Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 316 M40 Venttiilien säätö ohjeet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rentturaakki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 129

    E36 316 M40 Venttiilien säätö ohjeet?

    Elikäs oiskos kellään heittää linkkiä jollekkii sivulle missä kyseiset ohjeet löytyisivät kun ei täältäkään löytynyt.
    Nykyne: E34 525i
    Exät:
    Coupe Sunny 1,6 vm.88
    Coupe Sunny 1,6 vm.87
    Mese 240D (123) vm.82
    Datsun 140y 1,2 vm.82
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Hydrauliset, ei voi säätää
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • rentturaakki
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 129

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      Hydrauliset, ei voi säätää

      No onkos sitä nakutusta nyt sitten vaa kuunneltava?
      Nykyne: E34 525i
      Exät:
      Coupe Sunny 1,6 vm.88
      Coupe Sunny 1,6 vm.87
      Mese 240D (123) vm.82
      Datsun 140y 1,2 vm.82

      Comment

      • jarci
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 783
        • Sawo

        #4
        ei ole mikään pakko kuunnella. jos ostaa uudet hydr. nostajat
        Nykyisin mennään X3 E83

        Comment

        • rentturaakki
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 129

          #5
          Originally posted by jare ///M3 View Post
          ei ole mikään pakko kuunnella. jos ostaa uudet hydr. nostajat
          onko hintasa värtti sitten? mitään haittaa pidemmän päälle nakutuksesta? itellä m20b25 motissa ihan säädettävät kyllä ja on aina tullu laitettua jos on nakutellu että ei sinän sä tietoa noista hydraulisista
          Nykyne: E34 525i
          Exät:
          Coupe Sunny 1,6 vm.88
          Coupe Sunny 1,6 vm.87
          Mese 240D (123) vm.82
          Datsun 140y 1,2 vm.82

          Comment

          • jarci
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 783
            • Sawo

            #6
            motonetissä muistaakseni noin 20e/kpl. -ja kyllä. m20 ei oo hydr. nostimia.
            Nykyisin mennään X3 E83

            Comment

            • rentturaakki
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 129

              #7
              Originally posted by jare ///M3 View Post
              motonetissä muistaakseni noin 20e/kpl. -ja kyllä. m20 ei oo hydr. nostimia.

              Vakavaakin haittaa? Meinasin vaan kesällä ois otollisemmat noi olosuhteet tohon pihalla remontoimiseen... mutta jos tässä nyt jäniksen selässä ollaan nii sitte täytyy kyllä liikkeesee viedä?! Juu ja vähän alta 20e nuo näytti kappaleelta olevan. Tietoa monikos venanen tollane motti on?
              Nykyne: E34 525i
              Exät:
              Coupe Sunny 1,6 vm.88
              Coupe Sunny 1,6 vm.87
              Mese 240D (123) vm.82
              Datsun 140y 1,2 vm.82

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by rentturaakki View Post
                Tietoa monikos venanen tollane motti on?
                8 venttiiliä on.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • rentturaakki
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 129

                  #9
                  Originally posted by tmth View Post
                  8 venttiiliä on.
                  Selvä peli...

                  Edit: nii tuleekos pidemmän päälle minkälaisia vaurioita?
                  Last edited by rentturaakki; 18-03-2007, 20:56.
                  Nykyne: E34 525i
                  Exät:
                  Coupe Sunny 1,6 vm.88
                  Coupe Sunny 1,6 vm.87
                  Mese 240D (123) vm.82
                  Datsun 140y 1,2 vm.82

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    #10
                    Toi nakutus saattaa tulla myös kuluneista keinuista/nokasta, eli mahdollisesti
                    nakutus ei häviä pelkällä nostajien vaihdolla.
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • rentturaakki
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 129

                      #11
                      Originally posted by M40 Power View Post
                      Toi nakutus saattaa tulla myös kuluneista keinuista/nokasta, eli mahdollisesti
                      nakutus ei häviä pelkällä nostajien vaihdolla.
                      joo mää kattelin noita "nokka" topikkeja kans mutta ei mielestäni kyllä mitään kiertämis ongalmaa tai muutakaan sellasta ole. kakkosella lämä pohjassa saa sen 80km\h vauhtia kun rajotin sitten lyö kiinni. Tarkkoja kierros lukuja on mahdoton sanoa kun on se idioottimainen kello siinä kiekkamittarin paikalla
                      Nykyne: E34 525i
                      Exät:
                      Coupe Sunny 1,6 vm.88
                      Coupe Sunny 1,6 vm.87
                      Mese 240D (123) vm.82
                      Datsun 140y 1,2 vm.82

                      Comment

                      • M40 Power
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 584
                        • Turun seutu

                        #12
                        Originally posted by rentturaakki View Post
                        joo mää kattelin noita "nokka" topikkeja kans mutta ei mielestäni kyllä mitään kiertämis ongalmaa tai muutakaan sellasta ole. kakkosella lämä pohjassa saa sen 80km\h vauhtia kun rajotin sitten lyö kiinni. Tarkkoja kierros lukuja on mahdoton sanoa kun on se idioottimainen kello siinä kiekkamittarin paikalla
                        Meikäläisellä on tollanen M40 mosalla varustettu E30. Ottaa myös ihan normaalisti kierrokset rajoittajalle mutta pitää sellasta veemäistä säksätystä, joka melko varmasti johtuu kuluneesta nokasta/nostajista.
                        EX: E30, E34, E36, E36 compact

                        Nyk. -99 320D

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Ei sitä nokan kulumista voi päätellä mistään kierros-ongelmista, se pitää katsoa sinne venttiilikopan alle ja tutkia nokkaa. Jos rapisee, niin parasta vaihtaa kaikki osat sinne. Pienet kulumat vastakkaisessa osassa eivät poista rapinoita kokonaan vaan aiheuttavat toisen remontin.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎