Eli auto on -95 E36 328iA.
Seuraavanlaista ongelmaa tässä nyt viimeaikoina ollut:
Välillä täristää tyhjäkäynnillä kierrokset siinä vähän yli 500. Muutenkin kylmänä kun pistää käyntiin saattaa haeskella niitä kierroksia muutaman sekunnin esim. ensin n. 500 ja siitä hieman yli 1000 ja saattaa äskesen toistaa muutaman otteeseen ennen kuin laskee johonkin n. 700. Lämpinä ei yleensä täristä, mutta välillä laskee pikkuhiljaa kierrokset niin alas että alkaa.
Joskus tuntuu auto liikkuvan hyvin ja välillä ei, ennen kuin joku sanoo että tuntuu vaan tehottomalta, niin tuossa pari päivää sitten kun motarilla vauhdissa n. 130 iskin lämän pohjaan, seurauksena että automaatti vaihto pienempään ja moottori alko huutamaan mutta keräsi silti kierroksia ja vauhtia todella hitaasti.
Toisinaan myöskin kun liikenteessä painaa kaasun pohjaan niin vaihtaa pienempään nykäsee terävästi ja alkaa keräämään kierroksia todella hitaasti kun taas välillä alkaa tapahtua niin kuin kuuluukin.
Bensakin tuntuu maistuvan aika hyvin. Matka-ajossakaan ei tunnu menevän alle 10L/100km, yleensä kulutus n. 12-15L/100km, ei nyt mitään 6L/100km kuvittele pääsevän, mut tuskin kokoajan yli kymppiä menee nätisti ajaessa.
Lopuksi, onko normaalia kulutusmittarin käyttäytymistä että 80kmh vauhdissa kulutusmittari siinä 8L/100km aivan pintakaasulla mutta kun vähänkin painaa niin menee lähelle 20L ja vähän enemmän niin näkymättömiin.
Saattaisiko olla esim. puolavika? Tulppien vaihdon yhteydessä 1 tulppa oli aika öljyssä.
Foorumilta olen saanut sen käsityksen että ilmamassamittari saattaa aiheuttaa nykimistä yms. mutta kun otin sen irti ja heitin pienen koelenkin niin auto alkoi nykimään säännöllisesti, ei siis kuten tuolla ylempänä mainitsin. Myöskin tuntu samantehoiselta kuin ennenkin. Haitariputki on kunnolla kiinni eikä siinä näkynyt vuotoja.
Searchin perusteella muita mahdollisia olisi esim. lambda tai ne eri asentotunnistimet? Mutta mistäs tätä vyyhtiä nyt kannattaisi lähteä purkamaan, mennäkö suosiolla vikakoodit lukemaan ja katsoa jos sieltä selviäisi jotain?
Seuraavanlaista ongelmaa tässä nyt viimeaikoina ollut:
Välillä täristää tyhjäkäynnillä kierrokset siinä vähän yli 500. Muutenkin kylmänä kun pistää käyntiin saattaa haeskella niitä kierroksia muutaman sekunnin esim. ensin n. 500 ja siitä hieman yli 1000 ja saattaa äskesen toistaa muutaman otteeseen ennen kuin laskee johonkin n. 700. Lämpinä ei yleensä täristä, mutta välillä laskee pikkuhiljaa kierrokset niin alas että alkaa.
Joskus tuntuu auto liikkuvan hyvin ja välillä ei, ennen kuin joku sanoo että tuntuu vaan tehottomalta, niin tuossa pari päivää sitten kun motarilla vauhdissa n. 130 iskin lämän pohjaan, seurauksena että automaatti vaihto pienempään ja moottori alko huutamaan mutta keräsi silti kierroksia ja vauhtia todella hitaasti.
Toisinaan myöskin kun liikenteessä painaa kaasun pohjaan niin vaihtaa pienempään nykäsee terävästi ja alkaa keräämään kierroksia todella hitaasti kun taas välillä alkaa tapahtua niin kuin kuuluukin.
Bensakin tuntuu maistuvan aika hyvin. Matka-ajossakaan ei tunnu menevän alle 10L/100km, yleensä kulutus n. 12-15L/100km, ei nyt mitään 6L/100km kuvittele pääsevän, mut tuskin kokoajan yli kymppiä menee nätisti ajaessa.
Lopuksi, onko normaalia kulutusmittarin käyttäytymistä että 80kmh vauhdissa kulutusmittari siinä 8L/100km aivan pintakaasulla mutta kun vähänkin painaa niin menee lähelle 20L ja vähän enemmän niin näkymättömiin.
Saattaisiko olla esim. puolavika? Tulppien vaihdon yhteydessä 1 tulppa oli aika öljyssä.
Foorumilta olen saanut sen käsityksen että ilmamassamittari saattaa aiheuttaa nykimistä yms. mutta kun otin sen irti ja heitin pienen koelenkin niin auto alkoi nykimään säännöllisesti, ei siis kuten tuolla ylempänä mainitsin. Myöskin tuntu samantehoiselta kuin ennenkin. Haitariputki on kunnolla kiinni eikä siinä näkynyt vuotoja.
Searchin perusteella muita mahdollisia olisi esim. lambda tai ne eri asentotunnistimet? Mutta mistäs tätä vyyhtiä nyt kannattaisi lähteä purkamaan, mennäkö suosiolla vikakoodit lukemaan ja katsoa jos sieltä selviäisi jotain?
Comment