Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 vm. 97-98 vs. E46 328 vm. 98-99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikalkai
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 308
    • Oulu

    E36 328 vm. 97-98 vs. E46 328 vm. 98-99

    Moi,

    Kymys kuuluu seuraavasti: Mitä käytännön eroa on otsikossa olevien autojen tekniikassa? Kori nyt on ihan eri se on päivän selvää mutta tekniikka yleensä, moottori, alusta, voimansiirto, perä jne. Sitä tässä vain mietiskellyt, että jos tekniikka noissa ihan uusimmissa E36 328:ssa on käytännössä lähes sama verrattuna E46:een, niin voisi harkita myös tuota E36 korilla olevaa 328:ia.

    -Mika K
    Ajossa:
    E39 530i Touring M-Sport
  • Jonhson
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 486

    #2
    Eikös tupla-vanos tee pesäeroa näiden välillä.
    -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

    Comment

    • mikalkai
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 308
      • Oulu

      #3
      Tarkoittaako tämä sitä, että näissä viimeisissä E36 328:ssa on myös näitä kuuluisia vanos ongelmia?

      -Mika K
      Ajossa:
      E39 530i Touring M-Sport

      Comment

      • olaus
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 687
        • jyväskylä

        #4
        Eipä oo e36 328 juurikaan vanos ongelmia jos vertaa vanhempaan 325 malliin. Kannattaa miettiä haluaako maksaa sitä extraa siitä e46 mallista kun niissä on kuulemma suurempi vikatiheys kuin loppuvuosien e36 malleissa. Haku toiminnolla löytyy lisää. Esim. Luukkujen/saumojen ruosteongelmat.

        Comment

        • mikalkai
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 308
          • Oulu

          #5
          Näin minä itsekin asiaa mietiskelin. Tuohon mun budjettiin kun saa just sellaisen ensimmäisen vuoden E46:n, kun taas E36:n saa juuri sellaisen kun haluaa ja rahaa jää yli vaikka leipoa koko auto uuteen uskoon.
          Ajossa:
          E39 530i Touring M-Sport

          Comment

          • Jonhson
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 486

            #6
            Originally posted by mikalkai View Post
            Näin minä itsekin asiaa mietiskelin. Tuohon mun budjettiin kun saa just sellaisen ensimmäisen vuoden E46:n, kun taas E36:n saa juuri sellaisen kun haluaa ja rahaa jää yli vaikka leipoa koko auto uuteen uskoon.
            Tuli mieleen, kun vähän aikaa sitten joku möi vähän ajettua suomi E46:a 13t€.Ei mitään vikojakaan maininnut.
            -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Jonhson View Post
              Tuli mieleen, kun vähän aikaa sitten joku möi vähän ajettua suomi E46:a 13t€.Ei mitään vikojakaan maininnut.
              Perusvarusteilla olevaa TAX FREE (e46)328:a vois saadakkin suomesta tuohon hintaan.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • mikalkai
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 308
                • Oulu

                #8
                Mie muistanki tuon. Oli kauan myynnissä. Oikeat pappa varusteet: Kangas penkit, ei ilmastointia.
                Ajossa:
                E39 530i Touring M-Sport

                Comment

                • mikalkai
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 308
                  • Oulu

                  #9
                  Löysinkin heti sopivan: Linkki
                  Ajossa:
                  E39 530i Touring M-Sport

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    e46:n TU/steptronic tekniikka on käytännössä täysin eri kuin viimeisissäkään e36:ssa. Vaikka ensimmäisten e46:ten vikatiheys onkin suurempi kuin parisen vuotta myöhemmin valmistettujen, niin mitään mullistavaa eroa siinä ei ole viimeisten e36:n kanssa. On kuitenkin muistettava että ensimmäiset e36:et ovat osin laadullisesti ja vikatiheydeltään Opel tasoa, mutta kuitenkin kehittyivät huomattavasti mallisarjan loppua kohti.
                    e46:n luukuissa joko on tai ei ole ongelmia ja tämä on Pentti Perusautoilijankin helppo tunnistaa autoa ostettaessa.
                    e46 on kuitenkin muuten eri vuosikymmenen tuote kuin e36 joka kuitenkin oli piirrustuspöydällä jo 80-luvulla.
                    Toki nuo viimeiset e36:set ei ole huono valinta siis sekään jos tuo malli-ikä ei paina henkisesti.

                    Comment

                    • mikalkai
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 308
                      • Oulu

                      #11
                      Kiitoksia Hemi vastauksesta. Juu ei mulla kyllä tuo "ikä" vaivaa. Lähinnä se, että jos tekniikka on mullistavasti muuttunut, niin se olisi vaikuttanut. TU/Steptronic ilmeisesti viittaa automaattiin? Itsellä kuitenkin manuaali on hakusessa, joten tuosta ei sinänsä hyötyä ole. Onko muuten varaosissa hintaeroja noin yleensä?
                      Ajossa:
                      E39 530i Touring M-Sport

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by mikalkai View Post
                        Moi,

                        Kymys kuuluu seuraavasti: Mitä käytännön eroa on otsikossa olevien autojen tekniikassa? Kori nyt on ihan eri se on päivän selvää mutta tekniikka yleensä, moottori, alusta, voimansiirto, perä jne. Sitä tässä vain mietiskellyt, että jos tekniikka noissa ihan uusimmissa E36 328:ssa on käytännössä lähes sama verrattuna E46:een, niin voisi harkita myös tuota E36 korilla olevaa 328:ia.

                        -Mika K
                        No, tekniikkaa se on turvatekniikkakin. Ainakin noissa Eurocap- tms testeissä E46 on pärjännyt huomattavasti paremmin kuin E36. Miten käytännön mälleissä, en tiedä.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • mikalkai
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 308
                          • Oulu

                          #13
                          Onhan noissa useissa E46:ssa useampi airbagi mutta kyllä noissa viimeisissä E36:ssa löytyy jo kuitenkin molemmille edessä oleville bägit. Mutta kyllähän se tosiasia on, että mitä uudempi auto, sen turvallisempi. Siis ainakin yleensä. Jätetään ne kiinalaiset sitten ihan omaan sarjaan
                          Ajossa:
                          E39 530i Touring M-Sport

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by mikalkai View Post
                            Onhan noissa useissa E46:ssa useampi airbagi mutta kyllä noissa viimeisissä E36:ssa löytyy jo kuitenkin molemmille edessä oleville bägit. Mutta kyllähän se tosiasia on, että mitä uudempi auto, sen turvallisempi. Siis ainakin yleensä. Jätetään ne kiinalaiset sitten ihan omaan sarjaan
                            Hemi voi jatkaa, mutta käsittääkseni E46 on jo ns suurlujuusterästä, jolloin koko kehikko on selvästi tukevampi. Rakenteessa muutenkin nämä turvallisuusasiat ovat enemmän otettu huomioon.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎