Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konevaihto E36 ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hyppyri
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 331
    • Espoo

    Konevaihto E36 ??

    Elikkä:

    Bimmeriä ei viellä ole mutta toivottavasti pian. E36 Coupe olisi hankinnassa ja lähiviikkoina semmonen olisi pihaan tarkoitus vetää ja eka autoni Primera 97 1,6l saa väistyä

    Kuitenkin nyt sattui hyvä tarjous kohdalle:

    140 tkm ajettu 2,5l single vanos moottori apulaitteineen olisi tiedossa sopivaan hintaan. Kysynkin että mihin E36:iin toi kone sopii? Eli hakisi koneen pois ja muutaman viikon päästä etsisi siihen sopivan kuoren ympärille

    Eli jos käyn ton koneen hakemassa niin onnistuuko konevaihto esimerkiksi E36 320:een? Vai voinko kenties katsoa mitä tahansa E36:sta (316,318,320 jne.)?
    sigpic
    Ex.
    E36 325i "M-Sport"
    E36 328i M-Sport
    E39 523ia
    E46 320da
    E39 525ia
    Nyt F30 320ia xDrive Sport & E46 M3 Cabrio
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Miksi vaihtoehtona ei olisi alkuperäinen 325i??


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • jarci
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 783
      • Sawo

      #3
      miksi ruveta tekemään tekniikanvaihtoa.. ostat kerralla alkuperäisen.
      Nykyisin mennään X3 E83

      Comment

      • Hyppyri
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 331
        • Espoo

        #4
        Vähän arveluttaa noi 325:t joilla on ajettu je 280tkm ja hinta on silti sama mitä tulisi esim. 320 + 140tkm 2,5l kone maksamaan. Tämä siis oli ideana.
        sigpic
        Ex.
        E36 325i "M-Sport"
        E36 328i M-Sport
        E39 523ia
        E46 320da
        E39 525ia
        Nyt F30 320ia xDrive Sport & E46 M3 Cabrio

        Comment

        • jarci
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 783
          • Sawo

          #5
          no paremmin saa myytyä 280tkm ajetun alkup. 325sen. kuin esim. tekniikan vaihdettu 318->2.5.
          Nykyisin mennään X3 E83

          Comment

          • Hyppyri
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 331
            • Espoo

            #6
            Originally posted by jare ///M3 View Post
            no paremmin saa myytyä 280tkm ajetun alkup. 325sen. kuin esim. tekniikan vaihdettu 318->2.5.
            Tämä on kyllä totta.

            Tarkoituksena olisi siis saada tuollainen aihio josta voisi saada kivan projektin ja samalla olisi mukava olla kone suhteellisen tuore ja alkuun pääsisi sopuhinnalla. Eli ihan yhden kesän autoa ei olisi tarkoitus hankkia.

            EDIT: Paikka ja aikaa kyllä löytyy joten se ei ole ongelma tässä tapauksessa. Kysymys vain kuuluu että onnistuuko vaihto kaikkiin E36 Coupe:n moottoreiden tilalle?
            Last edited by Hyppyri; 25-03-2007, 20:55.
            sigpic
            Ex.
            E36 325i "M-Sport"
            E36 328i M-Sport
            E39 523ia
            E46 320da
            E39 525ia
            Nyt F30 320ia xDrive Sport & E46 M3 Cabrio

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9942
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Hyppyri View Post
              Tämä on kyllä totta.

              Tarkoituksena olisi siis saada tuollainen aihio josta voisi saada kivan projektin ja samalla olisi mukava olla kone suhteellisen tuore ja alkuun pääsisi sopuhinnalla. Eli ihan yhden kesän autoa ei olisi tarkoitus hankkia.

              EDIT: Paikka ja aikaa kyllä löytyy joten se ei ole ongelma tässä tapauksessa. Kysymys vain kuuluu että onnistuuko vaihto kaikkiin E36 Coupe:n moottoreiden tilalle?
              Periaatteessa onnistuu.Huomioitavaa on tietenkin sähköistykset/ajonestot,alustojen tekniikkavaatimukset,käypäsyys laatikoihin jne,jne.
              Jos tykkää ja osaa näprätä,niin mikäpä siinä.Valmiin ja ehjän tekniikkavaihdos auton loppubudjetti ei kuitenkaan välttämättä ole halvin,jos joutuu paljon tekniikkaa vaihtelemaan (esim. 316->325:ksi).Eri asia on jos löytyisi konevikainen 325:n mihin tuon koneen voisi istuttaa pienillä kustannuksilla.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Niin+ että vaihtoon menee helposti lähes koko alusta jarruineen+perämurikka+putkisto(mistä nämä?=rahaa palaa).
                Lisäksi vähintään konepuolen kaikki sähköt ohjauselektroniikkoineen jne.jne. Lisäksi mahdollinen ajonesto voi tehdä projektista pahimmillaan tuskaista.
                Prosentteja tulee otteeseen 35%-44%:n väliltä ja hintaa proggikselle 1 1/2x yhden ehjän 325:n verran. Tulee aika kalliit kilometrit suhteessa 150tkm vs.280tkm? Varsinkin kun myydessä tuollainen 44% prosenttipommi on halvempi kuin 318-320 orggis, niin pääomaa+tehtyä työtä sulaa kyllä "hieman" enemmän kuin ostaa suosista alle 200tkm ajettu 325.
                Eli aivan absurdin järjetön jo ajatuksenakin.

                Comment

                • Hyppyri
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 331
                  • Espoo

                  #9
                  Hemille kiitos inffosta. Aika paljon olisi siis vaihdettavaa. Alustan suhteen ajattelin kyllä KW VARIANTE 1 settiä jne.

                  Ja todellakin osia olisi tiedossa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=89300 Ja kauppoja ollaan vähän suunniteltu alustavasti.

                  Mutta tosiaan saisinko viellä Hemiltä tai vastaavalta kokemusta omaavalta tietoa että olisiko mahdollista päästä tolla osatarjonnalla alkuun jne? Projektimielessä siis olen edelleen ja kysynkin viellä kerran että noilla tarjonnalla olisiko aivan tuskaista?
                  sigpic
                  Ex.
                  E36 325i "M-Sport"
                  E36 328i M-Sport
                  E39 523ia
                  E46 320da
                  E39 525ia
                  Nyt F30 320ia xDrive Sport & E46 M3 Cabrio

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Tuohon on mahdotonta vastata yhtään mitään koska en näe ajatuksessa järjen häivääkään, enkä missään tapauksessa pitkässä juoksussa onnistumisen edellytyksiä mikäli e36 ei ole autona edes ennestään tuttu.
                    Jos tässä on jokin rahansäästöajatus, niin se ei todellakaan tule toteutumaan missään suhteessa. Jos taustalla on halu rempata ja vielä maksaa siitä, niin varmasti tuo ammattikoulun autonasentajalinja tai jokin paikallinen autokerho tarjoaa halvemmalla paljon enemmän. Jos taustalla on jokin masokistinen elementti, niin kusiaispesässä istuminen on kuitenkin ihan ilmaista.
                    No, jos nyt ihan väkisin kuitenkin tarvitset jonkin e36 "projektin", niin hae se tuolta ja saat sijoitetulle työllesi jopa pienen palkan. Juuri nyt ei näytä olevan yhtään 325:sta, mutta eiköhän niitäkin tässä lähiviikkoina ole tarjolla useitakin 1500-4000€:n hintaan: www.autovahinkokeskus.fi
                    Last edited by Hemi; 26-03-2007, 13:53.

                    Comment

                    • Hyppyri
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 331
                      • Espoo

                      #11
                      Selvä juttu, pitää siis harkita viellä mihin ryhtyy.
                      Ideana siis oli hankkia auto johon viitsisi panostaa enemmän kuin 97 primeraan ja jota voisi tässä pikku hiljaa tallissa väsäillä ilman kiireitä. Mutta ymmärrän että tuskaa voi olla sitten kai liiankin kanssa?
                      Noh ompa aikaa katsella tulevia yksilöitä
                      Rahan säästössä siinä mielessä että kun saa esim. jonkun 320 katiskan raahattua tallille ja koneen siihen niin alkupanostus olisi suhteellisen pieni ja koko ajan voisi uutta palikkaa hankkia, kun lompsa sallii.

                      Mutta eipä tässä ole kiiretä joten pitää odotella jos myyntii sattuisi kiva yksilö jonka tekniikkaan ei tarvitsisi niin paljoa panostaa. Kiitos inffosta!
                      sigpic
                      Ex.
                      E36 325i "M-Sport"
                      E36 328i M-Sport
                      E39 523ia
                      E46 320da
                      E39 525ia
                      Nyt F30 320ia xDrive Sport & E46 M3 Cabrio

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Vielä kerran: Seuraa tuota AVK:n tarjontaa ja hae "projekti" sieltä. Silloin tehty oma työ+panostettu pääoma ei valu 100%:sti läpi sormien, vaan kasvaa jonkin verran jopa korkoa. Ne satasethan voi tulla repimään myös meidän tontille, jos mitään muuta tekemistä ei oikein ole.

                        Comment

                        • [pmp]
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 650
                          • Vantaa

                          #13
                          Ja helpommalla pääset kun ostat jonkun konevikaisen 325 nii ei tartte sitten ihmetellä alustaa jarruja yms hemin mainitsemia seikkoja. Minkäs ikäisestä autosta nyt suunnilleen puhutaan? Ja minkälaista pudjettia?
                          F31 335dx m-sport
                          Ex F10 535d m-sport
                          Ex E30 325i
                          Ex E36 325td
                          Ex E30 320i

                          Comment

                          • Hyppyri
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 331
                            • Espoo

                            #14
                            Joo tietysti konevikainen 325 olisi etusijalla.
                            Ilmeisesti 320:ssa on siis paljon eroavaisuuksia vaikka autoliikkeessä väitettiin että ei hirveetä eroa olisi.

                            Budjetti olisi näin aluksi seuraava:~5000€ autoon.. ehkä enemmän
                            Ja kone siis olisi ton ~1000€ + samalta myyjältä hankkisi muuta 325 osaa tarvittaessa.

                            Sitten tässä myöhemmin sitä palikkaa lisää ihan lompakon mukaan.

                            Tiedossa siis olisi Vuoden 92 oleva E36 320

                            Ei herneitä vaikka tässä toistuukin muutama asia ja hemiltä on tullut tärkeää tietoa
                            sigpic
                            Ex.
                            E36 325i "M-Sport"
                            E36 328i M-Sport
                            E39 523ia
                            E46 320da
                            E39 525ia
                            Nyt F30 320ia xDrive Sport & E46 M3 Cabrio

                            Comment

                            • eeki
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 1966
                              • HKI

                              #15
                              Muistaakseni 320i->325i-tekniikanvaihdossa ei tarvitsisi kauheasti muuta kuin koneen ja perän. Alusta+jarrut ovat pitkälti samat. Pistetääs "vaihteeksi" nämä netti-etk linkit:


                              .. eli noista jommastakummasta voit katsoa mitkä palikat ovat samoja.
                              Ducati 998 -02 //

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎