Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Ravistaa lähdössä ( Lämmöt korkealla ) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiMDu
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 19

    E36 Ravistaa lähdössä ( Lämmöt korkealla ) ?

    Elikkä auto toimii normaalisti niin kauan kuin lämmöt ovat alle mittarin puolivälin, tämän jälkeen kun lämmöt ylittävät mittarin puolivälin, niin auto ravistaa hervottomasti lähdössä..

    Tätä ravistusta voisi verrata siihen kun meinaisi stumpata, mutta noin 5x voimakkaanpana. Tärinä tulee koneesta ja ravistaa melko voimakkaasti koko autoa.

    En ole 100% varma että vika on yhteydessä lämpöihin, mutta olen pannut merkille että tämä tapahtuu yleensä, kun lämmöt ovat korkealla.

    Vinkkejä kaivattaisiin.
    Kiitos jo etukäteen auttajille !!
  • Zeizei77
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 182
    • Oulu

    #2
    No sen voin ainakin sanoa, että jos se lämpömittari nousee paljonkin yli sen puolenvälin niin en suosittele ajamaan ennenkuin vika selviää. Voi olla pian kalliskin remppa edessä.

    Comment

    • Tepijr
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 653
      • Oulu

      #3
      Kyt-kyt-kytkin voi olla tiensä päässä.....
      Parhaat pelaa

      Comment

      • kiMDu
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 19

        #4
        Lämmöt ei kyllä oo ikinä toistaseksi noussu ku just just yli ton puolen välin..
        Ja aika hassulta kuulostas et kytkin tekis tollasta vasta kun on vähän aikaa ajettu eli lämpimänä. Muutenkin kytkin toimii normaalisti.

        Comment

        • Tepijr
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 653
          • Oulu

          #5
          Juu se oli vaan veikkaus.....
          Ku mull teki yks kiesi silleen et ravisti autoa ku lähti liikenteeseen, eli luistatus vaiheessa. mut onneksi se oli juuri ostettu liikkeestä ja ne korjas sen, ku hain pois sen korjaamolta niin lapuis luki et uusi kytkin+paineasetelma vaihettu ja sit se pelas normaalisti....
          Parhaat pelaa

          Comment

          • olaus
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 687
            • jyväskylä

            #6
            Kyllä se kytkin taitaa olla vaan vaihtokunnossa.
            Last edited by olaus; 29-03-2007, 06:11.

            Comment

            • kiMDu
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 19

              #7
              Okei.. eli ensin kannattas varmaan kattoo asia vielä uusiks öljyn vaihdonkin jälkeen.. Öljyt pitäis käydä vaihtaa tässä parin päivän sisällä.

              Heittäkääpäs vielä vaan veikkauksia kehiin, tai faktoja, mikäli jollain on saman laisia ongelmia ollut..


              Kiiitos. !

              Comment

              • Tipe
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 112
                • Turku

                #8
                Oma autoni tekee samaa muutaman kerran vuodessa. Ei tuo tunnu mitään hajottavan eikä vaikuta olevan merkki mistään nurkan takana odottavasta totaalisesta hajoamisesta. Itselläni se on ainakin ollut aivan samanlainen jo reilut kuusi vuotta/90 tkm. Normaalisti kytkin toimii ja pitää täydellisesti. Todella raivostuttava tosin silloin kun ravistusta esiintyy, liikkeelle lähtöön saa keskittyä ihan tosissaan.

                Vika tosiaan ilmenee vain kun kytkin on lämmennyt reippaasti (pitkään ruuhkissa madellessa, kesällä reippaamman/pidemmän ajon jälkeen). Ilmeisesti tuo on alkuperäisen kytkinlevyn "ominaisuus". Googleta "e36 hot clutch judder" niin löytyy kohtalotovereita asian tiimoilta.

                Comment

                • kiMDu
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 19

                  #9
                  Kiitos vastauksesta. Vielä kiinostaisi onko ihmiset saanut tehtyä asialle jotakin, ja vielä muita mahdollisia korjauksia asian tiimoilta saa esittää

                  Kiitos.

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #10
                    itsellä ravisti myös tuhottomasti ja kun kytkinpolinta painoi kevyesti niin tuntui jalkaankin sellainen nylkytys. itsellä oli myös mennyt paskaksi alkuperäinen kaksoismassa vauhtipyörä niin vaihdoin tilalle e36 320i ei ilmastoidun mallin kovan vauhtipyörän ja uuden kytkinlevyn & asetelman. vika korjaantui
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • kiMDu
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 19

                      #11
                      Minkä hintainen operaatio olisi edessä, mikäli kävisi ton vauhtipyörän vaihdattaa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎