Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 325i automaatti vm.92 "vinkkejä"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuusikko
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 4

    BMW 325i automaatti vm.92 "vinkkejä"

    Elikkä tarkoituksena olisi laittaa otsikon mukainen auto.
    Mitä kannatta huomioida ostaessa (ei ole bemua vielä omistanut) siitä vähäinen tieto.
    Esim. miten automaatti kestää tässä mallissa, mitkä vaki-paikat kannattaa tsekata, onko järkevä ostos ylipäätään.

    Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Kiitos
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Ensin luet kolme viikkoa tämän foorumin vanhoja juttuja, niinku piru raamattua. Sitten olet viisaampi ostamaan. Kaikki asiat käsitelty noin N+1 kertaa jo.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ...ja muistat että kyseisessä vuosimallissa on mm.vielä laatikko jonka murheet ovat kerrannallisia jo -93 mallisiin....

      Comment

      • mikalkai
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 308
        • Oulu

        #4
        Heitin sulle privaa.

        -Mika K
        Ajossa:
        E39 530i Touring M-Sport

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14340
          • Oulu

          #5
          Taitaa suurin murhe olla eteenpäin myyminen...
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • kuusikko
            Newbiemmer
            • Mar 2007
            • 4

            #6
            Jep..jep minkalaisia onkelmia tuon automaatti-laatikkon kanssa ollut.
            Kävin tuossa vilaseen Hollannista tuotua 200tkm. Bemua ihmetystä aiheutti rähjäinen sisuta, eli eikö bemun verhoukset kestä vai oiskonhan mittarin rullaati rullaus kyseessä.
            Toinen ihmetys oli, että ymärtääkseni jakopää on ketjulla, joka kuulemma oli rallattanut.
            Monella muulla merkillä ketjulla ajelee paljon pitempiäkin kilsoja, eli rupes epäilyttään ihan tosissaan, että kilometrit ei pitäs paikkaansa.

            Miten niin on vaikea myydä kyseistä mallia faktaa peliin.. ajattelin ostaa itelle auton, enkä myydäkseni sitä, siinä on semmoonen pikkuero.

            Kiitti privasta "mikalkai" otanpa huomioon tarjouksesi, itekki töllistelen täällä Oulun seudulla

            Ps. jos sinulla on 325 myynissä tai tiedät sellaisen jolla olisi, nakkaappa viestiä tännepäin.

            Comment

            • Sturmovik
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 360
              • häme

              #7
              Penkkien kulumiseen/huonoon kuntoon voi olla useempikin syy. Tietenkin toi mittarin rullaus on hyvin mahdollista, mutta kyllä ne penkit äkkiä paskaks saa ihan vaan väärällä käytölläkin.

              Se koneen rallatus vois vaikka johtua väsyneestä ketjunkiristimestä. Tässä ei varmaan Vanosta ollut?

              Poijjaat varmaan tarkotti tolla jälleen myymisen vaikeudella sitä, että näitä e36:sia on varmaan jo enemmän Suomessa kuin Saksassa.

              Edit: Tosiaan ainakin mun mielestä noissa e36:ssa on jo ihan ostajan markkinat, älä osta väkisin sitä huonointa. Suomestakin luulis jo löytyvän valinnan varaa. Ja mielellään vielä kun ostat -93 tai uudemman niinku Hemi tais sanookin.
              Last edited by Sturmovik; 15-03-2007, 10:23.

              Comment

              • kuusikko
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 4

                #8
                Eli jos auto on alle vm.93 ja manuaalina onko sekin ollut susi syntyessään.
                Mitä uudistuksia ja parannuksia vm93 ylöspäin on tullut

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  9/92-eteenpäin kyseessä on jo melkoisen eri auto joka suhteessa....ja varsinkin sen automaatin suhteen. Toisaalta varsinkin sähköpuolella ja sisustamateriaaleissa tapahtui suurimmat parannukset 9/93-jälkeen.

                  Comment

                  • jape06
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 96
                    • N/A

                    #10
                    Itse olen vakaasti sillä kannalla että 200tkm tai alle ajetun auton penkit/ratti/vaihdekeppi ja polkimet eivät saisi olla kovin kuluneita. Epäile ajomäärää jos siitä ei ole mitään todisteita. Muuten noista voi sanoa, että valitettavan moni on huonossa kunnossa ja harvempi myy ihan täydellisiä yksilöitä. Huoltoihin ja vakuutuksiin on hyvä varata rahaa tavallista enemmän. Vasta katsastettu auto on varmaan turvallisin ostos.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      ^^^^ Noh noh... Itse ostin 180tkm ajeryn e30, ja kilometrin VARMASTI oikein, niin olihan siellä jokainen penkki revennyt jostain kohtaa... En sitten tiedä mikä tilanne on e36 verhoilun kanssa, muut noin niinkun yleinen huomio....

                      Comment

                      • kuusikko
                        Newbiemmer
                        • Mar 2007
                        • 4

                        #12
                        Noniin alkaa hahmottua että vm92 varsinkin tomaatilla vatustettuna kanntaisi välttää.
                        Eli onko vm.93 ylespäin turvallisempi ostos ylipäätään, onko ilmenny jotain lastentautia mitä kannattas kattella tarkemmin

                        Tympiä tuo autokuume ku se on aina päällä hmmm... saiskohan tuohon antipiottikuurin

                        ISO kiitos kaikille vaivaa nähneille, jotka ovat jaksannet raatata juttua, lisää saa laittaa tiedon jano on valtava...

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          9/92-eteenpäin kyseessä on jo melkoisen eri auto joka suhteessa....ja varsinkin sen automaatin suhteen. Toisaalta varsinkin sähköpuolella ja sisustamateriaaleissa tapahtui suurimmat parannukset 9/93-jälkeen.
                          Eikös se parannus ainakin alustaan ja jonnekkin muualle tullut jo 6/92..ensimmäiset vanoksetkin teki tuloaan jo tuolloin.

                          Originally posted by jape06 View Post
                          Itse olen vakaasti sillä kannalla että 200tkm tai alle ajetun auton penkit/ratti/vaihdekeppi ja polkimet eivät saisi olla kovin kuluneita. Epäile ajomäärää jos siitä ei ole mitään todisteita. Muuten noista voi sanoa, että valitettavan moni on huonossa kunnossa ja harvempi myy ihan täydellisiä yksilöitä. Huoltoihin ja vakuutuksiin on hyvä varata rahaa tavallista enemmän. Vasta katsastettu auto on varmaan turvallisin ostos.
                          Kyllä sen ratin ja nupit päivineen saa kulumaan väärällä käytöllä vaikka auto olisi vain 50tkm ajettu..Noista ei kannata lähteä auton kuntoa katsomaan. Katsastettu auto ei tosiaankaan ole se "turvallisin" ostos. Eihän tästä ole aikaakaan kun foorumilla oli muistaakseni netistä puolella erittäin hyvä esimerkki tämän väitteen tukemiseksi.
                          Kun ei hullaannu siinä auton ostossa ja ajattelee järjellä niin varmasti löytää sen kelpo auton. Kannattaa varata parisen tuntia sen auton tutkimiseen niin löytää paljon vikoja/meikkauksia jos niikseen tulee. Jos myyjä alkaa tästä hätäilemään niin silloin voinee arvata että auto ei ole sitä mitä pitäisi.

                          Originally posted by zener View Post
                          Taitaa suurin murhe olla eteenpäin myyminen...
                          Tätä en minä oikein ymmärrä, itse en ainakaan ajattele autoa ostaessa että hmm..tätä halusin, nyt sen sain ja paljonkohan saan tästä myydessäni.
                          Henk. koht. ainakin ostan, ajan, (tuunaan jos jaksan), huollan ja myyn sitten joskus sen hetkisillä markkinahinnoilla. Ei noista lehmistä koskaan omiaan pois saa.
                          Pohjaton kaivo - Auto.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎