Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuva : E36 vesipumppu ja visko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chd
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 24
    • Porvoo

    Apuva : E36 vesipumppu ja visko

    Vesipumppu ilmeisesti teki tossa tenät ja hetken foorumia kahlattua totesin että sen vaihto varmaan onnistuu... Se visko ei nyt vaan aukee niin mitenkään, on hakattu ja lyöty eikä liiku mihinkään suuntaan.

    Onko kellään mitään mahdollisia poppakonsteja tuohon?

    Joku myös puhui että oli vaihtanut sen pumpun sillai että tuo visko oli ollu siinä paikoillaan, irrottanut vaan flektistä ne muovilapaset ja jostain välistä puljannu. Sitäkin koitettiin mut ne mutterit on jumissa siinä pumpussa Jos nyt kuitenkin päätän sit lyödä ne mutterit halki niin onkohan se millanen homma sitte ujuttaa se pumppu sieltä jostain välistä? Kun en oo koskaan moista nähnyt tai tehnyt.

    Varmaan en luovuta ku auto röhnöttää palasina pihalla, jeesatkaa hyvät ihmiset
    E34 M5 Touring 3.8l

    EX : E36 316, E36 325 Coupe
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    #2
    muistithan että viskossa on vasenkätiset kierteet.

    Comment

    • Chd
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 24
      • Porvoo

      #3
      Juu muistin, hakkasin sitä kyl viel sitä kumpaanki suuntaan et jos liikahtelis ees johonki mut ei niin mitään. Mitenhän jotku on saanu papukaijat sinne hihnapyörän viereen ku siitäkään ei tunnu oikeen mahtuvan
      E34 M5 Touring 3.8l

      EX : E36 316, E36 325 Coupe

      Comment

      • Aksu|
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1063

        #4
        Muistithan myös pitää vastaan kun murjoit auki sitä flektiä?
        EX:
        328CiA -99
        525tdsA -98
        525i -93
        316i -95
        Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

        Comment

        • nurminen81
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 47

          #5
          Itse laitoin pihdit sinne alas ruuveja vastaan ja pidin siitä kiinni. Sitten vaan vasaralla muutama napakka isku. Itselläni aukesi suhteellisen helposti kyseinen visko. Suuriin onglema oli tosiaan vain se, että millä pitää vastaan...meisseli antoi periksi, mutta pihdit hoiti tehtävän.
          E34 520
          E21 320 ex

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #6
            kyllä ainakin itsellä on riittänyt että vaihde on päällä, useita toistuvia teräviä lyöntejä vaan niin kyll aukeaa varo toki hajottamasta muita oheislaitteita huitoessasi, ja kun kiristät sen viskon sitten kasatessa kiinni niin ei hampaat irvesä tartte
            M550d

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Aukee muuten todella nätisti kun sinne vesipumpun hihnapyörälle laittaa avaimen niiden pulttien väliin ja isolla avaimella nappaa auki sen viskon..
              Ja nimenomaan "aukeaa kiinnipäin"..Kiristys toki sitten kiinni asti mutta kiristyy toki myös ajossa kun visko pamahtaa päälle jne.

              Itse en ehkä lähtisi takomaan vaihteen kanssa tuota auki..

              Vesipumpun irroituksessa voi muuten kanssa tulla erikoista, muutamat vaihtaneena voin sanoa että toisissa tahtoo olla pirkuleen tiukassa se pumppu paikoillaan..Nitkuttelemalla ja kaverin avituksella jollain pitkällä varrella pulpahtaa kyllä pois.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Kouris
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 683

                #8
                http://http://www.baumtools.com/bmw_catalog_2006.pdf

                sivu 10 kalu nro 115050 kannattaa tommonen tehä itelle ni ei oo senjälkee enää hankalaa flektin irrotus. Jos en väärin muista niin siinä pumpussa on "ylimääräset" M6 kierteelliset reiät joilla saa ulosvedettyä pumpun.ELi reikiin pultit ja kun niitä kiristää ne työntävät pumpun irti.

                ..nii joo.. jos oikein hyväks ihmiseks rupean ni saatan kehata ottaa kuvan ko työkalusta ja laittaa tarpeelliset mitat vielä jos jotain kiinostaa?
                Last edited by Kouris; 04-04-2007, 00:48.

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #9
                  no lähinnä henkinen asia tuo vaihteen päällä olo, kyllä koneen omat puristukset on riittäneet. eikä vielä ole ainakaan mitään hajonnut.. mutta jokainen tyylillään itse en tosin kampeaisi pumppua irti millään, vaan käytin juurikin noita 6mm kierteellisiä reikiä!
                  M550d

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #10
                    kunnon 32mm lenkkiavain ja crc:tä ja pikku lekalla napakka isku, niin rupee viskonkin mutikka irtoomaan. Ei papukaijapihtejä ja pyöreitä muttereita...

                    Comment

                    • Chd
                      Newbiemmer
                      • Oct 2006
                      • 24
                      • Porvoo

                      #11
                      Kiitos vastauksista, se aukes ku otin koko pumpun irti. Rälläköin sen halki ja hitsasin siihen akseliin metrin kulmaraudan kiinni. Sit kulmarauta ruuvipenkkiin ja lekalla alko paiskoo Saatoin ehkä liiotella mut aukes kuitenki
                      E34 M5 Touring 3.8l

                      EX : E36 316, E36 325 Coupe

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎