jne...ai vituttaako,no arvaa huvikses
        Bmw E60 520D LCI -08

Comment

• sasha325
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 153
          • keski-suomi

runkuttamisesta....

mulla oli sama ongelma et se välillä jumitti ja aikani sitä voimalla(ei älyllä) kääntelin ja naps säätimenpuoleisestä päästä ohut metalliakseli poikki ei vaijeri ja eikun tilaamaan kokonaan uutta möykkyä...........
          Käyttis E61 525da -06
          ex e39 530 da Touring -01
          ex e36 325 -92
          ex e39 530 da -99
          ex e30 316 ja 325

yms muut merkit

Comment

• säkki
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 2372
            • espoo

Originally posted by sasha325 View Post
            mulla oli sama ongelma et se välillä jumitti ja aikani sitä voimalla(ei älyllä) kääntelin ja naps säätimenpuoleisestä päästä ohut metalliakseli poikki ei vaijeri ja eikun tilaamaan kokonaan uutta möykkyä...........
            Juu näin tais käydä täälläki sitten :( Noh,pitänee mennä näyttämään sitä jollekki joka sen osais laittaa,koska se "kanitus" pitää saada sieltä pois kuitenki
            Bmw E60 520D LCI -08

Comment

• Kaimann
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1214
              • Karigasniemi

OT mutta on se kuitenki hyvä tietää etten oo ainoa joka yrittää voimalla korjata asioita joita ei mieli pysty ymmärtämään Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka
              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

Comment

• datzka
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 778
                • Jyväskylä

mulla pitäs löytyä tollanen ilmastoinnin säätöpaneeli jos tarvetta.
                ///M3 97-

Comment

• säkki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 2372
                  • espoo

Originally posted by datzka View Post
                  mulla pitäs löytyä tollanen ilmastoinnin säätöpaneeli jos tarvetta.
                  Moro,joo kiinnostaa mutta onko sulla siis se paneeli missä on kaikenmaailman merkit ja systeemit ja mihin ne säätönupikat tulee kiinni ? Kun mä tartten ilmeisesti nyt sen vaijerin ja jotkut muut osat sieltä sisäpuolelta jotka siis liikuttavat niitä läppiä...Ens viikon alusta pitäs päästä pajalle ottamaan auki toi ja kattomaan mitä siellä on syöty...
                  Bmw E60 520D LCI -08

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎